Flowmaster verschil?

Forumindex Forums Modellen Astra Flowmaster verschil?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274037
    Sporting-Astra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 October 2015

      Hallo liebe leute,

      Ik kan een dbilas flowmaster van een maatje overnemen voor 100 euro, niet slecht dacht ik zo, maar hij heeft een OPC 2.0 en ik een 1.6.

      Mijn vraag is dus of dit wel passen gaat en/of er verschil in zit, aangezien je op de site voor elk type motor een andere versie hebt.
      Wat ik zo kan zie is dat de 1.6 en 2.0 versie wel donders op elkaar lijken.

      #18300463
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Tussen de aanzuig buis en luchtfilter zit volgens mij inderdaad geen verschil qua diameter.

        #18300464
        Sporting-Astra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 October 2015

          De buizen worden zoiezo vervangen door aluminium o.i.d. maar zolang het filter hetzelfde is denk ik dat het geen kwaad kan, ik hoop alleen nu nog een bevestiging.

          #18300465
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Aansluiting van gasklep naar FLowmaster zal anders zijn, maar de rest is hetzelfde.

            #18300466
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Een flowmaster heeft een eigen aanzuigbuis!

              #18300467
              Sporting-Astra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 October 2015

                Ga het niet doen!
                Heb ‘m geïnstalleerd en het paste nagenoeg, heb er even mee rond gereden, moet zeggen rijdt soepel en klinkt lekker, maar voor die 100 piek gooi ik er liever mijn oude power filtertje er weer op.
                Was meer bang dat er evt. Problemen zouden komen door een verkeerde lucht, brandstof verhoudingvandaar het topic, bedankt voor de reacties.

                #18300468
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Die Flowmasters + Flowpipe werken prima als je auto al op andere punten is aangepast en je hem daarna laat chippen.

                  Had t.o.v. een Green Twister filter een winst van 6pk met de Flowmaster erin en dat was nog zonder afstellen op de rollenbank van Dbilas.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.