Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2015 om 17:56 #17684779
@corsaboy wrote:
Dat is mijn inziens ook nog steeds de reden waarom leidingen onder de auto door liggen. Als ze scheuren in welke situatie dan ook dan stroomt het iig weg en zit je zelf niet onder de brandstof.
Op het circuit is het een ander verhaal. Daar worden leidingen juist in de auto gelegd. Dit is te verklaren doordat men bij het raken van de curvestones een leiding zou kunnen beschadigen.
Maar deze heren en dames dragen ook beschermende kleding.:afro en als je dagelijks door je dorp rijd, of in’t weekend naar de stad, of effe gaan knalle…
op omloop, rally, drift…allemaal benzineleidingen aan binnenkant..?27 september 2015 om 19:24 #17684780ja zoals gezegd ben ik totaal geen voorstander van leidingwerk in het rijderscompartiment.
De reden heb ik al vernoemd.In de rally of drift zou ik het ook niet in de auto willen persoonlijk.
Je moet altijd van het ergste uitgaan bij de bouw van een auto, althans zo kijken wij als keurmeesters ertegen aan bij het dragracen…27 september 2015 om 19:29 #17684781Ik vind het ook makkelijker buitenom, want zo kan ik later makkelijker wat veranderen mocht ik dat willen.
Zoiezo met heel de auto opbouwen hou ik er zoveel mogelijk rekening mee dat alles makkelijk te demonteren/of te servicen is.27 september 2015 om 20:13 #17684782bij Subaru imperza’s liggen de brandstof leidingen ook binnen door af fabriek dit alleen lang de tunnel
28 september 2015 om 10:03 #17684783Bij de eerste type’s honda crx ook. Maar ook daar zijn ze later op terug gekomen.
Zal vast een reden voor zijn.Maar liggen de leidingen los onder de vloerbedekking of is er ern tweede tunnel / afscherming door subaru omheen gezet ;)
28 september 2015 om 10:22 #17684784daar licht alleen een kunstof tunneltje over heen
28 september 2015 om 21:54 #17684785Bij een citroen saxo lopen ze ook binendoor en dat is gammele leiding met koppelingen die echt waardeloso zijn,
geheel zit met een tyrap of 8 in totaal vast aan de bodem. :wtf :wtf :shock:
Niks bescherming alleen een stuk vloermat erover :shock: :shock:Deze week achtergekomen bij een saxo van 2000 van mijn schoonzusje die van binen sterk naar benzine rook.
Nu alles opnieuw gelegd en buitenom voor extra veiligheid bijnormaal gebruik28 oktober 2015 om 16:51 #17684786De verhuizing is achter de rug. 2 dagen flink doorstampen om alles over te brengen maar het is gelukt.
Alle onderdelen en resevedelen liggen nu op zolder van de garage.De sedan zal even in opslag gaan ergens anders. Het pad naar mijn garage toe is net wat te smal…en voordat ik dat geregeld heb zijn we wel weer een tijdje verder helaas.
Nu dus eerst maar de garage naar mijn zin maken.
4 november 2015 om 21:43 #17684787We zien de fotos wel van het verbrede pad :thumb
lukt wat met de garage in te richten? Moet daar zelf ook nog mee aan de gang in mijn nieuwe schuur bij huis :angel
4 november 2015 om 22:23 #17684788Het pad naar de schuur is niet zo spannend. De schuur van de achterbuurman staat in de weg. En laat hij die er nou net afnokken aankomend jaar :thumb Daarbij komt er iets meer ruimte vrij voor mij dus zal de Rekord er wel door heen kunnen.
En de schuur/werkhok:
Ik wil de vloer egaliseren, hij is nu iets te ruw, maar ik weet niet of egaliseer wel geschikt is als werkvloer.
Er komt wel een laag betonverf over :hmmzMaarja bijna 40m2 egaliseren….dure hobby als dat met beamix moet.
Ik wil een afvoerputje in de vloer maken. Dat is makkelijk met schoonmaken van de vloer
In de schuur komt een waterleiding binnen en er zit een afvoer. Er kan zelfs een toilet op als het moet :P
Waterleiding gaan we gebruik van maken, er komt een spoelbak in het werkblad. Met een elektrische boiler.Er komt een werkbank/kast van 62 diep. Met meerdere kastdeuren, en hangkasten enz enz.
Er komt 1 uitsparing voor een gereedschapswagen. zo word ie 1 met de werkbank en staat ie niet in de weg.
Werkblad word rvs of alu met blokprofiel.
Een diepere of langere werkbank als wat ik eerst had ben ik niet nodig, hij lag vaak toch vol met troep. Daarom wil ik nu wat meer kastruimte.Genoeg te doen nog, van het weekend zet ik de muren in de voorstrijk.
Moet nog even overleggen met de specialist wat we aanmoeten met de vloer.5 november 2015 om 06:11 #17684789Dat klinkt als een hele mooie werkruimte :wub :thumb Goed bezig
5 november 2015 om 11:27 #17684790Ja. Het moet nu wat professioneler. En schoner…
6 november 2015 om 16:26 #17684791Nais, Foto’s? :D
6 november 2015 om 17:26 #17684792Nog niet. Na het weekend wel.
Ik ben net begonnen aan het rollen van de muren.
Wat een rotklus is dat.Mm buurman heeft een vloeren bedrijf en gaat een mooie coating vloer gieten…mooier kan niet dacht ik zo.
7 november 2015 om 04:03 #17684793:wub :wors Wordt een serieuze hobbyshop :thumb
8 november 2015 om 13:30 #17684794sneak pics
8 november 2015 om 18:16 #17684795:thumb
8 november 2015 om 19:02 #17684796Andere kant, hier komt de werkbank met onder en bovenkasten, met verlichting in de bovenkast zodat de werkbank verlicht is.
8 november 2015 om 21:04 #17684797Sodemieters dat is een mooie ruimte :thumb wordt zeker wel een knappe werkplek.
8 november 2015 om 21:12 #17684798mooi sleutelhok :thumbup
ga je de vloer nog coaten?
8 november 2015 om 21:22 #17684799Jazeker, ik zit te wachten op een offerte van de buurman. Zal wel aardig wat kosten…
Maak ik er voor die tijd nog even een afvoerputje in.
De vloer is nu te ruw, dat werkt niet prettig.Pas daarna kunnen we een werkbank en kasten maken.
Ff wachten dus, maar voorlopig kan ik toch niet sleutelen aan mijn auto dus ik kan mooi rustig aan, alles in 1 keer goed aanpakken.9 november 2015 om 05:45 #17684800Ziet er goed uit, en geen gebrek aan stopcontacten :D :thumbup
9 november 2015 om 17:06 #17684801Mooi he. De vorige bewoner was installateur dus alles is zoals het hoort opgezet. Zelfs 2 groepen in de schuur…1 groep voor het zwaardere werk. Kracht stroom kan later ook nog eens er op. Maar dat komt wel als ik een andere compressor of las apparaat ga kopen
9 november 2015 om 17:53 #17684802Jazeker, ik zit te wachten op een offerte van de buurman. Zal wel aardig wat kosten…
Zelf egaliseren en verven?
9 november 2015 om 18:35 #17684803epoxy… :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.