Flexibel uitlaatstuk zelf te vervangen?

Forumindex Forums Modellen Astra Flexibel uitlaatstuk zelf te vervangen?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251589
    harryastra
      Lid sinds:
      13 November 2006

      Afgelopen weekend maakte de astra G van mn ouders een zwaarder geluid, dus vandaag maar ff de auto met de voorwielen op de blokken gereden zodat ik er goed onder kon komen. Nu blijkt er een scheur te zitten in het flexibele uitlaatstuk. Kan ik deze makkelijk zelf vervangen en welke diameter moet ik daarvoor hebben?

      Groeten Harry

      #18058734
      lukelaaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2011

        Waar ik werk lassen we er meestal gewoon een losse flexivle stuk tussen.

        Gewoon even de diameter van de pijp opmeten en dan langs een auto materiaal zaak gaan.
        Daar een niew stuk halen en dan bij een bedrijf die kan lassen ff vragen of ze er em onder willen lassen of je doet het zelf.

        #18058735
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Het is te doen, als je maar lassen kan.

          Diameter opmeten en een nieuw deel halen, Haal dan een flexibel deel met een stukje pijp aan beide kanten. Die dingen zonder pijpjes aan elke kant stook je kapot tijdens het lassen en dan lekt ie alsnog.

          Slijp je oude er tussen uit en hang je uitlaat weer op, in de rubbers en alles
          hecht je nieuwe er tussen met goeie hechtlasjes. Vervolgens alles er onderuit en aflassen.

          Zo doe ik het meestal, het is wel even wat werk maar wel goed te doen.

          #18058736
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            De garage hier heeft bij de mijne het oude er tussenuit gezaagd en een nieuw deel met van die klemmen er tussen vast gezet, ik ging in eerste instantie niet akkoord maar ze zeiden dat dit de beste oplossing was! Goede Oplossing? Of niet???

            #18058737
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Wil ook prima, is gewoon een snelle oplossing. als ie dicht is is het goed hoor. heeft ook nooit iemand gezegt dat je hem er tussen lassen MOET….

              Ik zou m zelf wel lassen, alles wat geklemt is kan weer loskomen he…

              #18058738
              lukelaaf
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2011

                En de klemmen rotten sneller als de lasnaden

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.