Fors afwijkende ET-waarde…

Forumindex Forums Modellen Corsa Fors afwijkende ET-waarde…

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249346
    jeroenk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 February 2012

      Hoi allen,

      Ik kan vrij goedkoop aan een setje Dotz Imola (r13) komen:
      http://www.velgenshop.nl/opel-lichtmetalen-velgen/opel-corsa-b-corsa-b-s93-vanaf-maart-1993/motorinhoud-15-d-37kw-1488ccm/13-inch/dotz-imola-13-inch-et-35-breedte-50-steek-4-100/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Echter is de ET afwijking maarliefst 14! Namelijk 35 t.o.v. 49… Dit lijkt me dus niet zo verstandig? Wat zeggen jullie hiervan? Gewoon deal laten zitten?

      #18034127
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        ach dat valt erg mee hoor ;) ik rij ook al een hele tijd met et 20 of 25 ipv 49 ;)

        #18034128
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Ik heb op m’n Astra G ook gereden met 35 ipv 49 voor de winterbanden…dat gaf geen problemen. De wielen stonden lekker breed onder de auto (28 mm breder per as natuurlijk) en dat zag er wel gaaf uit. Hoe je wiellagers zich houden op langere termijn, kan ik niets over zeggen, ik heb er slechts één winter mee gereden.

          #18034129
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            Ze hebben ook 3 jaar onder een corsa gelegen. Zonder problemen :) Gewoon doen denk ik zo ..

            #18034130
            Jurgen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 September 2007

              gewoon doen idd, m’n oude velgen kwamen ook onder een corsa b vandaan en die hadden ook et 37, geen probleem dus ;)

              #18034131
              astraTD
                Lid sinds:
                9 March 2009

                Ik heb ook ET 37 normaal ET49.. Zijn nog steeds de zelfde lagers in die 130.000km dat ik er mee rij.

                #18034132
                TWA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2010

                  Alleen bij verlagen en hobbels/personen achterin zou je er last van hebben, gaan dan aanlopen. Verder geen probleem.

                  #18034133
                  jeroenk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 February 2012

                    Ze zitten er al onder! Mijn garage was nog bereid ff mijn huidige banden over te zetten en te balanceren (tot een halfuur na sluitingstijd :D)

                    Voorkant wil ik misschien nog wel een keer verlagen (na de zomer). Achter weet ik nog niet; gezien er nog wel eens wat zware zooi achterin ligt :P

                    #18034134
                    astraTD
                      Lid sinds:
                      9 March 2009

                      Kan die best wel gebruiken iets lager voor :thumbup
                      Maare dit is al een flinke vooruitgang :thumb

                      #18034135
                      jeroenk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 February 2012

                        @astraTD wrote:

                        Kan die best wel gebruiken iets lager voor :thumbup
                        Maare dit is al een flinke vooruitgang :thumb

                        Tjsa, hij moet deze zomer nog flink wat kilometertjes bergwegen weg gaan vreten, dus nu toch nog maar even het comfort behouden xD
                        Hopelijk kan ik volgend jaar een andere auto dipsen om mee te nemen op vakantie ;)

                        #18034136
                        jeroenk
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 February 2012

                          Toch nog even een update-je… Gister stuk snelweg gehad en er was een irritante trilling van 100 tot 125 km/h op de klok… Toch maar effe een tijdje doorgereden, omdat ik naar een etentje toe moest.

                          Terugweg eventjes langs de benzinepomp om de bandenspanning te checken… Linksvoor: 2.3 bar, rechtsvoor 1.6…. Beetje slordig van ‘t garagebedrijf (maarja kwam ook om half 8 aankakken terwijl ze 8 uur dichtgingen ^^)… Nu hopen dat dit de trilling voornamelijk veroorzaakte (velgen zijn uitgelijnd bij het erop leggen, dus dat kan het niet zijn).

                          Standaard bij lage belasting is het 1.7 bar voor en 1.9 achter en bij hogere belasting 1.9 voor en 2.1 achter. Hoe denken jullie hierover? (170/65/r13)

                          Heb er maar de spanning opgezet voor maximale belasting (hoewel ik meestal alleen rijd…) zouden jullie dit ook doen? (of zelfs nog meer spanning erop?)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.