ff vraagje aan de kenners

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen ff vraagje aan de kenners

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235352
    Dikkeminne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 April 2011

      hoi mensen

      ik ben voornemens een opc zafira A te kopen uit 2002. heb morgen een afspraak in born bij carcenter gijssen. ogenschijnlijk ziet de auto er goed uit maar ik heb geen verstand van dit type auto. kom uit peugeot 106 rallye circuit. ivm gezinsuitbreiding en de positieve verhalen over deze gezinscontainer de overstap.
      waar moet ik goed op letten bij het testrijden?

      welk toerental pakt de turbo hem op. volgens de specs 1950 maar volgens de rijders erboven.
      heb al gelezen dat de turbo het nog weleens wil begeven. de auto heeft 112.000 km gereden. uitgaande slang van turbo naar intercooler controleren geloof ik? olie is foute boel.

      zijn er nog meer punten waar ik op moet letten. ik hoor graag van jullie kenners.

      misschien na morgen ben ik vaker op dit forum te vinden haha. ik houd jullie op de hoogte.

      groet ruben

      #17852508
      martijn b.
        Lid sinds:
        17 May 2009

        Auto goed warm laten draaien….1 a 2 minuten stationair laten draaien.binnenspiegel gebruiken om te zien of geen pluim ontstaat bij wegrijden (verdroogde klepseals). Turbo al vervangen?? 112000 is de kritieke stand. Spruitstuk dat vast zit aan de turbo bij de z2olet wil weleens scheuren. Goed ruiken in de auto of je geen benzine of verbrande olie ruikt..
        Turbo zal je rond de 3000 gaan voelen…
        auto moet vloeiend rijden! Dus even een goede proefrit maken en de tijd nemen.
        Succes!

        #17852509
        Dikkeminne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 April 2011

          hoi martijn

          bedankt voor je snelle mail. hier heb ik wat aan. zal dit meenemen in de rit morgen
          nog meer tips??

          #17852510
          martijn b.
            Lid sinds:
            17 May 2009

            Graag gedaan. Voor de rest niet echt bijzonderheden. Uitlaat is vaak slecht maar dat is de buitenste kant die verroest is. Check even of de deurvergrendeling en de elektrische ramen naar behoren werken. Sleutels beide testen….zijn een zwak punt…losse contacten in de sleutel na bv laten vallen.

            Voor de rest rest kijken zoals je ook bij een niet opc zou kijken.

            Ben benieuwd!

            #17852511
            Dikkeminne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 April 2011

              thnx martijn

              zal morgen vroeg opstaan want ik moet 3 uur sturen, woon zelf in friesland. heb al een testrit gemaakt in de opc die te koop stond in uitgeest. was ook een import maar daar zaten geen boekjes bij. Deze reed verders wel goed en zag er goed uit. Toch vond ik dit allemaal wat te tricky. die van morgen (ook import) is alles afgestempeld. hij wordt afgeleverd met 4 nieuwe banden en nieuwe distributieriem plus spanrollen en waterpomp. ik hoef er geen bovag bij aangezien het 3 uur sturen is en ik deze niet mee kan nemen naar een bedrijf in friesland. ik hoop dat we zaken kunnen doen. telefonisch leek het allemaal in orde. zijn vrouw had er nog een tijdje ingestuurd vertelde de verkoper.
              zit wel leer en verw.stoelen in. ook parkeersensoren achter ontbreken niet haha (handig voor de vrouw)
              zal ff goed letten op de turbo en de punten die je aangaf.
              opel wordt nieuw voor mij. vrienden zijn er absoluut niet blij mee. wat moet je nou met een slopel uit 2002 is de reactie. ik zal ze hopelijk nog verbazen haha

              groet ruben

              #17852512
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                [rquote=1909723&tid=146010&author=Dikkeminne]thnx martijn

                zal morgen vroeg opstaan want ik moet 3 uur sturen, woon zelf in friesland. heb al een testrit gemaakt in de opc die te koop stond in uitgeest. was ook een import maar daar zaten geen boekjes bij. Deze reed verders wel goed en zag er goed uit. Toch vond ik dit allemaal wat te tricky. die van morgen (ook import) is alles afgestempeld. hij wordt afgeleverd met 4 nieuwe banden en nieuwe distributieriem plus spanrollen en waterpomp. ik hoef er geen bovag bij aangezien het 3 uur sturen is en ik deze niet mee kan nemen naar een bedrijf in friesland. ik hoop dat we zaken kunnen doen. telefonisch leek het allemaal in orde. zijn vrouw had er nog een tijdje ingestuurd vertelde de verkoper.
                zit wel leer en verw.stoelen in. ook parkeersensoren achter ontbreken niet haha (handig voor de vrouw)
                zal ff goed letten op de turbo en de punten die je aangaf.
                opel wordt nieuw voor mij. vrienden zijn er absoluut niet blij mee. wat moet je nou met een slopel uit 2002 is de reactie. ik zal ze hopelijk nog verbazen haha

                groet ruben
                [/rquote]
                Uitgeest of akersloot?
                Want in die van akersloot heb ik gereden, reed lekker, het vermogen viel wel een beetje tegen. Maar hij zat helemaal onder de krassen, en kreeg te weinig terug voor de vectra.

                #17852513
                Dikkeminne
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 April 2011

                  en verkocht
                  vanochtend om 07.00 reed ik weg en om 10.30 was ik in born.
                  auto zag er prima uit en reed fijn. binnenin zag het er top uit
                  wordt afgeleverd met

                  afleverbeurt
                  4 nieuwe banden
                  nieuwe dis.riem +spanrollen en waterpomp
                  achterbumper wordt overnieuw gespoten ivm bumper schade

                  ook nog ff onder de auto gekeken en zwete een klein beetje. niet erg lijkt me. bij achterraamsproeier klein beetje roest.
                  blok was mooi droog en turbo kwam er mooi bij 3000 toeren in.
                  geen bovag garantie genomen aangezien 6 uur rijden geen pretje is. Dit in de prijs bemiddeld
                  hoop hem snel op te mogen halen
                  foto;s volgen

                  bedankt mensen voor jullie tips

                  #17852514
                  martijn b.
                    Lid sinds:
                    17 May 2009

                    Oke dan, welkom!
                    Op dit forum zitten echte kenners en weten waar je eventueel spullen kunt halen

                    #17852515
                    Dikkeminne
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      8 April 2011

                      thnx
                      ik hoop dat ik hier net zoveel plezier beleef op het forum als op de peugeotgticlub en rallye.nl forum
                      zal me binnenkort ff goed voorstellen

                      groet ruben

                      #17852516
                      martijn b.
                        Lid sinds:
                        17 May 2009

                        En al opgehaald???

                        #17852517
                        Dikkeminne
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 April 2011

                          goede vrijdag is de dag
                          moesten nog 4 nieuwe banden omheen en nieuwe dis.riem+spanrol en waterpomp
                          tevens nog een stukje vd achterbumper gespoten ivm krassen. (carspot repair heet dat geloof ik)

                          zal dan wel ff fotosjoet houden

                          #17852518
                          Dikkeminne
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 April 2011

                            gisteren opgehaald. wat een dag. tevens mijn 106 rallye gisteren verkocht. zal de opc vandaag ff schoonmaken, hoop vliegen gehapt gisteren.
                            toch nog ff een snelheid aangetikt wat je rijbewijs kan kosten :(
                            voor alsnog ben ik dik tevreden
                            de foto’s volgen nog

                            groet ruben

                            #17852519
                            martijn b.
                              Lid sinds:
                              17 May 2009

                              Oke man, ben benieuwd naar de pics..

                              Grtz
                              martijn

                              #17852507
                              Dikkeminne
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 April 2011

                                het duurde ff maar de foto’s zijn gemaakt.
                                staat bij show mijn opc

                                groet ruben

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.