Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2012 om 14:19 #17684328
Het golfje leeft ook weer. Nu nog fatsoenlijk afstellen op de co-kast.
Met de 1.3gk nokkenas er in trekt ie toch mooi door.
Maar loopt nog niet optimaal. Het begin is er.Volgende week van de schuur een garage maken en dan weer door aan de Rekord king:
24 juli 2012 om 08:21 #17684329Dat heb je snel gefixt :thumb
24 juli 2012 om 17:59 #17684330Gewoon niet een al te moeilijk spruitje gemaakt, alleen de binnenste 2 moesten iets een bochtje.
heb alleen een week moeten wachten op de poedercoater. T moest ook goedkoop dus hij heeft het met ander spul mee gecoat.
Helaas nog niet geheel probleemloos het motortje zo, maar er zit verbetering in.
25 juli 2012 om 15:41 #176843312 dagen van 10 tot 5 bezig… en ze zitten.
2 zelfbouwdeuren in de muur.
Nu nog de schuur opruimen, gelukkig heb ik 1 extra schuur (klein rommelhok van zon beetje 3 bij3) dus daar maar alless heen gooien king:Nu alleen nog een drempel storten met hoekijzers en de boel in de verf zetten.
Later zullen er geblindeerde ramen in komen zodat ik ook wat te zien heb als ik in mn hok zit.Gisteren:
Vandaag:
8 september 2012 om 16:08 #17684332Vandaag even snel op Dumpd wezen kijken, viel me op dat er maar weinig opels op het terein en binnen zelf stonden.
Heb alleen de wagen van john zien staan :wors
en natuurlijk vele andere dikke machines zien staan, golfjes 1 en een inmens lage mercedes :thumbupEn zoals gebruikelijk na zon dagje krijg ik dr weer schik van om weer verder te gaan aan de Oldy.
Dus vanmiddag nog even een nieuw stuk in het achterscherm gelast. Van binnen en buiten.
Heb zitten twijfelen om er een nieuw deel voor te kopen, maar er zit niet zo heel veel rotterij in dat stuk.Aankomende dagen dus weer verder met de hoek rechtsachter.
8 september 2012 om 21:36 #17684333He dennie,
goed bezig weer hoor! Rekord wordt stukkie voor stukkie weer gezond haha :thumb
8 september 2012 om 22:11 #17684334Alle kleine beetjes helpen he :jerry
Heb iig het grootste laswerk al gehad.Als alles gelast is komt het strakmaken met plamuur….dat wordt ook een flinke klus. Maar gelukkig is dat schoner werken dan de hele tijd met die slijptol en bende erbij :vertag
9 september 2012 om 09:01 #17684335Kijk dat begint er op te lijken.
Blijven super dikke wagens:)
10 september 2012 om 19:42 #17684336En weer doorrr :D
Hij past dus wel in de garage :duim:
En weer een stukje gelast:
Hier zie ik tegen op, binnenkort maar door :|
12 september 2012 om 10:29 #17684337Ben gisteren begonnen aan het rotte gedeelte van het chassisbalkje rondom de wielbak.
Moet zeggen dat het me mee valt en dat het nog wel te doen is. Vond het een lastig ding om mee te beginnen.
Vanavond weer verder.Heb voor de Rekord nu een 2.0s klaar liggen uit een manta. Nu nog zoeken naar een leuke 5 bak.
Motortje ga ik nakijken en fris maken zodat ie later de 1.9 kan vervangen :thumbup
De manta liep al op gas, mengstukje onder de carburateur. Dat was voor mij al een reden om hem te kopen.
Als het goed is heeft ie altijd goed gelopen, maar de manta is in de schuur gezet om hem op te knappen….gestrand projectje dus.12 september 2012 om 15:13 #17684338en de manta zelf dan? :jerry
12 september 2012 om 17:35 #17684339Die is rijdende de schuur in gezet, en ze hebben alle rotte stukken er uit geslepen. Daarna is er niets meer aangedaan en nu staat ie in Wezep op de sloop. Zat niet heel veel leuks meer aan.
Hopen dat het blokje nog in goeie staat is. Zal vrijdag eens het een en ander controleren.
Hier een foto vers uit de schuur:
Nu het stukje chassisbalk zelf en dan kan het buitendeel er om.
12 september 2012 om 21:38 #17684340A.s weekend een leuke update, de sedan krijgt een als het door gaat een grote broer bij. De ultieme boodschappenkar voor de meid king:
12 september 2012 om 23:54 #17684341Mooi hokje geworden zo met die deuren :thumb
13 september 2012 om 19:09 #17684342De familieuitbreiding kwam eerder dan gepland.
We hebben het golfje geruilt met de rekord station van superkadettje hier op het forum. Ben zelf toch meer een liefhebber van de oude opeltjes….denk ik.
De wagen is beter bekend als de ex-cookie customs station.Morgen eens op de brug bekijken.
Ik zit te twijfelen om hem weer in de menie te verfen, offfffff zijdeglans zwart natuurlijk….
Mn vriendin is er iig al helemaal wild van. De ultieme boodschappenkar zei ze al.Zal hem hier en daar wat aanpassen, maar ga er geen geld in pompen. Zal het een en ander uitwisselen met de station, zoals mischien de 2.2 motor wel :D
We zullen wel zien wat er allemaal gebeuren gaat, de 66er rekord sedan is iig nog altijd een blijvertje en wordt weer helemaal netjes. De station zal mn vriendin dan gaan rijden denk ik….13 september 2012 om 20:29 #17684343gaaf hoor rekord station
14 september 2012 om 07:04 #17684344Al heb ik niets tegen VW, maar deze Rekord station past toch stukken beter in het totaalplaatje. Zal je sedan ook blij mee zijn. Vette bak. Zou hem ook zijdeglans zwart verven om de match helemaal af te maken.
14 september 2012 om 10:05 #17684345Nice, gewoon 2 Rekords in bezit nu, ben jaloers :vertag
14 september 2012 om 10:25 #17684346Golfje wou ik altijd al hebben voor het circuit rijden. Maar we willen thuis zoveel dus dat kwam er niet meer van voorlopig. Tis dat willem wou ruilen anders was ie gebleven.
Vind het ook wel mooi 2 rekords. Stacy wordt ook zijdeglans zwart….lijkauto plus volgwagen lijkt t dan:grin:
14 september 2012 om 11:39 #17684347AnoniemLid sinds:
1 January 1970beetje jammer van de mk1
maar ach die zijn er nog best veel
en zo,n rekord station al niet meer
zal n mooi gezicht zijn als ze dadelijk beide op de oprit staan :wors
beide zelfde kleur en zelfde wielen is ook heel niet gek ;) ;)soms mis ik m,n d rek station ook wel :(
was ook n erg leuke bak cker met die 6pitter automaat ;)maar ook te weinig tijd en te veel te doen ;)
14 september 2012 om 20:24 #17684348Och ja..zon golf 1 is zo weer gevonden. Meeste zijn ingevoerd, mijne was origineel nederlands. Was een voorkeur voor me.
Helaas is Stacy een importwagen, maar dat zie je gelukkig niet aan het kenteken.Heb de wagen na werktijd nog even op de brug gehad. Eind van het jaar moet ie weer voor de keuring.
Vergeleken met mn sedan is deze gelijk al beter onderop, komt ook omdat ie al eens gelast is…en dat was de sedan niet (dat waren plakplaatjes :jerryKlein lijstje:
Laswerk dorpel R (is vermelding maar fix m toch ff)
Laswerk chassisbalkje (nog geen eens afkeur maar fix m toch)
Fuseekogelrubbers vervangen (4 stuks)
Geen handrem aanwezig
keienvanger fatsoeneren.
Trekt naar rechts met remmen, terwijl alle remmen gangbaar zijn en remmen….wordt ff zoeken waar dat aan ligt.
Uitlaat fixen.
En nog wat pieleprutsdingetjesAL met al valt het me reuze mee, wordt wel weer wat.
Als ie weer apk heeft gaan we hem terugschuren/bijwerken met plamuur en zijdeglans zwart rollen.
Foto’s
Cookie customs!! :thumbup
14 september 2012 om 20:30 #17684349mijn rekord e2 trok met het remmen ook naar rechts.
heb toen de schijven laten afdraaien en daaruit bleek dat ze hol waren gesleten en rechts meer dan links daarom trok hij ook naar rechts.
en heb er nieuwe blokjes in gegaangr Wybe.
14 september 2012 om 21:55 #17684350ALs het goed is was alles nieuw…
Heb er nog niet echt naar gekeken.
Het moet er iig uit, want dit kan nog eens gevaarlijk worden :D15 september 2012 om 08:57 #17684351officieel jaloers een rekord break en sedan :wub
deze blijf ik zeker volgen15 september 2012 om 10:41 #17684352AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb t eens gehad dat hij scheef bleef trekken
bij t remmenook alles nieuw
uiteindelijk bleek t in de linker remslang te zitten??
waren ook nieuw maar 1 toch niet goed???
verder goedbezig
vind beide wagens wel stoer :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.