Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2015 om 13:35 #17684679
Motorruimte in de menie, klaar.
Pakketje uit Amerika ontvangen:
Deze komen op de Volvo 4-pots remklauwen. Ipv 2 leidingen maken met een t-stuk. Veel nettere oplossing vind ik.
Ik maak Rvs remleidingen op maat, ook achterop. Zodat je altijd de remklauw loshalen kan. Dat is met een leiding achter weer wat lastiger.Aankomende week komt mijn koppelingsset binnen vanuit Engeland :D
17 mei 2015 om 18:25 #17684680De radiateur staat nu vast, 2 beugeltjes gemaakt met een moer aangelast.
Aankomende week bezig met de ventilatoren, oliekoeler plaatsen en de keienvanger weer aanlassen.
17 mei 2015 om 19:40 #17684681Vet project! Prachtig hoe je de zaken aanpakt. Ik ga dit zeker volgen, ben ook vanplan een c rekord bij te kopen moet natuurlijk ook een dik blok in wist alleen niet dat er zo een 6cilinder in paste.
18 mei 2015 om 10:27 #17684682Ruimte genoeg. Enkel even de radiateur onder de slotplaat zetten.
Zelfs een v8 past. Kijk maar naar haico zn commodore18 mei 2015 om 13:42 #17684683Op het foum nog rekord c bouwers met andere motors? Want is niet duidelijk te vinden altijd, ben nog nieuw hier dus :) liefst zou ik cih blijven
18 mei 2015 om 14:54 #17684684er is zelfs meer plaats voor een V8 dan de originele 6 in lijn
22 mei 2015 om 21:07 #17684685Larkspeed stage 2 koppelingsset, versterkte drukgroep en kevlar versterkte plaat.
Als deze drukgroep het gaat begeven op het zwakke punt neem ik contact op met Ronald Bolz.
16 rijen oliekoeler met AN10 aansluiting
Koelers gemonteerd aan de radiateur:
Iets meer ruimte gemaakt aan de slotplaat. Hier komt een gebogen alu plaat in vorm .
22 mei 2015 om 21:12 #17684686Serieuze goodies in een C rekord :thumb
wel een beetje een joe hoe drukgroep :jerry
22 mei 2015 om 21:34 #17684687Ja idd beetje nichterig stukje blik zo ;)
22 mei 2015 om 21:38 #17684688ziet er goed uit :thumbup
26 mei 2015 om 19:59 #17684689Het thermostaathuis stond me niet aan. Daar zit zo’n lelijke bevestiging aan die toch niet gebruikt word.
Ik ga gebruik maken van een Bosch stappenmotor,dus de frees er in!Voor:
Na:
Moet nog gespoten worden, ik twijfel tussen rood, of wrinckle zwart.
Deze week even de motorruimte in de steenslag spuiten en vervolgens het stuurhuis weer inbouwen. De ombouw naar EPS komt in de toekomst wel, heeft geen haast.
A.s Zaterdag het Vems systeem ophalen dus ik wil die motor zsm in kunnen bouwen,28 mei 2015 om 19:19 #17684690Thermostaathuis klaar, inclusief nieuwe tempsensor voor het motormanagement.
Motorruimte de 1e laag steenslagcoating gekregen. Hier zal nog een laag overheen gaan op een hogere druk, en later in de lak (zijdeglans zwart)
Stuurhuis weer vetvrij, deze kan na het spuiten van de motorruimte weer terug. In de toekomst zal ik deze uitwisselen voor een jonger exemplaar welke ik dan gelijk verbouw zodat mijn elektrische stuurbekrachtiging er op kan.
Nieuwe bussen voor de voor en achteras, nieuwe fuseekogels en een busje voor de hulppitmanarm..
De remschijven kan ik een dezer dagen weer ophalen van de draaier. Dan kan ik verder met de vooras.
Als dat past trek ik de as uitelkaar….zandstralen en poedercoaten…nieuwe rubbers…..Schiet mooi op zo.29 mei 2015 om 19:58 #17684691Hij rijd straks weer als een nieuwe,waar heb je al die rubbers en bussen vandaan?
En dat busje van de hulppitmanarm,de mijne begint ook speling te krijgen.
verder ziet het er super uit :thumbup29 mei 2015 om 20:09 #17684692Hey, bedankt man king:
Ik heb ergens nog een extra busje voor de hulppitmanarm……Moet ergens in de sedan liggen tussen de overige onderdelen. Ooit eens gekocht en in het dashboardkastje gegooid, daarna niet meer weer gezien :hmmz
Als ik dat busje tegen kom laat ik je dat wel weten..Wil van het weekend toch de boel even uitzoeken in en om het project.Al het spul hier besteld:
http://www.pr-auto.de/Opel-Oldtimer-Opel-Rekord-C/c167588_u7341_z81912fc1-d323-4493-97f0-78b85d0b6151/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik wist niet welke fusseekogels er in mijn opknap-as zitten dus ik heb beide types maar besteld.Ben er qua remmen trouwens ook uit, volvo 240 turbo klauwen…Met de draagarm aangepast past dat prima. Icm prelude schijfjes.
Pas als mijn achteras het begeeft door het vermogen ga ik denken over een ander onderstel :jerry30 mei 2015 om 14:41 #17684693Vanochtend bij Dp-engineering geweest en het een en ander besproken.
Heb alles meegenomen wat ik nodig heb. Inclusief een kabelboom waar ik alleen nog maar wat draden van hoef te verlengen en wat stekkers aan te sluiten.
Het meeste kan ik zelf aansluiten, en waar ik eventueel niet uit kom laat ik los liggen, dat zal Pieter dan correct aansluiten.De koelvinnen laat ik beide tegelijk draden, dat is ny het makkelijkste.
Kan wel afzonderlijk maar is wat meer aansluitwerk.Ik miste nog een luchttemperatuursensor incl stekker…ook meegenomen
bluetooth module erbij zodat ik straks op de autoradio de boel in de gaten kan houden (dubbel din android radio)
Wideband bosch lambda
onboard mapsensor
Case met boutgatenGoed excuus dus om wat meer vaart te maken met dit project.
30 mei 2015 om 17:56 #17684694Nice Arie !
1 juni 2015 om 18:38 #17684695Vakantie geld is weer goed besteed :D :thumb
1 juni 2015 om 18:44 #17684696Prijzen op die site vallen mij nog wel mee.
1 juni 2015 om 20:11 #17684697Vakantiegeld heb ik volgende maand pas, vind ik niet verkeerd :vertag
Kon het niet laten om toch alvast even te kijken waar ik de computer het beste plaatsen kon.
Moest op een makkelijke plek komen, zonder dat je er tegen aan trappen kan.
Gelijk maar even kijken hoe ik de draden het best kan laten lopen, want ik wil zo min mogelijk bedrading in de motorruimte…..
maar het moet natuurlijk wel functioneel en serviceable blijven.Achter het dashboardkastje, hier komt nog een ventilatiebuis voorlangs.
Het makkelijkste was geweest om dan daar ook de zekeringen en relais bij te hangen, zo kan je alles plug en play aansluiten. Maar helaas geen ruimte dus heb ik de zekeringen en relais aan de bestuurderskant gemonteerd, bij de zekeringkast van de auto zelf.
Het enige lullige hiervan is dat ik een draadboom van een stuk of 10 draden moet verlengen (ongeveer een meter) voor de computer.De meeste bedrading zal richting inlaatbuis lopen dus dat komt heel mooi uit, alles via 1 gat in het schutbord, precies op een plek waar je het niet heel snel ziet zitten met alles ingebouwd.
Ik moet nog in de auto met de vloer bezig, dan zal alles weer losgehaald worden en zal ik ook alles ontroesten achter het dashboard….word nog een leuk klusje…
Vandaag nog even de motorruimte verder in de steenslag gezet.
De bedrading voor de verlichting, ventilator, claxon en ontsteking zal via het spatbord lopen.
Hiervoor heb ik een plastic kabeldoorvoer gepakt….moet hem alleen nog even vast zetten.Nu kan de motorruimte in de lak.
Keienvanger zal er een dezer dagen weer aangelast worden en dan schuif ik hem weer even naar buiten…
Dan kan ik motor verder opbouwen en de vooras demonteren/opkappen.1 juni 2015 om 22:29 #17684698in 5 dagen ben je al 5 jaar aan het sleutelen.. f-ing respect ! :wors
2 juni 2015 om 05:16 #17684699In die 5 jaar ook een hoop niks aan de auto gedaan.
Soms maanden niet. Maar wil hen aankomend jaar toch wel rijdend hebben..4 juni 2015 om 07:10 #17684700Ziet er mooi uit zo. Wat voor een lak zet je nu over de steenslag?
Motorblokje is lekker fris :D4 juni 2015 om 07:40 #17684701Dank je.
De hele auto word zijdeglans zwart.
Denk dat ik de motorruimte maar even met spuitbussen doe…anders moet ik een groot blik aanbreken die dan een tijdje blijft staan.De steenslagcoating komt ook aan de buitenkant op de auto.. dorpels en onderkant deur misschien ook nog wel..
6 juni 2015 om 15:09 #17684702Bedoeling op dit moment is om hem zo snel mogelijk weer aan het lopen te hebben, dit zal dus bij DP gebeuren.
Hiervoor moet ik dus de motor inbouwen en de aandrijflijn klaar maken.
Tevens lijkt het me wel handig om dan ook de remmen voor elkaar te hebben.Aankomende tijd dus daar druk mee, de afwerking van de rest van de auto komt dus na het afstelwerk…
Radiateur toch maar zwart gespoten van voren. valt dat minder op.
De motorruimte ook gespoten met zijdeglans zwart, nu kan ik daar alles inbouwen.
Bobine op zijn plek
Radiateur hoeft er nu niet meer uit dus ook de ventilatoren vast gezet.
Brandstofdrukregelaar op zijn plek
6 juni 2015 om 16:34 #17684703ik ben toch wel eens curieus hoeveel plaats je gaat overhebben tussen de krukaspoeli en de ventilatoren
met de originele radiator (die is wel dikker) scheelt het niks
ik hoop dat je daar rekening mee hebt gehouden -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.