Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2010 om 20:07 #17684178
origineel gepost door Fearless
De rotte stukken pak ik aan, ik ga hem niet compleet restaureren.
Dat komt wel als ik zelf een garage/schuur heb. (jarenplan :P)Nee ok maar als dat eenmaal zover is wil je uiteraard niet weer overnieuw hoeven beginnen :P
28 juni 2010 om 20:19 #17684179dat is echt gaten kaas.. pfff
28 juni 2010 om 20:36 #17684180Daar gaat veel tijd in zitten om dat netjes te krijgen.
Maar het is zeker te doen
28 juni 2010 om 20:41 #17684181Wauwww, die is echt ver heen. Respect dat je zoiets aanpakt hoor…
28 juni 2010 om 21:02 #17684182dat zijn herkenbare foto’s van onze commo restauratie :thumbdown
is toch wel lekker he vakantie, kan je tenminste lekker doorwerken.
hopen dat je het snel voorelkaar maakt (krijgt)veel plezier en succes!!
groetjes29 juni 2010 om 14:30 #17684183pffffffff
Heb de slijptol in de a stijl gezet en in de balk. Wat is ie rot zeg:jerry
Heb malletjes gemaakt wat ik nog uit plaatwerk moet halen. Ik las er niets overheen, alles er in lassen is beter toch?Na het lassen zet ik hem in de zinkspray, daarna tectyl uit een blik (met de kwast)
Wordt nog een hoop laswerk, de andere kant is nog erger…
29 juni 2010 om 15:50 #17684184erin lassen is wel beter ja. als je over een rot stuk last ben je over een jaar of 2 weer aan de beurt :mad:
30 juni 2010 om 15:53 #17684185Het eerste laswerk is verricht, nu nog daar de vloer en de koplampbak.
Na het lassen in de zincspray en hier en daar een vinger kit langs de lasnaden. Daarna in de smeertectyl.Dan aan de andere kant het zelfde werk verrichten. Dan de dorpels en de achterstukken.
Wat een werk:thumbdown
30 juni 2010 om 18:45 #17684186Hey Fearless, vakantie is nét begonnen en ‘t schiet al aardig op.
Velgen zijn echt mooi geworden, welke banden maat heb je erop zitten?
Hoe zit ‘t met corrosie onder de raam rubbers?
Dat was altijd ‘t eerste wat m’n pa aanpakte bij die Record’s destijds.
En nog steeds niet aan een motor ruil aan ‘t denken;)
Wederom Respect voor dit Project!Mvg TetSuo
30 juni 2010 om 19:33 #17684187Ik heb even in de hoeken er onder gekeken, dat lijkt wel aardig. Daar ga ik niet mee bezig.
Morgen maak ik nieuwe koplampbakken en weer verder met de rest.
er zitten 195/50 ers op lekke makkelijk :D
motorwissel?
Voorlopig niet meer.
Ben aan het kijken voor een eigen woning en al die gekkigheid er bij, dat wordt hem dan niet meer :P
Als dit klaar is kan ik mooi voordelig heen en weer crossen. De corsa dan alleen voor de fun;)king:
30 juni 2010 om 19:46 #17684188Ja, belastingvrij rondrijden in ‘n dikke Opel:thumbup
Maar als je ‘n huisje gaat zoeken, komt er ook ‘n garage of grote tuin bij kijken………en dan??:P
banden staan er dik op, voor 195/50-tigers, en makkelijker aan te komen dan die classic-maten.
En idd waarom vervangen wat al goed is sinds 1966? (niet slecht bedoeld hoor)30 juni 2010 om 20:32 #17684189Een garage zou wel lekker zijn, maar dat zit er met de prijzen niet echt in.
Ik haal los wat nodig is, kom ik wat tegen ga ik er mee bezig. Ik heb aan het begin gelijk al gezegt, wat moet dat moet. Het is geen restauratie project.
Al zou ik hem nu wel het liefste compleet uitelkaar willen halen om alles te vernieuwen. Maar dan ben je lang bezig :P1 juli 2010 om 18:23 #17684190van het weekend maar verder. Koplampbak is nog niet geheel af.
1 juli 2010 om 20:35 #17684191hele vette wagen hoor! Echt maffia stijl :P
wel jammer van de roest maar dat was natuurlijk te verwachten
ik blijf je werk in de gaten houden :thumbup14 juli 2010 om 13:01 #17684192Zo weer iets klaar :P
Heb niet veel gedaan aan de auto in m’n 3 weken vrij, andere dingen waren toch net wat leuker:vertag
Links voor alles klaar, hier kan het zijscherm weer op. (edit: oeps, kan niet nog, eerst de dorpel vervangen)
links achter wordt nog een uitdaging. De kokerbalk is rot, en het binnenscherm is weer heerlijk volgeplakt met plaatjes en kit…:thumbdown.
De kokerbalk slijp ik er uit en ga er zelf 1 maken dmv plaatwerk over een balk in vorm slaan. Of zijn hier complete stukken voor in de handel?????
Moet nog heel wat laswerk doen, je komt steeds meer tegen en dat is zwaar kl*te
14 juli 2010 om 13:11 #17684193Dat is toch wel ff zwaar balen dat je steeds meer tegen komt.
Die balk is echt iets wat de vorige eigenaar niet kon zien, toch?
Bezige vakantie, eerst schade aan je slet:P en nu meer onverwachte laswerkzaamheden.
Jouw kennende (van ‘t forum uit) komt ‘t hier ook wel goed mee.
Succes:agent14 juli 2010 om 13:14 #17684194Heb me niet al te druk gemaakt aan die auto’s van me, dr waren toch weer wat belangrijkere en leukere dingen ghehehhe.
Komt vast wel weer goe, moet nog even zien hoe ik het aanpak.
Maak hem zoiezo klaar, heb wel zin om te cruisen met de Rekord.
Hier kan ik tenminste met meerdere personen in rijden, das nu met de corsa telkens drama. Dr kan dr maar 1 mee. Niet handig…..14 juli 2010 om 13:39 #17684195Hahaha, en als jij hem klaar hebt, weet je ook precies wat je hebt….een semi gerestaureerde Cruiser zonder verborgen gebreken in perfecte staat….Maar uhm, dat is nog ff mooie toekomst muziek:D
Het blijft ‘n brute Gangsta Ride om te zien en idd cruisen met meerdere vrienden kan net zo relaxed zijn als maar met eentje in de lage, stugge Corsa.
haha ben blij voor je dat de auto’s niet alleen je aandacht hebben gekregen tijdens je vakantie,Enjoy:thumbup
14 juli 2010 om 16:40 #17684196Dat balkje was vroeger in ieder geval te koop als reparatiestuk
14 juli 2010 om 20:17 #17684197Hmm
Het meeste wat ik tegen kom zijn de zichtbare delen, en dat heb ik al gekocht.
Dorpels en achterstukken (dat deel wat ik nu uitgeslepen heb)Zoals een a-stijl heb ik ook niet gezien, dat lijkt me wel ideaal want nu heb ik zelf een heel groot stuk moeten maken. Ik hoop dat ik nog even snel een stel van die reparatiedelen tegen kom, want alles zelf uit plaatstaal maken is ook veel werk.
24 juli 2010 om 16:34 #17684198Ben maar even bezig gegaan om de boel wat verder klaar te maken.
Heb een balk gemaakt en dat vast gelast. Denk dat het alleen maar wat meer stevigheid is.Het nieuwe zijstuk zit er aan gepuntlast, moet dus nog afgelast worden.
Het achterscherm heeft ook wat rotte plekken, dus gelijk maar mee nemen zodat het allemaal in 1 keer gelast kan worden.
Dan nog een stukje wielkast er in.Als dit klaar is ga ik de dorpel vervangen. Ben benieuwd wat ik daar voor leuks tegen kom.
Alle plaatjes die vast gekit zijn om zo een gat te verdoezelen gaan dr uit. en wordt gewoon gelast…….Sommige zitten wel goed verstopt :PZal blij zijn als het laswerk klaar is………ben nu nog niet eens op de helft.:puke
25 juli 2010 om 00:08 #17684199Lekker krokant projectje,
lassen is toch het leukste he:D:P
Echte maffiabak , nice nice…25 juli 2010 om 15:21 #17684200Krokant is ie zeker. Ik dacht aan het begin alleen optisch plaatwerk.
Maarja dan slijp je het los en dan zie je hoe het er achter uit ziet. Plus de vele vage plaatjes die er op gekit zijn. Echt triest, neem je al de moeite om die plaatjes te maken…Las ze dan gewoon vast! Heb ik er minder werk mee:jerry
Kan het moeilijk zo laten zitten, dat is ook niet goed :PVolgende week de linkse dorpel er af…kijken hoe de binnenbalk is. Ben bang dat ik weer een bal zelf moet maken. Maar dan ga ik op zoek naar een grote zetbank.
Op het werk heb ik maar een zetbank van een halve meter….. En om nou meerdere stukken te gaan lassen vind ik ook weer jammer :P26 juli 2010 om 19:47 #17684201gaaf dat je hem op de weg houdt, blijven gruwelijk mooie auto’s :D
ga zo door !groetjes
26 juli 2010 om 19:57 #17684202Vind ik ook, toch wel de mooiere stoerdere modellen. En in combinatie met die koplampen wat Cooperdude er in heeft gemaakt…..toch wel heel stoer :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.