fluitend geluid koppeling

Forumindex Forums Modellen Omega fluitend geluid koppeling

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210404
    jvd1971
      Lid sinds:
      6 February 2007

      Vandaag hoorde ik een hoog piepgeluid. Ik dacht eerst dat dit de multriem was. Als ik de koppeling een kleine beetje intrap is het geluid weg. Moet nu de koppeling vervangen worden ??? , Het betreft hier een Opel omega 2.2 dti

      #17492705
      RAL
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 September 2008

        druklager kapot

        #17492706
        jvd1971
          Lid sinds:
          6 February 2007

          Isn het dan ook verstanding op de koppelingsplaten te vervangen. Ik neem aan dat de versnellingsbak er dan af moet. Wat kost eigenlijk een druklager. Ik kan een compleet koppelingsset van LUK kopen voor 195 euro. Zou dan een druklager erbij zitten ??

          #17492707
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            origineel gepost door jvd1971
            Isn het dan ook verstanding op de koppelingsplaten te vervangen. Ik neem aan dat de versnellingsbak er dan af moet. Wat kost eigenlijk een druklager. Ik kan een compleet koppelingsset van LUK kopen voor 195 euro. Zou dan een druklager erbij zitten ??

            Ik zal idd een rep set van LÜK kopen.
            daar zit dan de drukgroep en koppelings plaat in
            in sommige gevallen moet je de druklager los kopen.

            Als de boel toch los ligt vervang dan alles.
            zou zonde zijn als je over een korte tijd de boel weer los moet halen.

            #17492708
            jvd1971
              Lid sinds:
              6 February 2007

              Vriend van me gaf ook het advies om meteen de koppeling en drukgroep te vervangen. Als de lager vervangen moet worden, dan komt volgens hem de plaat en drukgroep binnenkort ook aan de beurt.

              Ik heb de koppeling en drukgroep via Ebay al besteld voor 195 euro

              #17492709
              opel_omega_steinmetz
                Lid sinds:
                22 March 2007

                Hier ook het druklager eens kapot gehad.

                Deze toen ook los besteld, en gelijk maar koppelingsplaten etc.

                Die platen kosten de wereld niet, en als je hem toch open hebt vindt ik het net zo makkelijk.
                Dat het kort achter elkaar volgt hoeft niet persé.

                #17492710
                RAL
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 September 2008

                  vergeet de keering niet aan de motor zijde € 20,- ze staan erom bekend dat ze gaan lekken.

                  #17492711
                  jvd1971
                    Lid sinds:
                    6 February 2007

                    Helaas heeft mijn vriend geen tijd op de koppeling te vervangen. Een medewerkers van een opel garage vraagt 200 euro om de druklager, drukgroep en koppelingsplaten te vervangen. Is dit duur ?? Hoeveel werk is het eigenlijk, een uurtje of 4 ???

                    #17492712
                    Marksman
                      Lid sinds:
                      24 January 2005

                      Even voor de duidelijkheid:
                      Als je het koppelingspedaal niet aanraakt en je hoort het geluid zoals jij omschrijft is het niet het druklager.
                      Een druklager wordt belast als je gaat ontkoppelen; dus als je het koppelingspedaal intrapt en dan het geluid hoort is het het druklager. Als je het koppelingspedaal loslaat is het druklager onbelast en doet niets!

                      Grz Mark

                      #17492713
                      manus
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        origineel gepost door Marksman
                        Even voor de duidelijkheid:
                        Als je het koppelingspedaal niet aanraakt en je hoort het geluid zoals jij omschrijft is het niet het druklager.
                        Een druklager wordt belast als je gaat ontkoppelen; dus als je het koppelingspedaal intrapt en dan het geluid hoort is het het druklager. Als je het koppelingspedaal loslaat is het druklager onbelast en doet niets!

                        Grz Mark

                        In de praktijk is het meestal andersom.
                        Het geluid gaat weg als je de koppeling intrapt.
                        Het druklager draait namelijk wel mee omdat deze onbelast vaak een beetje tegen de drukgroep aan ligt.

                        #17492714
                        Marksman
                          Lid sinds:
                          24 January 2005

                          origineel gepost door manus
                          In de praktijk is het meestal andersom.
                          Het geluid gaat weg als je de koppeling intrapt.
                          Het druklager draait namelijk wel mee omdat deze onbelast vaak een beetje tegen de drukgroep aan ligt.

                          Hmmm… ik wist niet beter dat het druklager zou kunnen zijn, dat is mijn ervaring. Maar wat jij verteld zou ook idd kunnen.

                          Ben benieuwd of het probleem al opgelost is.

                          grz Mark

                          #17492715
                          jvd1971
                            Lid sinds:
                            6 February 2007

                            Ja was idd druklager. Sinds vandaag kan ik niet meer koppelen. Koppelingspendaal zit nu geheel ingedrukt. De monteur heeft nog 2 weken vakantie en daarna breng ik mijn omi. Volgens deze Opel monteur zit de drukgroep+lager binnen een uurtje of 3-4 erin. Gelukkig vraagt deze 15 euro per uur. Dus de kosten vallen gelukkig mee.

                            Ik hou jullie op de hoogte

                            #17492716
                            RonaldH
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              origineel gepost door opel_omega_steinmetz
                              Hier ook het druklager eens kapot gehad.

                              .

                              met je automaat??:jerry:jerry:jerry

                              #17492717
                              jvd1971
                                Lid sinds:
                                6 February 2007

                                Na de vakantie mijn Omi weer opgehaald. Kosten waren 60 euro voor het vervangen van de druklager en de koppelingsplaten. De druklager was inderdaad defect. De omi rijdt weer als nieuw en gelukkkig vielen de kosten ook mee.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.