Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 785)
  • Auteur
    Berichten
  • #17684654
    Mandett
      Lid sinds:
      18 September 2012

      Inlaat moet niet te glad worden,anders ben je de werveling kwijt en krijg je een slechte verbranding.
      Je maakt er wel flink werk van,ben benieuwd straks hoe die ‘loopt’.

      #17684655
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Daarom wil ik ze ook gaan stralen. Dan worden ze egaal ruw

        #17684656
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Vliegwiel opgefrist, lichtelijk afgedraaid om weer een mooi vlak voor de koppelingsplaat te krijgen.
          Verder niet lichter gemaakt, zit niet te wachten op een vliegwiel door mijn enkels.

          Kop terug van wat na bewerkingen. Kleppen geslepen onder bepaalde hoeken voor meer flow langs de klep. Zetels opnieuw in geslepen.
          En nog eens extra gevlakt.

          Als ik goed berekend heb is de compressieverhouding nu 10:1.
          Verbrandingskamers 55cc, zuigeruitsparingen 2 a 3 cc deckhoogte -0.27mm, omdat de zuigers er boven uit komen.
          Cilinderdiameter 95 en een slag van 69.8.

          Gasklep voorzien van een sensor en de gaatjes van de halve maan dicht laten lassen

          Ik ga zsm even bezig met klei op de zuiger.
          Ik wil even meten hoeveel ruimte ik over hou tussen de kleppen en de zuigers. Dan kan ik daar rekening mee houden bij het kiezen van een nieuwe nokkenas.

          Als dat gedaan is spuit ik de kop in kleur en kan ie definitief vast gedraaid worden. :thumbup

          Ik mistte nog wat onderdelen. Nu hoef ik alleen nog maar een koppelingsset te bestellen

          Injectiebuis zo goed als klaar, met nieuwe pakkingen, injectoren ultrasoon gereinigd en getest.
          let niet op de schakelaar, deze is van mijn 2.2 uit de station. Past niet met wat ik wil….

          #17684657
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Nog meer spul.
            Brandstofdruk regelaar en beugels voor de pomp/filters.

            Het is een imitatie aeromotive, maar wel fatsoenlijk afgewerkt.
            Ik heb hem los gehad en het ziet er keurig uit.
            Misschien dat ooit het membraan zal lekken, maar dan kan er gewoon een originele in gezet worden :thumbup
            Voor het geld vond ik het het proberen waard. :D

            Met wat an-fittingen…..ik zoek nog passende fittingen voor mijn brandstofrail.
            en zal er nog wel meer nodig gaan hebben voor bij de tank en dergelijke.

            paar beugeltjes:

            #17684658
            rabbitopc
              Lid sinds:
              31 July 2008

              je injectoren kun je dadelijk miss. opnieuw reinigen die moet je meteen monteren en gebruiken na het reinigen.

              ik heb dit destijds ook zo gedaan bij mijn c30ne ombouw en mijn injectoren werkten dus juist niet meer na het reinigen en te lang laten liggen.

              #17684659
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Bedankt voor de tip :thumbup

                Tegen die tijd dat het zover is zal ik ze nog eens testen.
                Maar ik vermoed dat dan op een gegeven moment de naald wat blijft hangen?



                laatste werken aan de c30ne:

                plaatje gemaakt voor in de carterpan….nog niet klaar…

                #17684660
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Pannetje klaar gemaakt.

                  Heb de pan eerst ingespoten met anti-spat spray, zo hecht daar geen laspetter aan. Laspetters kunnen loskomen met alle gevolgen van dien. Dat wil je niet in je olie.

                  Kurk pakking alvast aan het blok geplakt met een klein beetje vloeibare pakking.

                  Morgen even boutjes regelen en dan kan de pan er op.

                  Ben er nog niet aan toe gekomen om de kop te plaatsen. Dat komt 1 dezer dagen ook nog wel.
                  De adapter voor de oliekoeler laat ik er voorlopig nog even af, hiervoor zoek ik nog een oliefilternippel.
                  Als ik het zo lees dan gaat dat wel goed zonder koeler

                  #17684661
                  voederbiet
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 May 2006

                    Ziet dr mooi uit die pan!

                    Wordt een leuk 6 pittertje dit :thumb

                    #17684662
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      :thumbup

                      #17684663
                      voederbiet
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 May 2006

                        Dat is nog eens een flessenhouder :thumb

                        #17684664
                        RamSwa72
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 February 2014

                          Man Man Man !!! Wat ben jij toch lekker bezig , Het blijft een genot :jerry

                          #17684665
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            Dagje vrij vandaag :thumbup
                            Mooi met het slechte weer binnen werken aan de sedan.
                            Even wat dingen afwerken waar ik aan begonnen was.

                            De accu bak had ik al verwijderd, de accu komt straks achter in te staan.
                            Nu is daar mooi ruimte om de v6 dis bobine te plaatsen.
                            Daar had ik al een mooi plaatje voor gemaakt.
                            Deze ingelast, en rond om wat gaten en rotterij aangepakt.

                            In de menie, plamuur en afwerking komt als laatst wel:

                            Ik had ook nog een nieuw stuk gereedschap aangeschaft om te gebruiken bij dit project.
                            Een blindklinkmoertang.

                            Ik gebruik aluminium blindklinkmoeren in de motorruimte. Hier kan ik straks het een en ander aan bevestigen.
                            Dit in plaats van een boutje/moertje los, dit werkt makkelijker als er later eens iets los gehaald moet worden. Omdat de moer dus vast in het plaatwerk geklonken is.

                            Nu verder met de bevestiging van de radiateur….dat had ik namelijk ook nog niet afgemaakt ;)

                            #17684666
                            commo 67
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 December 2013

                              welke zuigers zitten er in het motorblok?
                              want als je met een dis ontsteking en extra pk’s op originele zuigers… :mrgreen:
                              daar zou ik toch niet gerust in zijn

                              #17684667
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Het zijn de originele zuigers.
                                Ik neem aan dat die toch wel wat aankunnen, er komt geen turbo op he;)
                                Hooguit een bewerkte kop en met de tijd throttlebodies. Zo heel veel meer pk geeft dat toch niet extra lijkt me.
                                Van een dis-ontsteking gaat je motor niet meer vermogen leveren. Beter vonken dat wel ;)

                                #17684668
                                commo 67
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 December 2013

                                  dat is het juist, de vonk is veel feller, en daar kunnen de originele zuigers niet zo goed tegen.
                                  de kans dat je gaten in je zuigers brandt is veel groter.

                                  #17684669
                                  Fearless
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2005

                                    Dat lijkt me sterk, denk eerder dat dat aan de afstelling van het mengsel ligt..
                                    En dat word straks allemaal afgesteld met de computer.
                                    Van een te arm mengsel kan je wel gaten krijgen in je zuigers.

                                    #17684670
                                    kiyamizio
                                      Lid sinds:
                                      5 February 2010

                                      Vonk is alleen maar om er voor te zorgen dat het volledige mengsel verbrand. Ontsteking timing kan wel schade maken aan de zuigers alles heeft met de afstelling te maken.

                                      Trouwens super netjes motorblok

                                      #17684671
                                      Fearless
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2005

                                        @kiyamizio wrote:

                                        Vonk is alleen maar om er voor te zorgen dat het volledige mengsel verbrand. Ontsteking timing kan wel schade maken aan de zuigers alles heeft met de afstelling te maken.

                                        Trouwens super netjes motorblok

                                        maar dat heeft dus niets met de zuigers te maken. Elke zuiger verbrand dan wel…
                                        Een originele zuiger kan prima tegen een goeie vonk :D

                                        bedankt voor je compliment, ik zal snel weer wat foto’s posten. Ik moet namelijk de kop nog monteren king:

                                        #17684672
                                        Fearless
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 January 2005

                                          Het remmen hoofdstuk zo goed als afgesloten.
                                          De setup word:

                                          Achter bmw bmw 318 remschijven 258mm x 10mm icm waarschijnlijk astra gsi achter remklauwen. (ik wil geen klauwen met kabels, te veel narigheid mee gehad met dat soort klauwen)

                                          Hydraulische handrem + drukregelaar in de auto.

                                          Voor Volvo 240 turbo klauwen icm aangepaste Prelude schijven. Geventileerd 262mm.
                                          De klauw raakt dan de bovenste draagarm iets met insturen. Daarom ga ik de bovenste draagarm aanpassen, of vervangen voor een zelfbouw exemplaar.

                                          Hoofdremcilinder en booster van een B Senator 24v.
                                          Nu heb ik dat zoveel mogelijk compleet, en kan ik beginnen met de volvo klauwen te reviseren. :thumbup

                                          Hopelijk wil dat alles bij elkaar wel een beetje remmen :D

                                          Ondertussen verder gegaan met wat laswerk onder de kap.
                                          Vanwege de grote alu radiateur moest er wat plaatwerk weg geslepen worden, en om niet in een gapend gat te kijken heb ik daar maar een hoeklijn en wat plaatwerk ingelast.

                                          Balken dicht gelast

                                          Het chassisnummer blijft op de originele plek, ik wil daarvoor niet speciaal naar de rdw om het nummer ergens anders te laten slaan. Het randje zit ook niet in de weg verder dus dat scheelt.

                                          De koelventilatoren zullen in de motorruimte komen. Helaas…….Ander kan ik geen oliekoeler meer kwijt achter de grill…
                                          Ik ga ze monteren op een gelaserde alu plaat.

                                          Hier en daar nog wat gaten dicht lassen, daarna gladwerken en spuiten.
                                          Ik laat de bekabeling van de verlichting buiten om lopen, ook de kabel voor de motorkaphaak.
                                          Alleen de draden voor de motor zullen straks te zien zijn.

                                          Ik ga maar weer verder, want er is nog een hoop te doen :angel

                                          #17684673
                                          corsaboy
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Lekker bezig daar ;)
                                            Leuke plannen

                                            #17684674
                                            Fearless
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 January 2005

                                              Genoeg voor vandaag.

                                              Dat gat onderin is origineel voor de koplamp bedrading. Straks komt hier de draad uit voor de Dis-ontsteking.

                                              Nog een beetje roest wat weggewerkt moet worden onder het reservoir voor de ruitensproeier vloeistof.

                                              Slotplaat mag ook dicht…. de plaat over de radiateur komt later. Daar moet ik nog wat op verzinnen.

                                              En de radiateur er in…Komt nog een rubber profiel tussen de radiateur en de hoekprofielen

                                              #17684675
                                              Fearless
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                9 January 2005

                                                Weer een stukje verder, ik wil van het weekend de gehele motorruimte in de menie hebben staan.
                                                Dan kan ie daarna in de steenslagcoating.

                                                Plamuren/schuren/kaal maken.

                                                De rest moet dus nog….

                                                Ook het stuurhuis weggehaald zodat ik over al goed bij kom.
                                                Dit wordt nog een leuk klusje wil ik daar de EPS van de Corsa op bouwen.
                                                Nu is dit een stuurkolom zonder veiligheidsvoorziening en 1 geheel met het stuurhuis.
                                                Een nieuwer type heeft een deelbare stuurkolom en een veiligheidsvoorziening.
                                                Dat word even goed puzzelen.

                                                #17684676
                                                Fearless
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 January 2005

                                                  Het laatste laswerk in de motorruimte maar even afgewerkt.
                                                  Nu kan ik door met de rest van de wagen.

                                                  #17684677
                                                  commo 67
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    14 December 2013

                                                    ziet er al heel goed uit :thumbup

                                                    #17684678
                                                    Fearless
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2005

                                                      Bedankt,

                                                      Gelukkig hoef ik hem niet super strak af te werken omdat ik alles straks in de steenslagcoating zet.
                                                      Dat geeft een structuur dus alles wat nu niet mooi afgewerkt is zie je straks niet meer :D

                                                    25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 785)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.