Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2012 om 12:16 #17684353
Heb hem gister even snel bekeken op de brug en met de wielen van de rijplaten af.
Als we dan remmen hebben alle remmen gewoon druk.Mischien komt er in de linker slang een knikje doordat ie zo laag hangt, de remslangen staan daardoor iets anders dan normaal onder de auto.
Zal de boel eens goed ontluchten op de brug met een automatische pomp er aan, als er dan uit links niets komt dan drukt ie gewoon de slang dicht. simpel dacht ik.
Vandaag is de caravan schoon gemaakt door mn meis, die er speciaal heel vroeg voor uit bed ging …..kun je nagaan hoe gek ze is met de wagen. T wordt een echte rockebilly chick zo :wub
16 september 2012 om 12:37 #17684354hoi dennie
ik had al gezegd dat het trekken niet aan de remmen licht maar aan het onderstel dat komt omdat hij verlaagd is dan komt hij buiten zijn waardes en kan je de caster niet meer bij trekken en gaat dan trekken omdat de hoek niet goed meer is om de remkracht op te vangen.gr willem
16 september 2012 om 12:38 #17684355anders even op het big opels forum vragen daar zijn meer mensen die dit probleem hebben opgelost.
gr willem16 september 2012 om 14:38 #17684356ik denk dat je linker remslang verstopt zit. ;)
16 september 2012 om 14:57 #17684357ik kan er bijna boos om worden
het zijn niet de remmen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!16 september 2012 om 15:31 #17684358Jah ik vind het ook vaag. Op de brug gehad, en ding remt op alle wielen.
De ene keer doet ie het ook meer als anders. Wat wel een feit is is doordat die zo laag is de remslangen ook raar onder de auto staan. En dan kan het best zo zijn dat er een slang een klein knikje krijgt waardoor die op links niet meer zo fijn remt.De boel moet allemaal toch los, omdat de fuseekogelhoesjes lek zijn dan kan ik alsnog eens naar de stabalisator kijken enz.
16 september 2012 om 15:50 #17684359sorry willem, ik had jou reactie nog niet gelezen.
hoe zit het dan met de reactiestangrubbers?
16 september 2012 om 15:52 #17684360heb ik nog niet bekeken, had al ergens gelezen dat willem ze ooit een strakker aangedraaid heeft…
16 september 2012 om 16:51 #17684361hoi
die heb ik een maand of 8 geleden vernieuwt heb ik nog bij romijn bestelt dus die zijn goed ik heb hem daarna ook meerdere malen uitgelijnd en bij de laatste keer werd mij vertelt dat dit dus niet meer goed te krijgen is door uitlijnen tenzij je hem wat omhoog gooi en je binnen de marge komt om hem te stellen.
gr willem16 september 2012 om 16:59 #17684362Toch raar dat ie dat alleen met remmen doet.
Vandaag viel het me trouwens wel reuze mee. De ene keer is het slimmer als de andere keer.16 september 2012 om 17:08 #17684363ik zag de oude zwarte corsa vandaag nog staan op zandvoort..
op de parkeerplaats.. king:16 september 2012 om 17:09 #17684364ja klopt was bij mij ook zo
ook als ik er een aanhanger achter had was het weg en dan ging je weer zonder rijden en dan was het er soms weer
heel vaag .
gr willem16 september 2012 om 17:16 #17684365Mooie station, lekker laag :thumbup :thumbup
16 september 2012 om 17:21 #17684366@corsaboy wrote:
ik zag de oude zwarte corsa vandaag nog staan op zandvoort..
op de parkeerplaats.. king::thumbup Wordt goed gebruikt dus king:
16 september 2012 om 19:35 #17684367dat klopt idd ja. die had je toen bij ons bestelt. ben lekker bezig vandaag, typische katerzondag :jerry
17 september 2012 om 14:54 #17684368Vervang al je remslangen maar, 1 van je remslangen zwelt. Had hetzelfde probleem met een corsa a.
Remdruk alles OK, echter door het opzwellen durt het net iets langer voor de ene kant remt als de andere.
Neem dan ook meteen langere, rare bewegingen van een auto met remmen zijn niet goed in noodsituaties!!
Daarbij je uitlijning controleren!!
17 september 2012 om 15:10 #17684369hoi max
hoe verklaar je dan het soms wel en soms ook een hele tijd niet ????en verder was alles nieuw
17 september 2012 om 16:32 #17684370@max wrote:
Vervang al je remslangen maar, 1 van je remslangen zwelt. Had hetzelfde probleem met een corsa a.
Remdruk alles OK, echter door het opzwellen durt het net iets langer voor de ene kant remt als de andere.
Neem dan ook meteen langere, rare bewegingen van een auto met remmen zijn niet goed in noodsituaties!!
Daarbij je uitlijning controleren!!
Dat heb jij wel goed, ging gisteren op de weg net goed. 1 voor me drukte spontaan op de rem….Had geluk dat de baan rechts vrij was :P
Dat verhaal van die zwelling heb ik vaker gehad/gehoord.
Zal zoiezo eens andere slangen proberen, als dat dan toch niet werkt heb ik wel mooi nieuwe voor de sedan op voorraad king:
Heb hem vandaag ontlucht met de automatische pomp er aan.
Op alle nippels kreeg ik remvloeistof.
Tevens van de hoofdremcilinder de onderdrukslang vervangen.
Geen verschil, hij trekt nog steeds naar rechts.
Zal deze week nog eens de remtrommels achter lossen en de voeringen afstellen.
Puur om de remmen uit te sluiten.
Wat is hier vervangen? Die rubbers van de trekstangen?
Er zit wel wat speling op de stabi-stang. de beide rubbers in het midden van de stang.
Zal die eens vervangen als ze op voorraad liggen.
De stabstang verbindingsrubbers zijn wat droog, maar dat mag geen problemen geven.Verder moet ik nog bezig met de fusseekogel rubbertjes.
Ik wil hem niet hoger leggen….maar dat trekken moet er echt uit.
18 september 2012 om 16:20 #17684372Had ik nou maar gelijk de wielen er af gehaald
Het waren gewoon de remblokken. Rechtsvoor was versleten, hierdoor drukt ie de blokken schuin tegen dat metalen veertje aan. en dan remt ie veel eerder af op de schijf dan de andere kant, waarvan de blokken ook niet super meer waren.
Gelukkig heeft het magazijn op mn werk nog altijd wat oude opeldelen liggen dus ook nieuwe achterremmblokken van een model uit de 80erjaren
Die worden dus voorin gebruikt bij de Rekord.Hij trekt niet meer naar rechts, remt nog niet hard. BLokken moeten nog inslijten.
Zal de trommels ook eens lospakken om te zien wat daar nog te winnen valt qua remvermogen.Oude blokken rechts:
18 september 2012 om 17:30 #17684373ttttssss oke heb ik in januarie nog vervangen samen met de trekstang rubbers maar oke waarschijnlijk b kuus of zo
tja als je bekijk dat het remklauwen gelijk zijn als de c kadett 1200 dan schrik je wel hoor.
gr willem18 september 2012 om 21:09 #17684374remklauwtjes misschien eens loshalen?
19 september 2012 om 16:29 #17684375Gister gelijk wat vet onder de rubbers van de zuigers gespoten en de boel ingedrukt…en weer op het pedaal trappen…weer indrukken enz enz. Die zuigers zijn nu wel goed gangbaar :D
Net even snel een pijp als einddemper gemaakt, afkomstig van de Sedan. De sedan krijgt een volledige Rvs pijp onderlangs en had dus het een en ander over wat mooi hierop kon.
Morgen een nieuwe gasfles op het lasapparaat, kan ik mooi weer verder prutsen in de schuur king:
Zit er aan te denken om maar eens een grote fles te nemen, die 10liter is me net wat te klein.20 september 2012 om 08:57 #17684376:shock: Sorry maarre DAT kijk je toch eigenlijk als allereerste na?
Haal dan ook je trommels achter er maar eens af. Niet alleen stellen.
Open halen en alles op gangbaarheid kontroleren. Remcilinders nakijken op lekkage.
Dan de remschoenen en trommels mooi opschuren voor extra ruwheid en alles weer goed in het kopervet.Als je meissie hier ook mee gaat rijden wil je toch wel dat ze veilig onderweg is.
20 september 2012 om 10:36 #17684377Hah jah maarja als iemand je verteld dat alles nieuw is…..
Trommels gaan zoiezo nog los. Voorlopig ben ik zelf degene die er mee rijdt, tot dat de sedan klaar is. Verder vind ik het zelf niet zon top plan om mn meid er in te laten rijden, zon ouwe schuit rijdt toch net heel wat anders als wat ze zelf gewend is…..en dan ook nog eens geen gordels….Daar wordt dus nog eens ff over gediscuseerd:lol:
20 september 2012 om 10:37 #17684378Dubbel post. Excuus
Maar mensen geen angst, de wagen wordt gewoon goed aangepakt. Remmen in orde en zelfs het laswerk wat voor de apk niet nodig is wordt gedaan.
Zit zelfs aan grotere remmen met hoofdremcilinder te denken voor beide wagens.Ik kan alleen niet alles gelijk repareren en heb ook niet altijd de tijd als ik uit mn werk kom. Mn leven bestaat gelukkig niet alleen uit auto’s
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.