Flitspalen

Forumindex Forums Modellen Crossland Flitspalen

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #18407519
    Peter090765
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 February 2021

      Goedendag,

      Ik heb sinds 3 weken een nieuwe opel Crossland X. Bij het navigatiesysteem heb ik ook een abonnement veiligheidswaarschuwingen aangeschaft. Echter geeft hij niet de flitspalen weer. Ben al bezig geweest met Opel Nederland. Zij zeggen dat alles aan hun kant goed staat. Ik heb het idee dat de database van de flitspalen niet word binnengehaald. Heeft iemand ook dit probleem of is er iemand die een oplossing weet.

       

      groet Peter

      #18409690
      Dave1969
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 February 2021

        goedemiddag peter

        ik heb mijn Opel crossland x al vanaf oktober 2020 maar ik heb het probleem ook met navigatie en de flitspalen en al van alles gedaan maar ze komen er niet uit ze hebben nu tegen mij gezegd dat het met de volgende update wordt opgelost

        groetjes dave

        #18410808
        eelcovdg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 February 2021

          Heb sinds vandaag een nieuwe Opel Crossland (zonder Opel connect module, dus via mn iPhone), ook dit veiligheidswaarschuwingen pakket gekocht a 99 euro voor 3 jaar.

          Melding per email ontvangen dat dit is geactiveerd, maar merk er nog niks van.. live traffic met wegwerkzaamheden en files, weer doet het wel.. is dit hetzelfde als hierboven?

          Ik zie wel een databestand met versie nummer voor de firmware en kaart (dit zijn de laatste), bij veiligheidswaarschuwingen staat geen versie nr.

          Daarnaast nog een dom vraagie: via Bluetooth deel ik internet via private hotspot met mn Opel.

          Maar als ik de iPhone via USB aansluit (Apple Carplay), wordt automatisch de Bluetooth verbinding met de auto verbroken. Wordt het mobiel internet van mn telefoon dan gedeeld via USB?

          #18410812
          Peter090765
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 February 2021

            Hallo allemaal,

            Hierbij een aanvulling op mijn probleem van 4 februari. Goed nieuws, het probleem is gevonden dank zij het doorzettingsvermogen van mijn dealer, Opel Broekhuis in Harderwijk. In eerste instantie kregen zij het ook niet aan de praat. Wat wel op viel was dat het in een Opel Grandland wel werkte en daar zit hetzelfde infotainmentsysteem in als een Crossland. Ze hebben toen contact opgenomen met iemand van de technische dienst van Opel Nederland. Deze heeft zo wel de software van een Grandland en een Crossland uitgelezen en naast elkaar gelegd. Toen kwam naar voren dat er toch een verschil in de software zat. Ze hebben toen voor de Crossland de software aangepast en geïnstalleerd in een Crossland en het werkte toen perfect. Mijn Crossland wordt nu 7 maart van deze software voorzien. Waarschijnlijk komt er nu binnenkort voor iedereen deze aanpassing of laat je dealer even contact opnemen met Opel Broekhuis in Harderwijk of Opel Nederland.

             

            groet Peter

            #18410840
            eelcovdg
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 February 2021

              Dankje Peter, hopelijk wordt deze bug dan snel verholpen. Denk wel dat ik tot die tijd mijn geld terugvraag, zeker als internet niet werkt icm een  via USB aangesloten iPhone (terwijl iOS USB tethering ondersteunt). Dan kan ik toch beter Waze gebruiken (met de nadelen dat ie altijd aan moet staan en niet in mn dashboard display komt)

              Als referentie nog deze screenshots waarin ik een datafile voor risicozones zou verwachten, en het verschil tussen bluetooth en USB (incl foutmelding)

              89412985-A003-4EFB-B65B-C8957C628F6C24F08F3B-D056-49C2-A11E-3E8D98A6D2F984EC4BCE-A1D9-44FF-97D5-858713F7BF674E3585FE-D42D-4C35-9081-8C0997D279F04283CDDE-4874-457B-857E-7A3A93FEFAB0

              #18410992
              8baan
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 August 2020

                @eelcovdg mijn scherm ziet er hetzelfde uit bij risicozones terwijl ik geen abo op deze service heb. Lijkt dan toch de software te zijn wat Peter al aangaf  want je hebt wel een internetverbinding zo te zien. Dat kan je overigens ook controleren op je navigatiescherm als je ‘Tomtom traffic’ ziet staan. Wat ik niet begrijp is dat je moet verbinden met een telefoon bij een nieuwe Opel Crossland?

                #18411002
                eelcovdg
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 February 2021

                  Ja dat TomTom symbool geeft ie wel weer (bij Bluetooth-tethering, USB-tethering werkt dus (nog?) niet), Livetraffic werkt dan ook wel, Veiligheidswaarschuwingen niet.

                  #18412113
                  Peter090765
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 February 2021

                    Hallo allemaal,

                    Hierbij een update. Gisteren is de update inzake het navigatiesysteem uitgevoerd op mijn Crossland en vandaag natuurlijk even geprobeerd. En goed nieuws, het werkt. Hierbij een 2-tal foto’s en als bewijs. Bij benadering van flitser word ook een geluidssignaal gegeven en de afstand tot flitser. Weet alleen niet wanneer Opel Nederland deze update online gaat zetten voor een ieder. Wil je niet wachten zou ik contact opnemen met de dealer dat er een oplossing dmw update.

                     

                    groet Peternavigatie 1navigatie

                    #18412187
                    eelcovdg
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 February 2021

                      Ziet er goed uit Peter, voor nu had ik mn abonnement geannuleerd, maar zodra dit in de firmware gefixed is (en er een oplossing komt icm Carplay) zal ik het heroverwegen.

                      Heb jij een Opel Connect module ingebouwd of verbinding via Bluetooth tethering?

                      #18412190
                      Peter090765
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 February 2021

                        Ik heb opel connect ingebouwd. Zal vragen aan mijn dealer of ze weten wanneer de update komt.

                         

                        #18418024
                        Darian111
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 April 2021

                          Goedemorgen, ik heb even meegelezen en bij mij werkt de veiligheidswaarschuwing ook niet in de Crossland. Hier al contact met Opel over gehad nadat ik een abonnement had afgesloten, maar zij konden dit niet oplossen. Nu kwam er deze week een update uit van het systeem die ik geïnstalleerd heb in de hoop dat dit het zou oplossen. Maar helaas, zelfde resultaat als hierboven al eerder genoemd. Wel actief lidmaatschap voor veiligheidswaarschuwingen, actieve internetverbinding, tomtom traffic logo.

                          Zie ik nog iets over het hoofd? En welke versie van het systeem wordt er gebruikt als het wel werkt? Ik mis dus de optie Gevarenzone zoals die wel zichtbaar is bij de foto hierboven van Peter.

                          #18418033
                          Peter090765
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 February 2021

                            Goedemorgen,

                            Gelukkig heeft mijn dealer (Opel Broekhuis in Harderwijk) samen met mij er alles aan gedaan om het werkend te krijgen. Wat is er uiteindelijk gebeurd. Het is nl. zo dat er in een Opel Grandland hetzelfde systeem zit en daar werkte het wel. Toen heeft iemand van Opel de software uitdraai van een Opel Grandland gelegd naast die van een Opel Crossland. Toen zag hij dat er toch nog een verschil tussen zat. Hij heeft toen de software van de Crossland aangepast en gelijk gemaakt met die van de Grandland. Deze is toen bij mij in de Crossland geinstalleerd en toen werkte alles perfect. Alleen ik dacht dus dat Opel op zeer korte termijn deze update zou uitrollen voor iedereen met een Crossland. Dit is dus helaas niet gebeurd. Als ik jou was zou ik dit verhaal even aangeven bij Opel of anders even contact zoeken met Opel Broekhuis in Harderwijk.

                            Groet Peter

                            #18418040
                            Darian111
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 April 2021

                              Dank voor je reactie. Ik ben ook bij Broekhuis, maar dan andere plaats. Ik zal dit ook even bij hen en Opel zelf neerleggen. Wie weet helpt dit.

                              #18421579
                              Gert-Jan0199
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 May 2021

                                [quote quote=18418040]Dank voor je reactie. Ik ben ook bij Broekhuis, maar dan andere plaats. Ik zal dit ook even bij hen en Opel zelf neerleggen. Wie weet helpt dit.[/quote]

                                Ben je bij jouw dealer nog iets verder gekomen? Ik heb sinds een paar weken een Crossland X van mei 2019 maar ik ervaar hetzelfde probleem. Live Navigatie Plus is actief, Tomtom traffic doet het, maar de gevarenzones/ flitsers doen het niet.

                                Bij de Opel klantenservice kom ik nog niet verder. Die stuurden tot op heden alleen een stukje instructie om de waarschuwingen aan te zetten, maar ja die kun je dus niet selecteren…

                                 

                                #18421630
                                Gert-Jan0199
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 May 2021

                                  En vandaag kreeg ik deze reactie van de Opel Klantenservice:

                                  Hartelijk dank voor uw reactie waarin u aangeeft dat de software op uw Opel Crossland niet over de juiste optie(s) beschikt om de Veiligheidswaarschuwingen-dienst te kunnen activeren.

                                  Opel is hiervan op de hoogte, het blijkt een bekend probleem te zijn waarvoor aan een oplossing gewerkt wordt.
                                  Graag adviseren wij u over 4-6 weken bij uw vaste of lokale Opel dealer te informeren naar een nieuwe software-update die dit probleem herstellen moet.

                                  Uw geduld wordt zeer op prijs gesteld, onze excuses voor dit ongemak.
                                  Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

                                  Met vriendelijke groet,

                                  OPEL NEDERLAND B.V.

                                   

                                  Nog even wachten op de volgende update …

                                  #18425375
                                  Darian111
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 April 2021

                                    Nee, bij de dealer niets verder gekomen. Twee weken geleden nog geïnformeerd. Het antwoord wat Gert-Jan hierboven schrijft kreeg ik ook. Maar wat dan de oplossing is, krijg ik geen concreet antwoord op….

                                    Inderdaad maar even wachten op de volgende update. Maar of dit echt opgelost gaat worden vraag ik mij af.

                                    #18425508
                                    Marius Balvert
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 December 2020

                                      Zo zie je maar dat je geen elektrische auto van Opel moet kopen, over software hebben ze geen verstand.

                                      Zelfs navigatie die al jaren bestaat kunnen ze niet goed leveren.

                                      #18434244
                                      casc
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 August 2021

                                        ik heb me onlangs een  abonnement veiligheidswaarschuwingen aangeschaft en heb werkt perfect, enkel ik word niet verwittigd met een geluidssignaal.

                                        Weet iemand hoe dat komt en daar een oplossing voor heeft

                                        groet Walter

                                         

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.