Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
29 februari 2016 om 06:18 #17684854
Commo, is dat niet altijd zo? :jerry
Ziet er netjes uit! :thumb
29 februari 2016 om 08:41 #17684855het is daarom dat ik het zeg, trashmetal, ik heb een ruimte van 5m op 13 m en ben weeral plannen aan’t maken om uit te breiden :???:
29 februari 2016 om 11:32 #17684856Voorlopig is het goed genoeg voor mij. Ik ben een smalle lage schuur gewend waar de auto net in kon staan.
Nu zo’n 8×5 met zolder.
Misschien dat ik het dakkapel van het huis op de schuur ga zetten en dan laten we het huis opmetselen zo dat de slaapkamers groter worden.
Maar verder nog geen verbouwingsplannen.8 maart 2016 om 20:23 #17684857De tunnelbak was niet naar mijn zin, de aandrijfas kwam niet mooi uit en stond niet mooi in een nette lijn achter de bak.
Om dit op te lossen moest de boel omhoog. Dus heb ik ik de boel iets verbouwd.
Later komt hier een middenconsole met armsteun overheen dus gelukkig niets in het zicht ;)Heb de motor er dus weer onderuit gehaald.
ietsje hoger….
Remleiding voorkant klaar, moet nog omvlochten remslangen maken, hiervoor moet ik nog het een en ander bestellen.
koude lucht toevoer…. met happer onder de voorbumper die niet zomaar opvalt. (als ie straks in kleur gespoten is)
steenslag coating over de gelaste delen aan de buitenkant.
Vloer verder ontroest en in de menie.
Kleppendeksel klaar, het lelijke plekje weggehaald.
Ik laat hem zo, iedereen polijst ze al….Het wachten is op mijn nylon brandstofleidingen. Die leg ik langs de remleiding door naar achteren.
Daarna mag de motor er weer terug in, en dan blijft ie er voorlopig ook in. :thumbup10 maart 2016 om 20:50 #17684627Polyamide (nylon) leiding binnengekregen. Komt uit de persluchtindustrie, maar benzinebestendig. Zit tegenwoordig onder elke auto met nette koppelingen enz.
Ik wou dit hebben omdat ik dan een filter van bijv een corsa/astra kan gebruiken, klik en klaar. Lekker simpel met vervangen.Overgang van nylon naar rubber dmv een busje in de leiding.
motor weer terug geplaatst, leuk klusje in je eentje :thumbup
Leidingen lopen mooi achter de motor langs, precies wat ik wou.
De versnellingsbak kan nu mooi hoog in de tunnel geplaatst worden, dat zal straks een stuk mooier uit komen voor de aandrijfas.
De juiste hoogte ga ik binnenkort bepalen, dan maak ook de pook op maat.11 maart 2016 om 12:27 #17684858:thumb nice!
17 maart 2016 om 20:21 #17684859Het een en ander (deels) klaar gemaakt.
De aandrijfas nog een cm ingekort, nu drukt ie niet in het hanglager als ie gemonteerd is. (door de veer in de bak)
Heb nu genoeg ruimte om de bak te kunnen stellen in hoogte, hierdoor komt de as perfect mooi in lijn te liggen met de rest van de motor.
Dit moet later resulteren in een perfect draaiende as, trillingsvrij. Met een laserwaterpas zal ik de motor nog eens perfect recht leggen tov de achteras.De voorpijp klaar gemaakt, met een lambdabevestigingsmoer er in gelast
Alvast wat kabels voor de VEMS verlengt en stekkers aangeknipt.
De bovenste kvs slang word nog een klusje….
Ik heb de motor nu in een mooie lijn liggen, zodat de aandrijfas mooi in lijn ligt…Dat heeft dus wel als gevolg dat de aansluiting voor de bovenste slang zo uitkomt als nu.zonder aanpassingen gaat het ‘m niet worden….
Ik denk dat ik het bovenste deel van het huis laat aanpassen/lassen…
:hmmz even wat op verzinnen…
Komende dagen door met dingen afwerken.
18 maart 2016 om 19:15 #17684860mooi werk! :thumb
18 maart 2016 om 20:33 #17684861Gaat weer hard :thumb net werk weer en die nylon brandstof leiding is ook erg mooi. Zal ik onthouden voor mijn manta.
18 maart 2016 om 23:20 #17684862Het is leuk spul en betaalbaar, alleen heb ik een foutje gemaakt…
Een normale leiding onder een auto is 8mm……..UITWENDIG :vertag
Ik heb 8mm inwendig besteld, dat is 10 uitwendig.
Voor de overgangen naar rubber is dat op zich geen ramp.
Ik heb ook wel snelkoppelstukjes in die maat, maar heb daar nog niet echt een passend filter bij gevonden. In het slechtste geval maar met rubber bij het filter werken……Komt ook wel weer goed :D
Volgende week maar weer eens wat laswerk verrichten. :thumbup
26 maart 2016 om 17:29 #17684863Metertje Rvs gelast, Trush Turbo demper, simons as-bocht.
alles 2.5 inch. Moet alleen nog een deelbaar eindstuk maken. Daarna afhangen met normale rubbers ipv de ouderwetse constructie.
Eindstuk word eerst een rechte pijp, mocht de uitlaat teveel herrie maken kan ik daar alsnog een demper plaatsen :thumbupUitlaat komt nog wat hoger te liggen, hangt momenteel niet in rubbers.
Moet ook nog een steun maken voor de bak, deze is alleen om te kunnen bepalen hoe hoog de bak moet komen voor de as.
27 maart 2016 om 11:52 #17684864kwestie van geluid zal je je geen zorgen hoeven te maken denk ik
de mijne heeft ook maar 1 demper, het enige verschil is mijn demper hangt meer naar voor en juist erachter splitst
de uitlaat naar links en rechts tot voor de achterwielen
maakt een hemels geluid! king:27 maart 2016 om 15:48 #17684865Kun je eens een filmpje maken van je auto? ben zeer benieuwd :thumbup
Dempertje is geen open demper, dus zal lang niet zo veel herrie maken.
Las het op een amerikanenforum dat deze dempers wel redelijk zijn voor het geld.Hij mag best wat geluid maken, maar wil geen herriepijp meer. Op de lange afstanden was dat altijd een ramp.
28 maart 2016 om 16:02 #17684866ja Fearless, ik weet dat ik dat al een hele tijd geleden heb gezegd om een geluidsfilmpje te plaatsen :???: ,
maar is er nog altijd niet van gekomen. IK ga proberen om dat een dezer dagen te fiksen!
Een soortgelijke demper zit er bij mij ook onder , maakt geen hels kabaal, maar een mooi zwaar roffelend geluid :D28 maart 2016 om 17:50 #17684867Nou ben benieuwd, moet ik dus maar snel ervoor zorgen dat die motor gestart kan worden :jerry
31 maart 2016 om 21:25 #17684868Vanalles en nog wat gedaan.
Hier en daar wat elektro aangesloten en kabels voor de verlichting omgelegd.
Pook onder een hoek gezet.
Uitlaat verder af gewerkt.
Het middenstuk word nog wat verder aangepast want hij ligt me niet mooi genoeg onder de bodem door. Denk dat ik 2 lasbochten ophaal.Verschrikkelijke ouderwetse voorpijp constructie….
De aansluiting met het voorste uitlaatspruitstuk is niet zoals je verwacht, maar werkt met een knelring/pakking.
De originele pijp (kwam met de motor) is daar dun, waardoor de pakking niet mooi afknellen kan.Ik probeer eerst de pijp op te rekken. Werkt dat niet ga ik de spruitstukken aanpassen, dan wil ik er vaste flenzen aan hebben en ben ik van dat gezeur af.
Complete uitlaatlijn, met een nog in te korten eindpijp. vanaf het spruitstuk gaat alles over naar 2.5 inch. Moet voldoende zijn tot 250pk.
Hier de rottige constructie van vroeger…
Wordt nog leuk om dit perfect luchtdicht te krijgen.
Ik ga er even mee stoeien, anders word het gewoon veranderd en hufterproof gemaakt.Ook nog even de remklauwen los gehaald.
De adapter die ik speciaal uit amerika heb laten komen gaat niet passen. (dág 100 euro :jerry )
Dus op advies van Sik en Peter heb ik de klauwen kruislings geboord. Zo verbind je de beide helften als ware met elkaar en ben je alsnog maar 1 remslang nodig. Het andere gat kun je dan afdoppen.
Had ik dat maar eerder geweten. :jerryHet adapterblokje gaat ‘m niet worden, een banjo-oog zou met inveren tegen de bumpstop aankomen en in het ergste geval breken.
uit de veren, vol ingestuurd ruimte over.
Ook met de wielen op de grond ruimte over. Dat is nu met de zijschermen er af prima te zien.
Dus volvo 240 turbo klauwen icm prelude schijven kan prima op een C-rekord. :thumbup :thumbup
Wel even de bovenste arm aanpassen. Kleinigheidje. :thumbIk verwacht weer wat leuke dingen en gereedschappen via de post dus ik hoef me voorlopig nog niet te vervelen.
5 april 2016 om 19:44 #17684869Soms krijg je zo ineens een ingeving :thumbup
Had nog een sebring demper liggen van een astra king:
Daarvan was de flens rot, rest van de demper was nieuw, want….rvsDus een stuk afgeslepen en gebruikt op het spruitstuk. Nu ben ik van die ellendige knelpakking af. Dat had hem toch nooit fatsoenlijk afgesloten.
Daar hoef ik me dus geen zorgen meer over te maken. :thumb
Als ik klaar ben met de uitlaat gaat ie in de heatwrap.Staalomvlochten remslang binnen gekregen, met coating. 90 graden nippels aan de klauw.
Moeten nog wat wartels bij komen zodat ik alle slangen af maken kan.Uitvoerig gecontroleerd of de slangen niks raken, zowel ingeveerd als uitgeveerd.
Deze week de uitlaat afmaken en verder met het remsysteem.
6 april 2016 om 19:51 #17684870Uitlaat klaar, op de heatwrap na. En wil nog even wat met de rubbers proberen.
Middendeel aangepast om wat meer ruimte te krijgen rondom de vloer.
Bodemspeling voldoende zo te zien.
Niet op de rotterij letten, alles ligt klaar en word aangepakt.
Prioriteit is nu eerst de auto zover klaar maken dat de motor gestart kan worden en dat er geremd kan worden. :thumbup24 april 2016 om 19:06 #17684871Wat bedrading gelegd voor de motor, wat slangen aangesloten…niets noemenswaardig…
Enkele foto’s.
Voorpijp ingepakt….
Ruitenwissermotor opgeknapt en gespoten, in de originele kleur zou ie teveel opvallen.
ik maak gebruik van Astra gsi remklauwen achter, icm bmw remschijven, hier is niets voor te koop verder dus zelf maar wat wezen tekenen. Ik maak een 10mm dikke steun die ik aan de as las. Met m14 bouten zet ik de klauwen vast, heb schroefdraad in de klauwen getapt.
Onder de auto alvast een plekje gevonden voor de brandstofpomp. Als alles klaar is maak ik er een kap omheen zodat ie wat meer beschermd is onder de auto.
Tank is een Commo a tank met een bakje er onder gelast als buffer. Lucht in de pomp zal dus niet snel voorkomen. :thumbupThuis zo goed als klaar in de schuur. Enkel nog wat deuren schilderen.
Volgende week hopelijk de laatste remslangnippels binnen dan kan ik de slangen klaar maken.
Dan gelijk door aan de remmen achter.
Daarna weer door met plaatwerk/laswerk…..
Heb er nu een zandstraalpistool bij dus zal mooi gaan. :thumbup25 april 2016 om 11:39 #17684872:thumb mooi werk!
26 april 2016 om 19:40 #17684873Nippels binnen, dus slangen afmaken.
Nu hoef ik alleen nog maar met de remklauwen achter bezig, daarna is de remmerij klaar.Stukje slang voor de achteras.
Slangen voor klaar, zelfde bevestiging als origineel.
Remslang achteras, remleiding loopt binnendoor. Onder de achterbank door en later onder een middenconsole (eerst vloerbedekking er in leggen…..)
Als de vloer klaar is en de vloerbedekking kan er in zet ik de leiding vast met klemmen. Hier komt dan later een middenconsole overheen zodat hij uit het zicht is.
Uitlaat er terug onder.
Thermostaathuisje van een Corsa D verzaagd om pas te maken op de c30ne.
Met wat laswerk en een 45 gradenbochtje is ook dit probleem weer opgelost.
27 april 2016 om 11:35 #17684874:thumb :thumb
gaat weer lekker daar, mooi wark man30 april 2016 om 13:20 #17684875Thermostaatuis kan gelast worden:
Steunen gemaakt van 10mm dikke plaat, volgende week aan de as lassen. Dan zijn de remmen klaar.
3 mei 2016 om 19:51 #17684876Nu heb ik een Rekord met remschijven achterop :thumbup
Leidingen aangesloten, de boel kan nu ontlucht gaan worden. Eerst remblokken regelen.
Ik moet nog centreerringen laten maken voor de remschijven, die laat ik extra hoog maken zodat ik hier ook mijn wielen op centreren kan.
Tevens twijfel ik over een andere as.
Ik wil met de tijd een sperr diff dus is het misschien beter om een totaal andere as te plaatsen.
—-Draadboom voor de motor in de snakeskin, deze ligt straks onder de injectorrail uit het zicht.
Enige wat hier nog aangesloten moet worden is de krukassensor en stappenmotor.
4 mei 2016 om 12:10 #17684877Wat zal dit een gaaf apparaat zijn als het klaar is :thumb :thumb :thumb
Keep up the good work :wors :wors -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.