Forté Fuel System Cleaner Advanced

Forumindex Forums Modellen Astra Forté Fuel System Cleaner Advanced

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18405566
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Dag allemaal.

      Ik ben in het bezit van een Opel Astra H, 1.6 5-deurs hatchbak met de motor Z16XEP. De auto heeft op dit moment 156.000 kilometer gereden. Nu vraag ik mij af of het (preventief) verstandig is om Forté Fuel System Cleaner Advanced te gebruiken? Zijn er mensen die ervaring hebben met dit product of veel weten van de Z16XEP motor? De auto heeft afgelopen November nog een beurt gehad waarbij alle filters en vloeistoffen zijn vervangen, nieuwe bougies en een oliedruk-sensor is vervangen.

      Wat mij verder opvalt is dat als ik bij (sommige) tankstation benzine E10 tank, het motorlampje gaat branden. Bij het uitlezen geeft ie dan meteen aan dat de mix niet goed is. Nu ben ik, mede door het weinig rijden/thuiswerken, weer 98 gaan tanken. De auto rijdt weer veel soepeler en pakt mooier op. Meer mensen ervaring mee?

      #18405617
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Ik doe dit product sinds jaar en dag preventief in al mijn auto’s 1x per jaar en heb daar zeer goede ervaringen mee: nooit problemen met brandstofsysteem.

        Tanken doe ik alleen Shell V-power of BP Ultimate 98: de enige 2 waarin geen bio-ethanol zit. Afgezien van het voorkomen van alle problemen die bio-ethanol met zich meebrengt, ben ik niet duurder uit vanwege het gunstige effect op het brandstofverbruik, zeker ten opzichte van met tot 10% verarmde benzine met bio-ethanol.

        Gr,
        The Duke.

        #18405839
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ik heb al jaren E10 in de benzinetank en tank slechts 2 keer per jaar, want ik rij op LPG en dan start je alleen op benzine.
          En heb nog nooit problemen er mee gehad en dat op diverse auto’s.

          Ook op andere auto’s die wel het hele jaar door op E10 rijden constateer ik geen gekke zaken.
          Op de snelweg is het verbruik bijna identiek van E10 aan Euro95 E5, echter bij alleen stadsritjes is het slechter geworden sinds E10.

          Wat wel vreemd is dat als je auto’s goed op E85 afstelt, ze heel veel meer vermogen kunnen maken dan op Super+ 98.

          #18405910
          Koffie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2019

            Da’s niet gek, E85 heeft een hogere klopvastheid dan benzine. Een hogere klopvastheid maakt dat je meer turbodruk en/of ontstekingsvervroeging kan gebruiken zonder het risico op kloppen. Beide leveren meer vermogen op.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.