Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
23 februari 2015 om 21:57 #17684654
Inlaat moet niet te glad worden,anders ben je de werveling kwijt en krijg je een slechte verbranding.
Je maakt er wel flink werk van,ben benieuwd straks hoe die ‘loopt’.23 februari 2015 om 22:11 #17684655Daarom wil ik ze ook gaan stralen. Dan worden ze egaal ruw
16 april 2015 om 19:41 #17684656Vliegwiel opgefrist, lichtelijk afgedraaid om weer een mooi vlak voor de koppelingsplaat te krijgen.
Verder niet lichter gemaakt, zit niet te wachten op een vliegwiel door mijn enkels.Kop terug van wat na bewerkingen. Kleppen geslepen onder bepaalde hoeken voor meer flow langs de klep. Zetels opnieuw in geslepen.
En nog eens extra gevlakt.Als ik goed berekend heb is de compressieverhouding nu 10:1.
Verbrandingskamers 55cc, zuigeruitsparingen 2 a 3 cc deckhoogte -0.27mm, omdat de zuigers er boven uit komen.
Cilinderdiameter 95 en een slag van 69.8.Gasklep voorzien van een sensor en de gaatjes van de halve maan dicht laten lassen
Ik ga zsm even bezig met klei op de zuiger.
Ik wil even meten hoeveel ruimte ik over hou tussen de kleppen en de zuigers. Dan kan ik daar rekening mee houden bij het kiezen van een nieuwe nokkenas.Als dat gedaan is spuit ik de kop in kleur en kan ie definitief vast gedraaid worden. :thumbup
Ik mistte nog wat onderdelen. Nu hoef ik alleen nog maar een koppelingsset te bestellen
Injectiebuis zo goed als klaar, met nieuwe pakkingen, injectoren ultrasoon gereinigd en getest.
let niet op de schakelaar, deze is van mijn 2.2 uit de station. Past niet met wat ik wil….19 april 2015 om 10:00 #17684657Nog meer spul.
Brandstofdruk regelaar en beugels voor de pomp/filters.Het is een imitatie aeromotive, maar wel fatsoenlijk afgewerkt.
Ik heb hem los gehad en het ziet er keurig uit.
Misschien dat ooit het membraan zal lekken, maar dan kan er gewoon een originele in gezet worden :thumbup
Voor het geld vond ik het het proberen waard. :DMet wat an-fittingen…..ik zoek nog passende fittingen voor mijn brandstofrail.
en zal er nog wel meer nodig gaan hebben voor bij de tank en dergelijke.
paar beugeltjes:
25 april 2015 om 07:29 #17684658je injectoren kun je dadelijk miss. opnieuw reinigen die moet je meteen monteren en gebruiken na het reinigen.
ik heb dit destijds ook zo gedaan bij mijn c30ne ombouw en mijn injectoren werkten dus juist niet meer na het reinigen en te lang laten liggen.
25 april 2015 om 10:49 #17684659Bedankt voor de tip :thumbup
Tegen die tijd dat het zover is zal ik ze nog eens testen.
Maar ik vermoed dat dan op een gegeven moment de naald wat blijft hangen?
laatste werken aan de c30ne:plaatje gemaakt voor in de carterpan….nog niet klaar…
27 april 2015 om 18:37 #17684660Pannetje klaar gemaakt.
Heb de pan eerst ingespoten met anti-spat spray, zo hecht daar geen laspetter aan. Laspetters kunnen loskomen met alle gevolgen van dien. Dat wil je niet in je olie.
Kurk pakking alvast aan het blok geplakt met een klein beetje vloeibare pakking.
Morgen even boutjes regelen en dan kan de pan er op.
Ben er nog niet aan toe gekomen om de kop te plaatsen. Dat komt 1 dezer dagen ook nog wel.
De adapter voor de oliekoeler laat ik er voorlopig nog even af, hiervoor zoek ik nog een oliefilternippel.
Als ik het zo lees dan gaat dat wel goed zonder koeler27 april 2015 om 19:13 #17684661Ziet dr mooi uit die pan!
Wordt een leuk 6 pittertje dit :thumb
30 april 2015 om 19:25 #17684662:thumbup
1 mei 2015 om 15:12 #17684663Dat is nog eens een flessenhouder :thumb
1 mei 2015 om 15:45 #17684664Man Man Man !!! Wat ben jij toch lekker bezig , Het blijft een genot :jerry
5 mei 2015 om 12:27 #17684665Dagje vrij vandaag :thumbup
Mooi met het slechte weer binnen werken aan de sedan.
Even wat dingen afwerken waar ik aan begonnen was.De accu bak had ik al verwijderd, de accu komt straks achter in te staan.
Nu is daar mooi ruimte om de v6 dis bobine te plaatsen.
Daar had ik al een mooi plaatje voor gemaakt.
Deze ingelast, en rond om wat gaten en rotterij aangepakt.In de menie, plamuur en afwerking komt als laatst wel:
Ik had ook nog een nieuw stuk gereedschap aangeschaft om te gebruiken bij dit project.
Een blindklinkmoertang.Ik gebruik aluminium blindklinkmoeren in de motorruimte. Hier kan ik straks het een en ander aan bevestigen.
Dit in plaats van een boutje/moertje los, dit werkt makkelijker als er later eens iets los gehaald moet worden. Omdat de moer dus vast in het plaatwerk geklonken is.Nu verder met de bevestiging van de radiateur….dat had ik namelijk ook nog niet afgemaakt ;)
5 mei 2015 om 16:41 #17684666welke zuigers zitten er in het motorblok?
want als je met een dis ontsteking en extra pk’s op originele zuigers… :mrgreen:
daar zou ik toch niet gerust in zijn5 mei 2015 om 16:50 #17684667Het zijn de originele zuigers.
Ik neem aan dat die toch wel wat aankunnen, er komt geen turbo op he;)
Hooguit een bewerkte kop en met de tijd throttlebodies. Zo heel veel meer pk geeft dat toch niet extra lijkt me.
Van een dis-ontsteking gaat je motor niet meer vermogen leveren. Beter vonken dat wel ;)5 mei 2015 om 17:18 #17684668dat is het juist, de vonk is veel feller, en daar kunnen de originele zuigers niet zo goed tegen.
de kans dat je gaten in je zuigers brandt is veel groter.5 mei 2015 om 17:21 #17684669Dat lijkt me sterk, denk eerder dat dat aan de afstelling van het mengsel ligt..
En dat word straks allemaal afgesteld met de computer.
Van een te arm mengsel kan je wel gaten krijgen in je zuigers.5 mei 2015 om 20:41 #17684670Vonk is alleen maar om er voor te zorgen dat het volledige mengsel verbrand. Ontsteking timing kan wel schade maken aan de zuigers alles heeft met de afstelling te maken.
Trouwens super netjes motorblok
5 mei 2015 om 21:07 #17684671@kiyamizio wrote:
Vonk is alleen maar om er voor te zorgen dat het volledige mengsel verbrand. Ontsteking timing kan wel schade maken aan de zuigers alles heeft met de afstelling te maken.
Trouwens super netjes motorblok
maar dat heeft dus niets met de zuigers te maken. Elke zuiger verbrand dan wel…
Een originele zuiger kan prima tegen een goeie vonk :Dbedankt voor je compliment, ik zal snel weer wat foto’s posten. Ik moet namelijk de kop nog monteren king:
9 mei 2015 om 13:15 #17684672Het remmen hoofdstuk zo goed als afgesloten.
De setup word:Achter bmw bmw 318 remschijven 258mm x 10mm icm waarschijnlijk astra gsi achter remklauwen. (ik wil geen klauwen met kabels, te veel narigheid mee gehad met dat soort klauwen)
Hydraulische handrem + drukregelaar in de auto.
Voor Volvo 240 turbo klauwen icm aangepaste Prelude schijven. Geventileerd 262mm.
De klauw raakt dan de bovenste draagarm iets met insturen. Daarom ga ik de bovenste draagarm aanpassen, of vervangen voor een zelfbouw exemplaar.Hoofdremcilinder en booster van een B Senator 24v.
Nu heb ik dat zoveel mogelijk compleet, en kan ik beginnen met de volvo klauwen te reviseren. :thumbupHopelijk wil dat alles bij elkaar wel een beetje remmen :D
Ondertussen verder gegaan met wat laswerk onder de kap.
Vanwege de grote alu radiateur moest er wat plaatwerk weg geslepen worden, en om niet in een gapend gat te kijken heb ik daar maar een hoeklijn en wat plaatwerk ingelast.Balken dicht gelast
Het chassisnummer blijft op de originele plek, ik wil daarvoor niet speciaal naar de rdw om het nummer ergens anders te laten slaan. Het randje zit ook niet in de weg verder dus dat scheelt.
De koelventilatoren zullen in de motorruimte komen. Helaas…….Ander kan ik geen oliekoeler meer kwijt achter de grill…
Ik ga ze monteren op een gelaserde alu plaat.Hier en daar nog wat gaten dicht lassen, daarna gladwerken en spuiten.
Ik laat de bekabeling van de verlichting buiten om lopen, ook de kabel voor de motorkaphaak.
Alleen de draden voor de motor zullen straks te zien zijn.Ik ga maar weer verder, want er is nog een hoop te doen :angel
9 mei 2015 om 15:51 #17684673Lekker bezig daar ;)
Leuke plannen9 mei 2015 om 16:12 #17684674Genoeg voor vandaag.
Dat gat onderin is origineel voor de koplamp bedrading. Straks komt hier de draad uit voor de Dis-ontsteking.
Nog een beetje roest wat weggewerkt moet worden onder het reservoir voor de ruitensproeier vloeistof.
Slotplaat mag ook dicht…. de plaat over de radiateur komt later. Daar moet ik nog wat op verzinnen.
En de radiateur er in…Komt nog een rubber profiel tussen de radiateur en de hoekprofielen
14 mei 2015 om 16:43 #17684675Weer een stukje verder, ik wil van het weekend de gehele motorruimte in de menie hebben staan.
Dan kan ie daarna in de steenslagcoating.Plamuren/schuren/kaal maken.
De rest moet dus nog….
Ook het stuurhuis weggehaald zodat ik over al goed bij kom.
Dit wordt nog een leuk klusje wil ik daar de EPS van de Corsa op bouwen.
Nu is dit een stuurkolom zonder veiligheidsvoorziening en 1 geheel met het stuurhuis.
Een nieuwer type heeft een deelbare stuurkolom en een veiligheidsvoorziening.
Dat word even goed puzzelen.16 mei 2015 om 11:11 #17684676Het laatste laswerk in de motorruimte maar even afgewerkt.
Nu kan ik door met de rest van de wagen.16 mei 2015 om 11:50 #17684677ziet er al heel goed uit :thumbup
16 mei 2015 om 11:58 #17684678Bedankt,
Gelukkig hoef ik hem niet super strak af te werken omdat ik alles straks in de steenslagcoating zet.
Dat geeft een structuur dus alles wat nu niet mooi afgewerkt is zie je straks niet meer :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.