ff vraagje aan de kenners

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen ff vraagje aan de kenners

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235352
    Dikkeminne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 April 2011

      hoi mensen

      ik ben voornemens een opc zafira A te kopen uit 2002. heb morgen een afspraak in born bij carcenter gijssen. ogenschijnlijk ziet de auto er goed uit maar ik heb geen verstand van dit type auto. kom uit peugeot 106 rallye circuit. ivm gezinsuitbreiding en de positieve verhalen over deze gezinscontainer de overstap.
      waar moet ik goed op letten bij het testrijden?

      welk toerental pakt de turbo hem op. volgens de specs 1950 maar volgens de rijders erboven.
      heb al gelezen dat de turbo het nog weleens wil begeven. de auto heeft 112.000 km gereden. uitgaande slang van turbo naar intercooler controleren geloof ik? olie is foute boel.

      zijn er nog meer punten waar ik op moet letten. ik hoor graag van jullie kenners.

      misschien na morgen ben ik vaker op dit forum te vinden haha. ik houd jullie op de hoogte.

      groet ruben

      #17852508
      martijn b.
        Lid sinds:
        17 May 2009

        Auto goed warm laten draaien….1 a 2 minuten stationair laten draaien.binnenspiegel gebruiken om te zien of geen pluim ontstaat bij wegrijden (verdroogde klepseals). Turbo al vervangen?? 112000 is de kritieke stand. Spruitstuk dat vast zit aan de turbo bij de z2olet wil weleens scheuren. Goed ruiken in de auto of je geen benzine of verbrande olie ruikt..
        Turbo zal je rond de 3000 gaan voelen…
        auto moet vloeiend rijden! Dus even een goede proefrit maken en de tijd nemen.
        Succes!

        #17852509
        Dikkeminne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 April 2011

          hoi martijn

          bedankt voor je snelle mail. hier heb ik wat aan. zal dit meenemen in de rit morgen
          nog meer tips??