Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2014 om 09:41 #17684604
Ik zit nog steeds op de foto’s te wachten want ik ben toch erg benieuwd :kewlpics
21 augustus 2014 om 10:29 #17684605De motorruimte is zo goed als spuitklaar. maar geen foto’s gemaakt. Ben nu bezig met een straalcabine van 1.5 meter. Ik moet anders elke keer naar een ander toe voor het stralen van onderdelen en dat kost gewoon te veel op jaarbasis.
Ik kan volgende week weer verder. De handel gaat eventjes voor. Even wat extra geld beuren:P
22 augustus 2014 om 17:59 #17684606Je moet het eerst verdienen om het pas te kunnen uitgeven.
Stralen is makkelijk zelf te doen en zo verdien je vanzelf de aanschaf terug.
Het leukste is ook om het zo veel mogelijk zelf te doen :thumb22 augustus 2014 om 20:33 #17684607Ja inderdaad. zo dacht ik er dus ook over.
Moet wel even een andere compressor halen daarvoor maar ach…weer een upgrade in de schuur.
Als de kast niet gebruikt word schuif ik hem zo in mn andere schuur. Dan staat ie me niet in de weg.
Ben nog aan het rondzoeken voor een compressor met 100% duty cycle….lastig…of giga duur.24 oktober 2014 om 22:18 #17684608Tijdje niets laten horen…..
De c30ne 6 cilinder ligt bij het revisie bedrijf. Kop en onderblok worden daar goed nagekeken, en word zoiezo voorzien van nieuwe lagers en wat nodig is. Dit blok moet straks gewoon beter als nieuw zijn dus mag wat centen kosten.
Updates aan de sedan zijn er niet echt bij gekomen, dit zal veranderen als de motor klaar staat. Want dan moet ik wel doorwerken omdat ik met de motor MOET rijden king:
De station moet binnenkort weer voor de apk. Ik heb hem al gekeurd en ik zal hier en daar toch echt wat dingen moeten lassen. Gaat ook weer tijd in zitten…..
Een tijdje geleden een nieuwe compressor gekocht. Leuke 2 cilinder geworden met goed veel LPM en 10 bar dus ideaal. Kan nog net op 220V.
Heb zo’n ding gewoon nodig met de luchtsleutel en het luchtgereedschap thuis dus dat moest gewoon even.Tevens komt hij ook goed van pas bij m’n nieuwe straalcabine.
Samen met mijn vader gebouwd van hoofdzakelijk mdf.
De eerste onderdelen al kunnen stralen. Heb glasparel en korund op voorraad dus we kunnen voorlopig een tijdje vooruit.
Het wachten is nu op een telefoontje van het revisiebedrijf. Dan is het een kwestie van het blok weer opbouwen. Dan moet ik de auto wel klaar maken :thumbup Anders komt het nooit klaar.
Nu eerst maar eens een dorpeltje lassen aan de station.. :sleeping
26 oktober 2014 om 13:57 #17684609Mooie straalbak zeg. :thumbup
26 oktober 2014 om 14:53 #17684610Thanks! Altijd al willen hebben, ik moest altijd het te stralen spul wegbrengen. En de simpelste dingetjes vroegen ze gewoon te veel geld voor. Nu kan ik het zelf :thumbup Gelijk een grote kast gebouwd, want er moet ook normaal een velg in kunnen.
Zal aankomende week een kleine aanpassing moeten doen aan de kast, zodat ie het grit wat beter op zuigt. Maar voor de rest, doet ie het prima :thumbup26 oktober 2014 om 17:48 #17684611ziet er goed uit :thumb , kan ik ook wel gebruiken zo’n kast.
15 november 2014 om 19:06 #17684613De 6 cilinder komt binnenkort weer retour.
Al met al zag het er goed uit, wel even de krukas polijsten vanwege een paar drijfstanglagers die niet heel fijn meer waren.Dus alle lagers in het onderblok worden vernieuwd, tevens gelijk nieuwe zuigerveren en de kop wordt weer netjes opgebouwd waarbij de kleppen iets ingeslepen worden. De kop is totaal 4 keer in de wasmachine gegaan vanwege een hoop zwarte oliedrap.
Kosten vallen al met al dus mee, ik hoef geen nieuwe zuigers gelukkig king:
16 november 2014 om 18:01 #17684614Heb je de motorruimte al klaar dan?
We willen wel weer een paar :kewlpics zien16 november 2014 om 18:21 #17684612Ik had de motorruimte zo goed als klaar, toen bedacht ik me weer wat en heb ik weer wat dingen verslepen.
Dus al met al ziet het er weer uit als voorheen :angelIk ben op ebay op zoek naar een leuk alu radiateurtje die voorop gebouwd kan worden.
Een rad op maat bij Hartgers gaat een keer zoveel geld kosten.Ik kan beter even wachten met klaar maken van de motorruimte tot ik echt een radiateur heb.
Zodat ik daar alles op kan pas maken. Het liefst laat ik de slotplaat origineel. En als dan de radiateur er een keer uit zou moeten zou die langs de motor er uit moeten…dus ff loeren/meten en dan bestel ik wat leuks.
En als het niet anders kan bestel ik er 1 met een apart reservoir…http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313&_nkw=aluminium+radiator&_sacat=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
genoeg te koop iig.
6 december 2014 om 18:12 #17684615Vandaag de Sedan even naar binnen gerold met een maatje. Samen even de bak en aandrijfas er onder uit gehaald, tevens de remleiding en handremkabels weggehaald.
Dit wordt later allemaal aangepast ivm remschijven achterop icm een hydraulische handrem.Tevens een bestelling gedaan in Engeland
Radiateurtje Nissan 200sx :D Geinig voor weinig:
http://www.ebay.nl/itm/NISSAN-200SX-S14-S14A-S15-95-02-SUPER-COOL-TWIN-CORE-ALUMINIUM-ALLOY-RADIATOR-/350568245637″ onclick=”window.open(this.href);return false;?
En 2 el-cheapo koelers:
http://www.ebay.nl/itm/350996331008?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;Radiateur is een heel stuk breder als origineel, tevens een stuk dikker.
Ik zal dus een beetje ruimte moeten gaan maken in het front :thumbup
Qua hoogte is het iig perfect.Aankomende week heeft de station weer nieuwe apk dus kan ik weer verder met de sedan :thumbup
7 december 2014 om 16:14 #17684616Kacheltje aan en ff prusten in de schuur.
Ook de station staat er warmpjes bij.Morgen eventjes de remsegmenten achter vervangen en de handremkabels Gelijk nieuwe trommels er op.
.dan is ie weer klaar voor de apk. Heb dan rondom alles vervangen, slangen/leidingen enz
Heb de dorpel rechts vervangen en wat gaten dicht gelast.
Ergens volgend jaar gaat ie opnieuw in de verf dus voorlopig laat ik hem zo.De bak van de 1.9, motor+bak staan te koop, 250 euro met extra carburateur. En alle aanbouwdelen erbij.
Speelgoedje voor de 6 cilinder via ebay laten komen.
de disbobine is bedoeld voor een opel v6
de kabels zijn bedoeld voor een golf vr6. Ze worden handgemaakt door een persoon in Engeland, kwalitatief zeer goed spul. Goeie dikke kabels, met een fatsoenlijk binnenwerk en de connectoren ook perfect.
De bobine zal in Wasted spark mode gaan vonken, dat wil zeggen dat ie bij de ene cilinder gewoon vonkt op zijn arbeidslag, en bij de andere cilinder in de uitlaatslag.
8 december 2014 om 10:41 #17684617@Fearless wrote:
De bobine zal in Wasted spark mode gaan vonken, dat wil zeggen dat ie bij de ene cilinder gewoon vonkt op zijn arbeidslag, en bij de andere cilinder in de uitlaatslag.
wat is daar het praktisch nut van als ik vragen mag? :???:
8 december 2014 om 11:30 #17684618Niks…omdat die 2e vonk in de uitlaatslag voorkomt gebeurt daar dus niets.
Maar deze bobines vonken gewoon per paar. Dus moet je het wel op die manier doen.
Een andere optie is per cilinder 1 bobine of bobinestift zoals vag en bmw en Renault ook heeft
Deze v6 bobine koste me nog geen 50 euro…de kabels zon 80.
Veel goedkoper dus als per cilinder alles appart.
Enige waar ik straks op letten moet is de ontstekingsvolgorde per spoel op de bobine. Van een v6 is de volgorde iets anders. Stelt niet zo veel voor.12 december 2014 om 23:45 #17684619Nog meer spul uit Engeland.
Nissan skyline radiateur en 12 inch blowers.
de oude motor uit de sedan is niet meer te koop, heb hem verkocht.
:thumbup13 december 2014 om 20:23 #17684620Mooi spul heb je daar weer zeg. :thumb
15 december 2014 om 11:23 #17684621Moet alleen de balken weer aanpassen. Ik heb op mn pas gelaste balk 65cm ruimte tussen de kokerbalken. Dit moet minimaal 66cm worden voor de radiateur. Ik pak aankomende week dus de slijptol er weer bij.
16 december 2014 om 13:54 #17684622Ik moet ook nog iets anders bedenken want hij krijgt het al warm met dit weer als ik flink doorrijd. :hmmz
16 december 2014 om 17:06 #17684623mooie rad. ! waar in engeland heb je die besteld ?
in mijn manta b drifter met 16v heb ik een bmw 325 td radiateur past goed en koelt goed :thumb
16 december 2014 om 17:15 #17684624Deze is van Sheffield performance.
Ik zocht op alloy radiator.
Daarbij kwam ik deze tegen en 1 voor een nissan s200. Alleen die was nog weer breder.Ik slijp nu een stuk uit de balken. Zeker een cm. Zodat het rad er niet stijf tussen staat. Tevens las ik een stukje koker in mijn nieuwe frontbalk zodat ik daar het aftapkraantje krijg.
Ik moet dan alleen thv de grill ruimte gaan maken.
Voor het mooie moet ik dan ook de randjes omzetten na het slijpen anders krijg je zon scherpe rand. Is daar nog speciaal gereedschap voor?16 december 2014 om 20:02 #17684625Zo een knoepert van een rad :shock: :jerry
gaat die 6 pitter op TB’s wel warm worden? :jerry :jerry
goed werk :thumb suc6 met de rad erin passen
16 december 2014 om 21:21 #17684626:thumb
Zeker de helft van de koeler zit straks achter de keienvanger verstopt, plus achter de grill en de blowers.
Er moet ook nog een oliekoeler voorop komen. Die zal dan ook achter de grill moeten plaatsnemen want anders kom je er nooit meer bij.ik hoef iig niet bang te zijn dat het te warm word iig king: :jerry
27 december 2014 om 12:48 #17684628De slijptol er weer in, even de boel verzagen zodat de radiateur er in kan.
Tevens in de motorruimte weer wat dingen verslepen. o.a voor de dis-bobine.Zoals te zien is moet ik de balken wat aanpassen zodat de radiateur daar tussen valt…
Straks met de blowers voorop de radiateur hou ik weinig ruimte over voor een oliekoeler achter de grill.
Daar moet ik nog wat op bedenken, desnoods komt ie buiten op de keienvanger, maar liever niet. :hmmz27 december 2014 om 14:10 #17684629is wel oldschool z’n oliekoelertje op de keienvanger wil ik ook nog op de kadett :vertag
of je zet hem achter de opening achter de bumper dat die het “achter de bumper” naar binnen zuigt door de koeler heen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.