Forum Marktplaats (Slecht bijgehouden door Forum Gebruikers)

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Forum Marktplaats (Slecht bijgehouden door Forum Gebruikers)

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #18278148
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Senatorman legt de verantwoordelijkheid bij de gebruikers, maar blijkbaar is er iets niet duidelijk, want ook veel advertenties zijn aangepast naar “Mag weg”. Dat wil dus zeggen dat de gebruiker niet weet hoe die hem moet verwijderen.

      En het vervelende van dit soort advertenties is dat er of geen of weinig reactie op komt. Omdat die gebruiker bijvoorbeeld maar 1 keer heeft geregistreerd voor zijn advertentie.

      #18278149
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Als ik zo’n advertentie zie staan waar de adverteerder aangeeft dat hij verkocht is of de ad weg mag, dan verwijder ik hem, echter heb ik kom ik niet om in de tijd om alle advertenties af te speuren en hoop ik dat de adverteerder ook zijn aandacht geeft aan zijn advertentie.

        Lees jij dat het verkocht is, dan weet je ook dat je niet hoeft te reageren. Uiteindelijk wordt de advertentie vanzelf verwijderd door het script.

        Ook kunnen ads worden gemeld, deze meldingen loop ik geregeld af, maar ook hier geldt dat ik dit doe in de momenteel erg zeldzame uren.
        Om meer tijd en aandacht hieraan te kunnen geven heb ik een “vacature” geplaatst voor het beheer van de meetings en de bijbehorende kalender. Waar tot op heden geen enkele reactie op is gekomen. Dus ook hier gaan onze uren aan op.
        Nog steeds beheren we dit forum naast onze drukke baan, en kan er helaas weleens iets bij in schieten.

        Zoals de NS hoopt dat de forensen hun treinen schoonhouden. zo hopen wij dat van onze leden.

        #18278150
        usbstick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 February 2012

          Wat is hier niet aan te begrijpen dan,het is duidelijke taal, het is net als naar de plee gaan, je legt een drol,sta je dan ook gewoon op en loop je weg? Nee toch? En ik vind het zoiezo al respectloos naar de mannen achter dit forum, ik zou zeggen, geef eens een donatie,weet zeker dat dat nog niet gebeurd is,maak je daar maar druk om ;)

          #18278151
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            @usbstick wrote:

            Wat is hier niet aan te begrijpen dan,het is duidelijke taal, het is net als naar de plee gaan, je legt een drol,sta je dan ook gewoon op en loop je weg? Nee toch? En ik vind het zoiezo al respectloos naar de mannen achter dit forum, ik zou zeggen, geef eens een donatie,weet zeker dat dat nog niet gebeurd is,maak je daar maar druk om ;)

            Lees het topic eens over donaties….

            #18278152
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Ik begrijp de reactie van Haasje17 wel, en zoals hij het forum zou willen zien, schoon, actueel, informatief zo zouden wij het ook graag willen zien.

              Echter is dit niet te doen met ons team, en denk ik dat je dat ook niet moet willen. Wij zouden dan altijd erg streng moeten optreden als er onzin wordt gepost, bovenop de reacties moeten zitten. mensen aanspreken als een post of ad niet onze format heeft, en adverteerders aanspreken als ze hun advertentie niet direct verwijderen na de verkoop.
              M.a.w. de hele dag politieagent spelen, lijkt mij niet de manier. Er zijn fora’s waarbij je onder strikte formats een reactie mag posten, je een waarschuwing krijgt als je in een verkeerd forum iets plaatst, en je een ban krijgt als je je mening geeft, maar dit niet voldoende genuanceerd doet.

              Wij kiezen hier niet voor. Iedereen is welkom, veel mag, en weet je niet hoe je je advertentie moet verwijderen, dan wordt deze uiteindelijk automatisch wel verwijderd. Leve de gezelligheid

              #18278153
              basss27
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2013

                @usbstick wrote:

                Wat is hier niet aan te begrijpen dan,het is duidelijke taal, het is net als naar de plee gaan, je legt een drol,sta je dan ook gewoon op en loop je weg? Nee toch? En ik vind het zoiezo al respectloos naar de mannen achter dit forum, ik zou zeggen, geef eens een donatie,weet zeker dat dat nog niet gebeurd is,maak je daar maar druk om ;)

                Wat heeft dat met on respectvol te maken? Ik bekijk ook regelmatig de marktplaats en het valt mij ook op dat er advertenties staan die al maanden geleden verkocht zijn. Dat is gewoonweg irritant. Dat haasje17 hier een topic over maakt vind ik alles behalve onrespectvol….

                Ik vind het eerder nogal raar dat je zo op de man gaat spelen en druk gaat maken over een donatie.

                Volgensmij zit haasje17 al aardig lang op het forum. Misschien dat hij of een andere forumuser de marktplaats zou kunnen gaan beheren? Misschien een idee…

                #18278154
                dennisnmgn88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2012

                  Als eerste inderdaad knap werk van Senatorman voor het goed bijhouden van de advertenties.
                  Verder ben ik het eigenlijk volledig met Haasje eens.
                  Het hoeft toch ook helemaal niet zo moeilijk te wezen?

                  Ik vind van elke advertentie (waar dan ook) de verantwoording bij de plaatser hiervan ligt. Maar als moderator kan je daar toch wel een bepaalde eis aan hangen? 1 bijvoorbeeld lijkt me vrij belangrijk, het lezen van je mail? Alleen dat zou al voldoende moeten zijn om iedereen tevreden te houden.
                  Je kan de advertentie duur naar 30/45 dagen terugdraaien, en dan het mailtje naar de verkoper sturen.
                  Wilt hij verlengen kan dit met een druk op de knop, waar je misschien ook nog een keuze menu (bijv: X aantal extra dagen) aan kunt hangen.
                  Reageert de verkoper niet op z’n mail, mag je er (lijkt me) vanuit gaan dat de verkoop niet heel belangrijk voor de verkoper is.

                  #18278155
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Thx Dennis. :thumb

                    aan het begin van dit topic heb ik proberen uit te leggen waarom advertenties nu 180 dagen weergegeven worden.

                    #18278156
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Er zit nog een kleine fout in het verkoopdeel, welke misschien wel bijdraagt aan de slechte communicatie tussen koper en verkoper. Dit probleem heb en kan ik waarschijnlijk met mijn php kennis niet oplossen.

                      De fout is:

                      Een adverteerder ontvangt een mailtje als er reactie is op zijn advertentie d.m.v. een post, reageert hij dan door een nieuwe post te plaatsen, dan ontvangen de eerdere posters hier geen mailtje over. Zij weten dus alleen of de verkoper heeft gereageerd, door de advertentie te bezoeken, en kijken of de verkoper heeft gereageerd.

                      Mocht er een handige php programmeur zich geroepen voelen en dit kan oplossen, stuur me even een pm.

                      #18278147
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Blijkbaar is het voor gebruikers niet duidelijk op de een of andere manier.
                        Anders zetten ze toch niet in de advertentie mag verwijderd worden.?

                        #18278157
                        dennisnmgn88
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 February 2012

                          Ik heb de uitleg gelezen inderdaad en kan me jullie standpunt wel indenken, echter wilde ik aangeven dat Haasje niet de enige is met deze gedachte.

                          Ik begrijp ook de fout, maar ook dit lijkt me simpel te ondervangen.

                          Ik ga me hierin niet nader toelichten want heb eerlijk gezegd het gevoel dat het toch niks uit haalt. Dit bedoel ik niet lullig, maar volgens mij is kritiek juist iets waar je iets mee moet doen. Wellicht zijn er een heleboel mensen die zo denken, maar er nooit aan hebben gedacht een topic hierover te starten. Of zoals ik (tot ik las dat het vermoedde was dat Haasje de enigste was), niet reageren omdat iemand het al aankaart, en niet het forum wil spammen met “JAA dat vind ik ook!”.

                          Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt. Maar probeer te luisteren naar de mensen die denken dat een aanpassing, wellicht een verbetering kan wezen….

                          #18278158
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Mee eens, maar er zijn erbij die het nooit begrijpen. We vragen in de bevestigingsmail, bij verkoop de advertentie te sluiten of te wijzigen in “verkocht”

                            Als je één manier weet die iedereen snapt, dan passen we die graag toe.
                            (heeft marktplaats.nl als toegepast door de advertentie automatisch te verlengen en opnieuw te incasseren.) Dan ineens weet wel iedereen hoe een advertentie te verwijderen. Misschien moeten we dat maar gaan toepassen. :D

                            #18278159
                            dennisnmgn88
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 February 2012

                              Haha ja zou een optie zijn, maar zullen velen niet waarderen.

                              Echter lijkt me wat te verwachten valt van de verkoper, ook te verwachten van de potentiële koper.

                              Als deze een vraag stelt bij een advertentie, vind ik dat je er vanuit mag gaan hij deze zelf ook in de gaten houdt. Of hier nou een berichtje van krijg of niet. Hij zal ongetwijfeld zo nu en dan toch wel controleren of de advertentie er nog staat, gezien hij geen berichtje heeft gehad. Reageert hij dan nog niet, mag je er vanuit gaan dat hij zonder te melden (om wat voor een reden dan ook) niet meer geïnteresseerd is.

                              De verkoper krijgt nog steeds z’n mailtje/pm na 45 dagen, en kan deze dus nog steeds verlengen. Ondertussen kan hij het stukje verantwoordelijkheid weer opzich nemen om te handelen tegen de potentiële koper. A: deze nog een PM sturen met hoop op een reactie, of B: het bericht van de potentiële verkoper verwijderen/laten verwijderen op z’n advertentie.

                              De “eis/wens” die bij de verkoper gelegd kan worden, blijft zoals ik in mijn eerste bericht aangaf.

                              Dat lijkt me een vrij duidelijke manier voor iedereen. Puur en alleen gebaseerd op een stukje menselijkheid en fatsoen, zonder dat daar rare consequenties aan hoeven te hangen :).

                              #18278160
                              usbstick
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 February 2012

                                Geen respect bedoel ik mee,dingen proberen door te drukken,maar dat er van te voren gezegd wordt dat er gewoonweg geen tijd voor Is en dat dit forum vrijwillig wordt onderhouden,en er wordt om een oplossing gevraagd omdat de kennis er gewoonweg niet voor is,en dan blijf het stil, iedereen snapt dat er een probleem is,dat is met de eerste post al duidelijk gemaakt en dat wordt ook niet ontkent, maar lekker blijven stampvoeten bereik je niks mee,opbouwende kritiek Is wat anders dan iets proberen door te drukken.

                                #18278161
                                dennisnmgn88
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 February 2012

                                  Hoezo blijft het dan stil?

                                  Er word gister om een oplossing gevraagd, en de oplossing (waarvan ik denk dat die het beste is) heb ik voorgelegd.
                                  Soms moet je dingen proberen om te kijken of het werkt.

                                  In mijn beleving zou een investering van 2 uur voldoende moeten zijn, om in de toekomst een “onderhoudsvrij Marktplaats” gedeelte te hebben.

                                  Verkoop duur terugschroeven naar 30/45 dagen
                                  Van verkoper wensen dat deze z’n mail in de gaten houdt, zo niet word advertentie na max 45 dagen automatisch verwijderd (of verlengd word door verkoper met automatische mail).
                                  Van potentiële koper wensen dat deze na een reactie de advertentie (zo ver het kan) volgt voor een eventueel antwoord van de verkoper.
                                  Indien deze zich na een antwoord van de verkoper niet meer laat horen, is het aan deze persoon hoe die hiermee handelt.

                                  Simpel, makkelijk en geen gedoe?

                                  #18278162
                                  Andre_Ede
                                    Lid sinds:
                                    16 June 2006

                                    Iets offtopic
                                    Krijgt de plaatser trouwens een mail als er op hun advertentie gereageerd wordt?

                                    #18278163
                                    KadAstra-EF
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 July 2010

                                      Inderdaad, op vragen op de advertentie komt nooit (niet zo vaak) een antwoord.
                                      Ik vraag me ook wel eens af of de maker van de advertentie een reactie krijgt dat er gereageerd is in z’n advertentie

                                      Rik

                                      #18278164
                                      Peter.
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 September 2010

                                        Kun je aanvinken in de advertentie.

                                        #18278165
                                        dennisnmgn88
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 February 2012

                                          Het antwoord staat boven je vraag ;).

                                          De woorden van Senatorman:

                                          “Een adverteerder ontvangt een mailtje als er reactie is op zijn advertentie d.m.v. een post, reageert hij dan door een nieuwe post te plaatsen, dan ontvangen de eerdere posters hier geen mailtje over. Zij weten dus alleen of de verkoper heeft gereageerd, door de advertentie te bezoeken, en kijken of de verkoper heeft gereageerd. “

                                          M.a.w. Ja ;)

                                          #18278166
                                          Haasje17
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            8 September 2009

                                            Toch blijft het onduidelijk blijkbaar:
                                            buysell/single_ad.php?ad_id=11204

                                            Nu staat er weer een op die is verkocht maar niet verwijdert.
                                            Ook komt deze regelmatig terug inde banner bovenin, in dat geval wordt dus de kans voor andere deels ontnomen omdat zij minder vaak boven in de banner staan omdat er autos blijven staan die al verkocht zijn.

                                            #18278167
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              hij is gedeactiveerd en daarmee niet meer zichtbaar

                                              #18278168
                                              Andre_Ede
                                                Lid sinds:
                                                16 June 2006

                                                Misschien komt het omdat ik moderator ben maar zie hem nog steeds

                                                #18278169
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Klop. Maar hij is inactief.

                                                  #18278170
                                                  Haasje17
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    8 September 2009

                                                    buysell/single_ad.php?ad_id=11500

                                                    En weer iemand die de knop om het te verwijderen niet kan vinden.

                                                    #18278171
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Heb hem verwijderd

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.