Forté Fuel System Cleaner Advanced?

Forumindex Forums Modellen Astra Forté Fuel System Cleaner Advanced?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18411081
    EverlyWyatt
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 March 2021

      Ik ben in het bezit van een Opel Astra H, 1.6 5-deurs hatchbak met de motor Z16XEP. De auto heeft op dit moment 156.000 kilometer gereden. Nu vraag ik mij af of het (preventief) verstandig is om Forté Fuel System Cleaner Advanced te gebruiken? Zijn er mensen die ervaring hebben met dit product of veel weten van de Z16XEP motor? De auto heeft afgelopen November nog een beurt gehad waarbij alle filters en vloeistoffen zijn vervangen, nieuwe bougies en een oliedruk-sensor is vervangen.

      Wat mij verder opvalt is dat als ik bij (sommige) tankstation benzine E10 tank, het motorlampje gaat branden. Bij het uitlezen geeft ie dan meteen aan dat de mix niet goed is. Nu ben ik, mede door het weinig rijden/thuiswerken, weer 98 gaan tanken. De auto rijdt weer veel soepeler en pakt mooier op. Meer mensen ervaring mee?

      #18411117
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Ik gebruik dat product al sinds jaar en dag jaarlijks preventief, nog nooit brandstofsysteemproblemen gehad. Ook voor probleemoplossing zeer effectief.

        Shell V-power 98 en Ultimate 98 hebben geen bio-ethanol, niet echt een moeilijk rekensommetje: ethanol bevat ongeveer 8% minder energie dan EURO95, en de genoemde brandstoffen zijn nog beter. Verder staat het internet vol met wat ethanol voor je motor doet, als je een beetje om je materiaal geeft, weet je wat te tanken.
        Zie bijvoorbeeld hier: https://keesvanderspek-resources.azureedge.net/1570174773/group-doc/3dd93f1a-ba99-4bc4-90e1-5fc0f3870921/E10%20benzine,%20hoe%20zit%20dat.%20Aspen%20legt%20het%20uit.pdf

        Gr,
        The Duke

        #18411127
        22voeter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 November 2018

          Ik heb ook die ervaring met 98, Mijn Zafira rijd soepeler en zuiniger, de Astra van mijn zoon komt op een volle tank 70km verder op 98 dan op 95.

          Een keertje een reiniger er in kan geen kwaad, maar werkt nooit zo goed als echt onderdelen zoals gasklephuis demonteren en poetsen.

          #18411172
          Koffie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 November 2019

            Flesjes reiniger lijken me zonde van het geld als je geen problemen hebt met je motor. Er zijn massa’s mensen die op de goedkoopste E10 rijden zonder problemen. Hun motoren blijven schoon, want je hoort weinig klachten. Met E5 / euro 98 moet het dan al helemaal goed gaan, want daar zitten vaak meer reinigingsadditieven in dan in E10. Daar wordt in ieder geval mee geadverteerd door een deel van de aanbieders.

             

            [quote quote=18411117]Verder staat het internet vol met wat ethanol voor je motor doet, als je een beetje om je materiaal geeft, weet je wat te tanken. Zie bijvoorbeeld hier: https://keesvanderspek-resources.azureedge.net/1570174773/group-doc/3dd93f1a-ba99-4bc4-90e1-5fc0f3870921/E10%20benzine,%20hoe%20zit%20dat.%20Aspen%20legt%20het%20uit.pdf%5B/quote%5D
            Er zit een kern van waarheid in, maar neem dit artikel met een korrel zout. De auteur is een verkoper van ethanolvrije benzine en heeft er dus belang bij dat je bang wordt voor E10.

            #18411217
            the-duke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2007

              Praat maar eens met een bedrijf die grasmaaiers onderhoudt of tank zelf E10 in je grasmaaier of motorfiets en zet hem de hele winter met een volle tank stil. Als je dan na een maandje of 5 na eerst proberen te starten, uiteindelijk je carburateur uit elkaar haalt, zie je precies waarom ..

              Van mij mag iedereen weten wat ie doet en aansluiten bij de grijze massa bij de E10-pomp, ik probeer slechts een kostenbesparende tip te geven, zowel qua directe kosten als indirecte kosten..

              Gr,
              The Duke

               

              #18411452
              EverlyWyatt
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 March 2021

                Ik ben in het bezit van een Opel Astra H, 1.6 5-deurs hatchbak met de motor Z16XEP. De auto heeft op dit moment 156.000 kilometer gereden. Nu vraag ik mij af of het (preventief) verstandig is om Forté Fuel System Cleaner Advanced te gebruiken? Zijn er mensen die ervaring hebben met dit product of veel weten van de Z16XEP motor? De auto heeft afgelopen November nog een beurt gehad waarbij alle filters en vloeistoffen zijn vervangen, nieuwe bougies en een oliedruk-sensor is vervangen. appvalley

                Wat mij verder opvalt is dat als ik bij (sommige) tankstation benzine E10 tank, het motorlampje gaat branden. Bij het uitlezen geeft ie dan meteen aan dat de mix niet goed is. Nu ben ik, mede door het weinig rijden/thuiswerken, weer 98 gaan tanken. De auto rijdt weer veel soepeler en pakt mooier op. Meer mensen ervaring mee?

                issue got solved

                #18411470
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  [quote quote=18411452]issue got solved[/quote]

                  Misschien is het handiger om te zeggen wat de oplossing was?
                  Helaas zie ik in steeds meer topics alleen een melding dat het probleem is opgelost, maar niet hoe.
                  Op deze manier wordt het forum steeds minder interressant. :-(

                  #18459933
                  EverlyWyatt
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 March 2021

                    [quote quote=18411081]Ik ben in het bezit van een Opel Astra H, 1.6 5-deurs hatchbak met de motor Z16XEP. De auto heeft op dit moment 156.000 kilometer gereden. Nu vraag ik mij af of het (preventief) verstandig is om Forté Fuel System Cleaner Advanced te gebruiken? Zijn er mensen die ervaring hebben met dit product of veel weten van de Z16XEP motor? De auto heeft afgelopen November nog een beurt gehad waarbij alle filters en vloeistoffen zijn vervangen, nieuwe bougies en een oliedruk-sensor is vervangen. Wat mij verder opvalt is dat als ik bij (sommige) tankstation benzine E10 tank, het motorlampje gaat branden. Bij het uitlezen geeft ie dan meteen aan dat de mix niet goed is https://showbox.bio/. Nu ben ik, mede door het weinig rijden/thuiswerken, weer 98 gaan tanken. De auto rijdt weer veel soepeler en pakt mooier op. Meer mensen ervaring mee?[/quote]

                     

                    I got this,..

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.