Filter ventilator

Forumindex Forums Modellen Corsa Filter ventilator

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18403514
    davydg98
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2021

      Beste opel forum leden!

      ik heb een vraag in verband met de interieurventilator van mijn opel corsa D uit 2009. Is het normaal dat er onder de ruitenwissers, waar de lucht aangezogen wordt voor de interieurventilator, geen filter aanwezig is? Het lijkt me dat deze nu gewoon blaadjes en allerlei troep naar binnen de ventilator in zuigt.

      alvast bedankt :yahoo:

      Dave

      #18403515
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        :whistle:

        #18403517
        davydg98
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2021

          dit filmpje heb in inderdaad gezien. Deze interieurfilter ga ik sowiezo vervangen. Maar het gaat me niet om deze filter. Aan de buitenkant van de auto onder de motorklap (bijna tegen het raam) bevindt zich een groot gat waar de lucht rechtstreeks de ventilator ingezogen wordt. Hier zit niets voor om blaadjes tegen te houden? Of gaat die lucht eerst langs de interieurfilter af? :scratch:

          #18403522
          davydg98
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2021

            110D6E35-7901-44E8-B518-C9F382C68918CDEB68C5-A683-4C1E-B9FB-E6C4C9F2A1A2

            #18403561
            Koffie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 November 2019

              Waarschijnlijk zit er een rooster op de parafaan om blaadjes tegen te houden.

              #18403566
              davydg98
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2021

                ja dat leek mij ook. Ik zou alleen niet weten hoe zoiets heet of hoe en waar ik het zou kunnen komen

                #18403797
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Even uit me hoofd (me pa heeft een 2007 Corsa D) zit er een roosterje voor, maar dat kan ook in de plastic kap zitten die je op de ruit hebt liggen.

                  Het beste kan je even bij een andere Corsa D kijken. Er staan er regelmatig op de sloop, dus als je zo’n roostertje daar haalt, dan zal het de kop niet kosten.

                  Het is wel aan te bevelen je ventilator motor elk jaar uit te bouwen en leeg te gooien, want daar blijft heel veel troep inzitten.

                  #18403802
                  davydg98
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2021

                    Oke, super bedankt voor het antwoord. En heb inderdaad ook de ventilator eens losgemaakt omdat deze na een tijd stopte met draaien, althans veel moeite had met draaien. Daar kwam een hoop rotzooi uit gevallen. Sindsdien draait die weer super! :applause02:

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.