fout melding achterlichten controleren.

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Zafira fout melding achterlichten controleren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18352454
    velkers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2018

      Hallo

      Mijn opel zafira geeft elke na het starten, controleer achterlichten. Achterlichten werken allebij prima .Wat kan de oorzaak zijn?

      Gaat om zafira  2.2 cosmo 2006

      gr.velkers

      #18352472
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, velkers

        Als u bedoeld de opmerking (Remlicht controle) dan klopt dit gewoon, als u een keer op de rem trapt, moet dit weg zijn!,

        blijft de opmerking staan tijdens in trappen van de rem, dan de lampen contoleren. :good:

        #18352478
        velkers
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2018

          bedankt.

          Het gaat om een zafira B 2006 2.2 . als ik rem blijft de fout melding voor beide achterlichten gewoon staan in het display.

           

          #18352479
          computerbug
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2011

            Hoi, velkers

            Aha, oké!, dat is duidelijk.

            lampen hier even checken op juistheid en het indraaien er van, en wattage controleren en 21w (duo lamp)

             

            #18352480
            velkers
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 January 2018

              ik ga de achterlicht units weer loshalen had vorige keer naar de contacten gekeken.

              Deze foutmelding is gekomen na reparatie van 1400 euro vanwege zekering kast achterin .

              Ik laat weten of het gelukt is . bedankt en groetjes

              Velkers

              #18352551
              velkers
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 January 2018

                Aan computerbug.

                Lampen nagekeken, waren oke. Alle contacten nagezien , accupolen opgeschuurd.

                En wat denk je sinds 2 dagen geen foutmelding meer

                Bedankt voor je goede raad

                Velkers

                 

                #18352553
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  1400€ voor een REC? Auch, 70-100€ op
                  Ebay plus inlerenkosten, hoveel is dat? Max 200€? 7 keer te veel betalen, auch.

                  #18352554
                  computerbug
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2011

                    Hoi, Velkers

                    Kijk aan!, goed nieuws, hopen dat dit zo blijft. :good:

                    Mocht u nog eens een probleem hebben, gelieve dit indien mogelijk op het forum aan te geven, zie liviu2004, soms kan het behoorlijk wat pleuro’s schelen.

                    Maar dat is een koe in de kont kijken ;-)  , volgende keer beter… En bedankt voor de feedback! :applause02:

                    #18353758
                    Mans uut Twente
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 March 2018

                      Hoi Velkers,

                      Dit euvel heb ik deze winter ook gehad met mijn 2,2 Ltr van 2007. Bleek uit de zekeringen/ stekker/relaiskast links achterin te komen. Was zeiknat! Met Fohn drooggeblazen, vaseline aan de stekker mescontacten en de lekkage opgezocht. Bleek de antennegat afdichting op het dak te zijn: bij iets naar links of naar rechts drukken kon je er zo onderdoor kijken. Heb daar bij het naar links en naar rechts drukken bodycoating onder gespoten en nu is het dicht en ook geen last meer van de (valse) melding van defecte achterlichten.

                      Overigens, als daar echt een lamp van stuk is, doet het remlicht aan dezelfde kant het ook niet. Het achterlicht brandt op een lagere spanning dan hetzelfde remlicht, want dat is dezelfde lamp gloeidraad.

                      Succes met je zware Zafira.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.