FOTO'S !!! => Fabrieksbezoek Opel Bochum 9 mei 2008

Forumindex Forums Overige Meetings FOTO'S !!! => Fabrieksbezoek Opel Bochum 9 mei 2008

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 610)
  • Auteur
    Berichten
  • #17360790
    stillekracht
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 May 2007

      Ton !! de volgende keer een biertje aan de bar !!!

      #17360791
      TonSR
        Lid sinds:
        29 October 2007

        leen dat gaat zeker goed komen
        vgr tonsr .

        #17360792
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Wat een ontzettend leuke reacties allemaal !

          Het is voor mij en Wilma (en natuurlijk Giel) ook maar afwachten hoe zo dag gaat verlopen.
          Moet wel zeggen dat het ons goed doet om te horen en zien dat iedereen het goed naar zijn en haar zin heeft gehad.

          Hierbij dan onze bijdrage :

          Allereerst vanmorgen verzameld bij de Mac Donalds in Duiven. Lekker vroeg van huis maar pas bij Almelo / Rijssen kwam ik erachter dat er iets mis ging en dit niet de weg naar Arnhem was :o

          Gelukkig waren we er nog wel op tijd en stond de rest (op 1 persoon na :P) al ongeduldig op ons te wachten.

          Om 9.00uur was het dan eindelijk zover… 10 Opels werden gestart en richting de eerste stopplaats gestuurd door :

          Giel

          Johan & Koos

          Sylvester

          Efne & Richard

          Steven

          Marcel

          Vincent & Ruud

          Ton & Frans

          Leen & Marleen

          Eddy & Kamanie

          Helaas hebben we niet van iedereen een foto kunnen maken door de drukte – excuus daarvoor

          Daar aangekomen stonden de overige 6 personen al op ons te wachten waaronder Filip, Rob, Pim, Benny, :

          Stefan & Johan

          Na een korte pauze werd de rit voortgezet richting Bochum !

          Daar aangekomen (dit keertje wel op tijd – in tegenstelling tot Rüsselheim :P) was er een mooie parkeerplaats waar we onze Opeltjes gezamelijk konden neerzetten. Snel even gemeld bij de receptie en wat bleek :
          Opel forum.. Sie meinen die grüppe von 15 Opels ?? Ja, Die ja ! Sind Sie wirklich mit 28 personen ? :O Men had nog nooit zo’n grote groep Opel rijders in 1 keer op bezoek gehad ! (Dat schreeuwt natuurlijk om een nog grotere groep – maar daarover later meer :angel)

          Gauw naar binnen en de rondleiding kon beginnen. Na een korte video waarin wat zaken werden uitgelegd werdt het tijd voor de mega morfose :

          We kregen allemaal een veiligheidsbril en oordopje uitgedeeld waarmee we de fabriek mochten betreden.
          Er is van te voren duidelijk mede gedeeld dat er geen film of foto opnames gemaakt mochten worden dus helaas. Of toch niet helemaal :angel :

          De zijwanden van de Zavira B staan te wachten om in de productielijn te worden verwerkt :

          Hier wat zijwanden van de Astra H Station :

          Beetje moeilijk te zien, maar boven ons zweven de zijpanelen:

          en nog wat zijwandjes :

          Hier dan de pers. Er gaat een plaatje metaal in van 2 bij 4 meter.. en aan de andere kant komt er een hele zijwand uit :

          Hierbij een gedeelte van de pers :

          De karkassen van een Astra H station en Zavira B naast elkaar:

          Helaas werdt het daarna te druk met mensen van Opel om nog meer foto’s te kunnen maken.

          Wat feitjes om te weten :
          – Vanaf het moment dat er een rol metaal de fabriek binnenkomt duurt het op dit moment nog 20 uur voordat er een Astra H of Zavira B de fabriek uitrijd en klaar is voor verzending naar de dealers. Men is bezig om dit te gaan verkorten tot 15 uur.
          – Alle onderdelen blijven maximaal 24uur liggen. Er is voorraad om maximaal 24 uur te kunnen produceren.

          Na de rondleiding werden we om 13.00uur weer losgelaten in de welkomst hal waar we wat aparte modellen mochten bekijken waaronder :

          Na nog wat rondgewandeld te hebben werden we vriendelijk de deur uitgewerkt omdat helaas de volgende ploeg alweer stond te wachten. Tergelijk werden we uitgenodig om in 2010 terug te komen.. want dan wordt de Astra I in productie genomen !

          Op de parkeerplaats aangekomen nog wat gedronken en bijgekletst :

          Om 14:00uur werdt de rit voorgezet naar een Rästatte.
          Terwijl we heerlijk in de schaduw (was inmiddels ruim 32 graden !) zaten te genieten van een koud drankje en een rieze Schnitzel vonden 2 Nederanders het nodig om even een showtje weg te geven op de parkeerplaat met hun Ferrari en plankgas richting Nederland te scheuren.

          Maar de Opel goden straffen onmiddelijk… want na 10 km file haalden we hem weer in :

          Mede dankzij Sylvester en de rest van de groep werdt hem even duidelijk gemaakt dat ie toch beter voor een Opel had kunnen kiezen :jerry

          Al met al en ondanks de gigantische hitte en files was de sfeer niet kapot te krijgen :

          Voorlopig blijft het hier nog even bij qua foto’s. De rest komt op een later tijdstip online !

          Nogmaals ontzettend bedankt dames en heren !
          Ook wil ik heel erg graag mijn fotograaf Gerrit bedanken, het was zijn allereerste meeting maar ik denk niet de laatste ! De foto’s zijn echt super geworden jochie :thumbup

          Gr. Arjan

          #17360793
          stillekracht
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 May 2007

            volgende keer Eisenach ????

            of toch Spanje ??

            #17360794
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              origineel gepost door stillekracht
              volgende keer Eisenach ????

              of toch Spanje ??

              We hebben vanavond bij de Mac in Duiven onder het genot van diverse grote milkshakes (goed idee Ton !) eens zitten brainstormen maar Eisenach klinkt erg goed !

              Voorlopig idee is om er dit keer een 2 of 3 daags bezoek van te gaan maken incl. hotel overnachtingen gezien de afstand.

              Als we zover zijn laten we het hier gelijk weten !
              Mochten jullie nog iedeeen hebben, laat het ons weten !

              Gr. Arjan

              #17360795
              EddyReuneker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 September 2007

                Nou, dan hier ook maar even mijn bijdrage…Wil beginnen met het aanbieden van mijn excuses voor de afwezigheid bij de mac in duiven…op een gegeven moment zij mijn “wederhelft”, terwijl ze uit het raampje naar rechts keek “hey kijk, daar staan ze allemaal”, waarbij ze uit het raam naar rechts wees,waar jullie inderdaad allemaal stonden. :swear afslag gemist dus…balen! maar goed, toen dus maar door naar huis gereden, onderweg nog genietend van wat files :fy1

                Balen dus ook dat ik nu lees dat er onder het genot van de milkshakes e.e.a is besproken over een meerdaagse trip,want dan ben ik (indien onze aanwezigheid op prijs gesteld wordt) gaarne weer van de partij!!!

                Vond het echt een superdag vandaag, eigenlijk begon mijn “trip” gisteren al, want toen hebben we een leuke middag/avond gehad in het hotel te arnhem. Gelukkig herkende TonSR ons enorm snel toen Kamani en ik het terras op kwamen lopen (“langharig stuk tuig met luguber T-shirt vergezeld door donkere schone” was goeie omschrijving toch? :angel) waardoor we gezellig hebben zitten kletsen onder het genot van enkele biertjes, erg leuk allemaal. Daarna samen met Ton en Frans gedineerd (dikke :fy1 voor die chagarijnige opgewarmde lijk van de bediening daar) en ook ’s avonds het terras nog even onveilig gemaakt met de nodige alcoholische versnaperingen. Redelijk goed geslapen (maar wat was het warm op de hotelkamer!) en ’s morgens fris vertrokken richting parkeerplaats duiven, alwaar wij al om 07:45 aankwamen :hmmz

                Groepsreis naar fabriek ging helemaal goed, vond het grappig dat de mensen die ik op de ratstatte sprak allemaal “rustig aan” deden omdat “het kadettje” het anders niet bij kon benen, want niets was minder waar! Okay, ik kom wat minder snel op gang, maar als de frisco eenmaal rolt loopt het super hoor, had geen enkele moeite om bij de groep te blijven. Enne, die “flits” die jullie op de terugweg voorbij zagen komen was ik die met 200km/h (op de teller welliswaar) voorbij kwam razen…frisco powerrrrrrr!!!!!! :wors Oja, en nog iets wat geen van jullie allen me waarschijnlijk na gaat doen…heb ondanks het doorrijden en de ellelange files 1:18 gereden…nu jullie weer :jerry

                Kortom, super genoten en hoop volgende keer zekers weer van de partij te mogen zijn!!!!!

                Laatste zin spendeer ik aan sylvester, want heb diep respect voor de manier waarop jij je corsa onder handen genomen hebt, echt een monsterlijke bak! :wors

                PS: foto’s komen nog, zijn er een heleboel maar ben op m’n werk nu (nachtdienst…joepie :sleeping)

                #17360796
                sylvester1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 May 2007

                  he jongens

                  bedankt voor julie mooie reacties vooral met de ferrari was leuk, ik vond het een geslaagde dag en hadden een leuke groep zo:) ook de omi kon mooi meekomen en de frisco;) het was een mooi ervaring,ik weet alleen niet hoe ik de nummerborden weg krijg,dus misschien kleine uitleg. Ik hoop dat er nog meer foto’s komen of filmpjes???
                  het was mooi geregeld wilma en arjan en de rest ook natuurlijk:)
                  op naar de volgende iets!!!

                  grt sylvester

                  #17360797
                  EddyReuneker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 September 2007

                    -offtopic hey man, ga eens slapen! -offtopic

                    #17360798
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      Goeienmorgen allemaal ! Iedereen weer een beetje bijgekomen ?
                      Zo te zien zijn we wel lekker bruin geworden :agent

                      We hebben iedereen die Wilma een mail heeft gestuurd ter bevestiging een mail gestuurd. Hier staan alle foto’s die wij gemaakt hebben inclusief een gesloten gedeelte waar wij als groep alleen inkunnen. Het zou leuk zijn als ook jullie de foto’s daarin zouden willen zetten

                      Mocht je geen mail hebben gehad, stuur dan Wilma of mij even een U2U / mail.

                      Gr. Arjan

                      #17360799
                      RubenS
                        Lid sinds:
                        6 April 2008

                        origineel gepost door sylvester1
                        he jongens

                        bedankt voor julie mooie reacties vooral met de ferrari was leuk, ik vond het een geslaagde dag en hadden een leuke groep zo:) ook de omi kon mooi meekomen en de frisco;) het was een mooi ervaring,ik weet alleen niet hoe ik de nummerborden weg krijg,dus misschien kleine uitleg. Ik hoop dat er nog meer foto’s komen of filmpjes???
                        het was mooi geregeld wilma en arjan en de rest ook natuurlijk:)
                        op naar de volgende iets!!!

                        grt sylvester

                        Gewoon foto kopieren en plakken bij paint! Nummerborden geel maken helemaal of andere kleur dan opslaan als JPG afbeelding dan en voila!

                        Volgende keer ga ik ook mee! Kon niet mee moest werken! Kon geen vrij krijgen! Hou het forum wel even in de gaten!

                        Groeten RubenS

                        #17360800
                        JimNuman
                          Lid sinds:
                          21 July 2007

                          erg leuke foto’s allemaal !

                          het weer hadden jullie ook goed mee zie ik :agent
                          hoop mooie astra’s hoor… :kewlpics

                          gr.jim

                          #17360801
                          TonSR
                            Lid sinds:
                            29 October 2007

                            zo ben ook weer wakker lekker geslapen in mijn eige bedje ja dat kadetje 1200 van eddie kon lekker mee komen edddyyyyyy:wub:wub:wub mooie pics ook ga ze proberen om ze op svcd te zetten dus voor de liefhebber
                            ik hoor het wel ,als het lukt ,en wat betreft de volgende tour,,spanje,,lekker
                            een weekje van maken lijk me wel wat en wat betreft de opels die erbij
                            warenik vond ze stuk voor stuk wel mooi zeker die van sylvester dus mijn omi viel kwa uiterlijk een beetje uit de boot maar dat gaat wel goed komen
                            en nogmaals een uitermate geslaagd evenement.
                            vgr tonsr.

                            #17360802
                            gielio
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              ow ow ow gave Repro Arjan en Wilma en Gerrit!!

                              Ik kijk al uit naar de volgende die we gaan organiseren ;)

                              Hartstikke gaaf geworden, en de Opel God straft onmiddelijk ;):wors

                              #17360803
                              speaker
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 March 2007

                                origineel gepost door Juffer1
                                We hebben iedereen die Wilma een mail heeft gestuurd ter bevestiging een mail gestuurd. Hier staan alle foto’s die wij gemaakt hebben inclusief een gesloten gedeelte waar wij als groep alleen inkunnen. Het zou leuk zijn als ook jullie de foto’s daarin zouden willen zetten

                                Gr Arjan

                                Een gesloten gedeelte?? :wtf
                                Worden we weer buitengesloten??? :kewlpics:kewlpics

                                Peter

                                #17360804
                                Wilma
                                  Lid sinds:
                                  5 September 2007

                                  origineel gepost door speaker
                                  Een gesloten gedeelte?? :wtf
                                  Worden we weer buitengesloten??? :kewlpics:kewlpics
                                  Peter

                                  Tja…er zijn teveel foto’s gemaakt om hier alles neer te zetten… Wie de volgende keer alles wil zien moet maar meegaan:P

                                  :kewlpics Staan hier volgens mij al best veel…
                                  en we wachten met smart op de foto’s van degene die ze nog neit hebben kunnen plaatsen:kewlpics

                                  Was echt een superdag en een leuke groep:D…
                                  Ik denk dat we de meesten wel weer zullen ontmoeten…
                                  in Antwerpen of tijdens een weekend in Eisenach (op een camping…he Giel:angel…:jerry)
                                  En hopenlijk eerder op 1 van de meetings in het land

                                  #17360805
                                  Astranomic
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 May 2007

                                    Hé mensen!

                                    Het was een super leuke en gezellige dag en heb er veel van kunnen genieten :thumbup Lekker sfeertje mooi weer en 20km+ file wat wil je nog meer?! Mooie foto’s en lekker rijgedrag uiteraard bij het rijden in de file ook een lekker muziekje aan…..HARD Arjan en de crew konden er lekker van genieten evenals Giel voor me en Eddy achter me :angel kortom SUPER!!!

                                    P.S. Eddy hoe vond je het dat ik op de terugweg ff langs je heen kwam blazen met 195km.p/u :D Astra diesel powerrrrrrrr ;)

                                    Zie graag een vervolg weer binnenkort!!! Foto’s zal ik morgen ofzo ff naar Arjan toe sturen…

                                    Fijne dag verder, Greetzzz

                                    #17360806
                                    Juffer1
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      26 July 2006

                                      De meeste foto’s die we hebben gemaakt hebben we inmiddels in het “besloten” gedeelte geplaatst. Dit omdat er kentekens te lezen zijn en personen herkenbaar zijn.
                                      Niet iedereen vindt dat even prettig, vandaar deze “maatregel”

                                      Diegene die mee zijn geweest hebben (als het goed is) een mail gehad met inlogcode

                                      De Foto’s

                                      Als mensen een foto uit dit album van hunzelf of de eigen auto willen posten is dat natuurlijk prima !

                                      Groetjes Arjan & Wilma

                                      #17360807
                                      TonSR
                                        Lid sinds:
                                        29 October 2007

                                        he juffer mooie collectie pics:D:D
                                        vgr tonsr

                                        #17360808
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          zeeeeeer mooi! Zo even bij mn ouders langs voor onze pics!

                                          #17360809
                                          Juffer1
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 July 2006

                                            Na het bezoek aan de fabriek besloten omstreeks 13.30uur Leen & Marleen, Rob – Pim & Benny, Stefan & Johan, Johan & Koos en natuurlijk Filip vanuit Bochum rechtstreeks naar huis te gaan gezien de verwachte files ed. Helaas hebben we niet zoveel met hun kunnen kletsen, maar dat halen we de volgende keer wel weer in !

                                            Leen & Marleen hebben trouwens over het stukje Bochum – Katwijk aan Zee (260km) bijna 4,5 uur gedaan !

                                            Wat ik persoonlijk erg leuk vondt was op de terugweg toch wel het onderlinge sprintje tussen Sylvester zijn Corsa A TR & Vincent zijn Astra G coupe.

                                            Dan merk je toch wel dat leeftijd geen verschil maakt ! Jeetje wat gaf die Corsa nog een partij weg tegen die coupe zeg ! Helaas (en natuurlijk vanzelf sprekend) moest hij uiteindelijk op top wel zijn meerdere erkennen in de coupe, maar erg leuk om te zien dat dat niet zonder slag of stoot gebeurde !:agent

                                            Op de heenreis maakte iedereen zich zorgen om de ’91er Kadett van Eddy & Kamanie dat ze niet konden bijblijven, niks bleek minder waar want ook die auto rijdt als een zonnetje ! Na een aanloop haalde ook deze op de terugweg een dikke 200km/u. Wel een beetje jammer dat ze de afslag miste en niet mee konden voor een afsluitertje !

                                            Om nog even terug te komen op dat leeftijd verhaal, Ton zijn Omni is net als zijn chauffeur nog lang niet oud & versleten. Integendeel.. bij het sprintje tussen de Corsa A tr van “broekie” Sylvester en de Omni van “opa” Ton ging Ton er uiteindelijk met 240km/u op de teller vandoor :o

                                            Nog bedankt voor de zoutstengels onderweg trouwens Ton, ze waren :thumbup. En we hebben nu geleerd dat we niet hoeven uit te stappen om dingen van de ene auto in de andere te krijgen !

                                            Datzelfde gold voor de muziek. Stefan was namelijk bang dat we niks leuks hadden om naar te luisteren, er verzorgde een heel stuk file voor de arbeidsvitamine ! ;)

                                            Bij aankomst in Duiven stonden Richard en Efne al te wachten op ons. Giel en de andere wisten namelijk een “snellere” route dus die waren er na een minuut of 10 ook. Nadat iedereen weer een beetje was bijgekomen ging iedereen weer een beetje zijn eigen weg.
                                            Voor vertrek nog even de Astra van ons en die van Efne & Richard ontdaan van muggen en co met het nodige water.

                                            Giel & Vincent bedankt voor de escorte naar huis en de assistentie onderweg van en naar Bochum !

                                            Gr. Arjan & Wilma

                                            #17360810
                                            EddyReuneker
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 September 2007

                                              Zo, hier dan ook maar even mijn foto’s:







































                                              @astranomic
                                              : Dat je met 195km/h voorbij kwam razen was me niet ontgaan hoor, dacht eerst dat ik werd ingehaald door een scheepsdiesel maar het bleek aan astra te zijn :D Enne, van je muziek heb ik weinig meegekregen, want toen kamani en ik de eerste tonen hoorden wisten we al heel snel dat het niet “onze soort” muziek was dus toen hebben we onze eigen “herrie” maar opgezet, wat stukken beter beviel!


                                              @Juffer1
                                              : Mooi dat ook jij nog even benadrukt dat de KaDEATH met 200km/h voorbij kwam razen, anders had vast iedereen gedacht dat ik het uit de duim zoog. Dus de volgende meeting hoeft er géén rekening gehouden te worden met mijn kadettje, die houdt zich echt wel staande tussen al dat veel zwaardere en nieuwere “geweld” :wors

                                              #17360811
                                              Juffer1
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                26 July 2006

                                                Hey Eddy,

                                                Leuke foto’s geworden ! Er vallen me een paar dingen op :
                                                – Vindt het leuk om te zien dat er nog geen 2 dezelfde foto’s in het hele topic zitten,
                                                – en ik zie alleen maar lachende en blije mensen !

                                                Harstikke goed !

                                                Gr. Arjan

                                                #17360812
                                                EddyReuneker
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 September 2007

                                                  Klopt, diversiteit alom wat de foto’s betreft. En blije mensen…tsja, hoe kan het ook anders met zulk lekker weer en zovel mooie auto’s bij elkaar!:wors

                                                  Enige “nadeel” aan de dag vond ik dat het schema het niet echt toeliet om veel te kletsen onderlig, heb niet iedereen echt gesproken meen ik. Maar dit valt niemand aan te rekenen. Vandaar dat ik ook een groot voorstander ben om in de toekomst een meerdaagse “vakantie” van een tripje te maken, zodat er buiten de bezoeken/bezichtigingen om ook nog tijd is voor een praatje en een biertje onder elkaar!

                                                  #17360813
                                                  Juffer1
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    26 July 2006

                                                    @ Eddy,

                                                    Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Helaas hebben Giel, Wilma en ik tussentijds nog enkele dingen moeten regelen waardoor wij helaas ook niet iedereen hebben gesproken.

                                                    Daar komt bij dat dit onze 2 meeting is die we hebben georganiseerd.
                                                    We zijn zeker van plan om bij de volgende meeting er 1 of 2 nachten aan vast te plakken.

                                                    Gr. Arjan

                                                    #17360814
                                                    Mighty-Corsa
                                                      Lid sinds:
                                                      9 April 2007

                                                      Leuke foto’s mensen :thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 610)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.