Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 785)
  • Auteur
    Mandett

Is de station inmiddels klaar en is het geworden wat je ervan verwacht had?
      De kleur is die nog wat matter geworden? :kewlpics

InjectTheVenom
      Deelnemer

Ben wel benieuwd naar de Jack Daniels stickers die zullen de station een geinige look geven, wel een doos met gevulde flessen Jack in de kofferbak zetten om voor wat extra flair te zorgen :vertag Ben zelf vandaag aan een nieuwe fles begonnen :angel

Fearless
        Deelnemer

De kleur is helemaal mijn ding.

Maar helaas….

Na een maand lang ruzie met het stickerbedrijf eindelijk stickers gehad.
          Bestel nooit stickers bij muurstickersite.nl!

Maar nu helaas een probleem met de lak.
          Je trekt het er zo af dus stickers plakken gaat hem voorlopig niet worden.

Ik heb de auto geschuurd en op sommige plekken kaal. Daarna gespoten met grijze primer uit de spuitbus..
          De lak is gerold…Flexa strak in de lak verf.

Ik ben bang dat dit niet hecht ivbm de verschillende soorten verf (de ene uit de spuitbus en de ander uit blik)

Volgende keer weer overnieuw dus..
          Voorlopig niet, ik wil weer verder met de Sedan…..die hele station was toch maar een auto voor “erbij”. :thumb

Fearless
          Deelnemer

@InjectTheVenom wrote:

Ben wel benieuwd naar de Jack Daniels stickers die zullen de station een geinige look geven, wel een doos met gevulde flessen Jack in de kofferbak zetten om voor wat extra flair te zorgen :vertag Ben zelf vandaag aan een nieuwe fles begonnen :angel

Proost :thumbup

Ik heb hier nu een fles staan, merk onbekend.
            Komt uit een oud vat van de vatenhandel, gefilterd en ik weet niet hoe oud. vat was nog verzegeld.
            Smaakt goed, zachter van smaak dan de jack en jim beam.

Met de meetings word de auto gevuld met drank en sigaretten :jerry

Ik moet maar weer eens verder met de uitlaat, ik rij al ik weet niet hoe lang zonder normale dempers :P

bd.
            Deelnemer

het probleem is dan inderdaad die spuitbus primer. mijn corsa a is ook gerollerd (ook flexa) en ik heb dus ook gemerkt dat je niet over spuitbus lak/primer moet rollen. gelukkig was er bij mij nagenoeg geen schade :agent als je het andersom doet, dus eerst rollen en dan spuiten dan krijg je helemaal een mooi resultaat :angel

BlackDevil

De slechte hechting kan met de verschillende verfsoorten te maken hebben, maar vaak nog meer met de voorbereiding van de ondergrond.

Belangrijk is dat je goed ontvet tijdens elke stap. Voordat je de primer aanbrengt en voordat je de aflak aanbrengt. Het is zelfs mogelijk om alkydverf uit een blik over acrylprimer uit een spuitbus te rollen of spuiten, zonder dat het loslaat of gaat reageren op elkaar. Andersom werkt dat weer niet.

En het idee dat Action-verf slechter zou zijn dan Flexa-verf zit vaak tussen de oren, vanwege het prijsverschil. Ik heb beide gebruikt met hetzelfde resultaat. Perfecte hechting, zeer krasvast en geen kleurverschil. Verf wordt lekker dof na een maandje of 2.

Fearless
                Deelnemer

Reden dat ik geen action verf nam was voor mij niet echt de prijs…want de flexa verf koste me maar 15 euro..
                  het ging mij meer om het “merk”.
                  Als ik ooit eens een wegwerpauto heb dan zal ik toch die action verf is proberen.

Het ontvetten kan het ook niet aan liggen, daar heb ik zeker de moeite voor genomen. De auto is gerold met een schilder er bij dus die weet wel wat ie doet.
                  Ik geef gewoon de schuld aan die goedkope grondlaag. Dit waren spuitbussen grijze primer…Denk dat dat niet zo lekker gaat met elkaar.

Maakt ook allemaal niet uit….Die station hoeft geen mooie wagen te zijn, dat ding moet gewoon elke dag starten en rijden en verder vind ik het prima :jerry

De Sedan…dat gaat m worden.

Ik heb mn inlaatjes binnen

De afwerking van de inlaatjes is niet helemaal top, zowel van binnen als buiten dus daar ga nog ik wat mee doen.
                  Nu ga ik eerst de kop van de 6 cilinder aanpassen. Even iets de poorten bijwerken, maar niets overdreven.
                  Dan kan de kop gereviseerd worden. Onderblok gaat later gebeuren

Mandett

Ik ben nu ook bezig met rollen maar ik heb de auto eerst in de grondverf gerold.
                    Heb ik gelijk een mooie grondlaag en je kunt kleine oneffenheden nog lekker wegschuren.
                    De eerste laag zit erop maar er zit erg veel stof in dusmaar weer opschuren en nog een laagje er over heen. :swear

Fearless
                    Deelnemer

Tussendoor nog even de stof wegschuren.
                      Het komt vooral op liggende delen te liggen.
                      Een matte lak kun je niet polijsten, maar een gewone glanslak kan dat wel mee. Dat deden ze vroeger ook veel bij kevers.
                      Rollen en polijsten. Kan heel mooi worden, als je de tijd er maar mee neemt.

Volgende keer ga ik er meer werk van maken.
                      De sedan zal weer gewoon gespoten worden, net zoals mijn oude corsa.
                      Dan zet ik wel een grote partytent op en spuit ik met mijn compressor.

Mandett

De mijne is ook gerold maar idd ook veel stof in de lak.
                        Het is wel mijn eigen schuld want ik heb in dezelfde ruimte ook geschuurd en dat zit overal.
                        Het zat ook op de roldeur die ik net na het rollen open heb gedaan :cry
                        Een stofje is niet erg en valt bij zijdeglans ook bijna niet op maar dit was wel erg veel.
                        Hij hoeft niet in concoursstaat te zijn maar het oog wil ook wat.

Fearless
                        Deelnemer

Station in de schuur….winterautotje gekocht zodat ik eens flink wat werk kan doen aan de station.

Allereerst de uitlaat, wegens gebrek aan fatsoenlijk origineel spul toch maar weer een zelfbouwpijp gemaakt.
                          Dit keer maar eens een sidepipe voor de verandering, elke keer raakte ik de uitlaat met een drempel, en hogerop kon die niet.
                          Dus nu maar zo…

De uitlaat is inmiddels afgelast, hij gaat dwars door het zijscherm en is makkelijk te demonteren. 2 boutjes bij de demper zelf om hem van de dorpel te trekken en 1 klem achter het scherm (franse klem, alla peugeot)

Omdat het spruitstuk los moest voor wat vers schroefdraad heb ik gelijk de inlaat maar aangepakt.
                          De auto rijd alleen op lpg dus al het injectiespul kon ook wel gedemonteerd worden.

Injectoren verwijderd en de gaten afgedicht met 2 plaatjes. Stappenmotor gat dicht met een m22 plug. Overige loze slangaansluitingen op de gasklep zijn ook afgedopt.

De benzineleiding gaat er nog onderuit, hier ga ik mn gasleiding leggen, deze kwam te dicht op de sidepipe dus dat moest ook anders gemaakt worden.

Het stond ook op de planning om de gastank te verplaatsen, ik heb geen achterbank in de station meer dus daar kan die heel fijn staan, zo heb ik een lekker grote kofferruimte. IK vervoer nog wel eens wat en voor de hond is een ruime koffer ook ideaal.

De gastank was maar zo niet verplaatst, nee, daar moest eerst een ander frame voor komen. En natuurlijk wat je wil hebben is zo niet 123 te koop dus zelf maar een frame gelast.
                          Sta er van te kijken hoe goed mn el-cheapo lasapparaat nog lassen kan….

tankframe bestaat uit 2 hoeklijnen en 2 6mm platen. Zit met 3 bouten per kant vast.
                          Voor de stevigheid in de constructie heb ik nog 2 hoeklijntjes onderlangs gelast. En 1 koker onder 1 horizontale hoeklijn die aan de vloer gelast zit om hem nog eens op vast te bouten. Stevig zat

De tank staat inmiddels op zn plek, ik moet alleen nog de bedrading over doen en de leiding naar voren leggen.

Zal a.s week wat meer posten.
                          Gaat nog genoeg gebeuren.
                          Als de station weer fatsoenlijk is ga ik door met de Sedan.

Volgende week weer starten/lopen kijken of de uitlaat dicht is, dan wikkel ik de pijpen in de heatwrap.
                          Ook moet de automaatbak er achter uit, complete pakkingset uit duitsland besteld.
                          Het ding begint steeds harder te lekken….
                          Dan gelijk ook maar de motor aanpakken, die is ook niet helemaal dicht qua olie.

Fearless
                          Deelnemer

Uitlaat klaar, nu de rest nog.

Ook de inlaat weer gemonteerd, hele benzinegebeure is er nu af. Ook de benzineleiding is er af, daar loopt nu de gasleiding mooi door de klemmetjes. De tank is nog het enige wat er zit van het benzinesysteem. En misschien gaat dat ook nog weg, dan maak ik er een bak van (extra ruimte)

Ook de gastank staat nu vast, hier moet ik nog wel het een en ander doen aan de bedrading.

6mm dikke plaat tegen de zijkant aan met 3 bouten

de tank naar de zijkant geschoven zodat er een subwoofer naast kan staan.

en zo heb je ineens een grote kofferbak waar menig bouwvakker jaloers op is :D

volgende keer bezig met de boel te fatsoeneren. Bedrading solderen en de binnenboel bekleden

sylvester1
                            Deelnemer

Blijft een leuke auto. Heb je nu aan beide kanten een uitlaat.
                              Volgens mij mag je uitlaat niet aan de rechterzeide. Dit vanwege wandelaars en fietsers.
                              Wel appart.

Fearless
                              Deelnemer

Aan 1 kant. Die regel is alweer verouderd. Toevallig had ik het er laatst nog over met een rdw keurmeester tijdens een steekproef. Die zei ook…als het maar gasdicht is…
                                Heb hem ook foto’s laten zien en hij vond het goed

sylvester1
                                Deelnemer

Ok mooi werk. Het blijft mooi zo en station in het zwart.

InjectTheVenom
                                  Deelnemer

Ziet er vet uit zo met die sidepipe :wors Tape doet wel afbreuk aan de look maar het zal zo z’n nut hebben.

Fearless
                                    Deelnemer

Ja weet je wat het is, die pijp wordt best warm. De demper zelf niet zo heel erg.
                                      Nou wil ik niet dat iemand zijn schenen aan mijn pijp gaat branden als ze uitstappen of er toevallig langslopen.
                                      Want niemand houd er rekening mee dat daar een uitlaat zit dus een brandwond heb je zo te pakken.
                                      Als de demper nou wel veel heter word dan zorg ik daar nog voor een hitteschildje (geperforeerde plaat)

En nu zie je de lelijke nasnaadjes ook niet meer…2 vliegen in 1 klap :jerry

lenn0
                                      Deelnemer

Lekker bezig hoor. :thumb

Nog geen itb bezigheden voorlopig ?

ps , heb zelf mijn k.d.f.i. verkocht… ;)

Fearless
                                        Deelnemer

Nee de 6 cilinder staat even in een hoekje te wachten. Ik bestel wel zsm de gaskleppen.
                                          Heb er aankomende maanden misschien wel weer tijd voor. Maar heb nog een paar andere dingen te doen. maar dat kan zo klaar zijn :)
                                          Wat heb je nu weer gekocht dan?

lenn0
                                          Deelnemer

Ik had er echt helemaal geen zin meer in, nu Adaptronic :thumb

Fearless
                                            Deelnemer

Dat ziet er ook interessant uit, waar heb jij die vandaan?
                                              Ik laat dat idee om een kdfi te kopen maar mooi varen, ik leg dan liever geld bij voor een betrouwbaarder systeem.

lenn0
                                              Deelnemer

Ruud Visser Engineering , Nieuw-Vossemeer.
                                                http://www.adaptronic.nl

Ik heb zelf de 420D gekocht, die is leuk geprijst en kan alles wat je nodig hebt en meer.

Fearless
                                                Deelnemer

Station naar buiten, even wat dingen in de schuur aanpassen.
                                                  Nieuwe kachel bouwen, gaat op afgewerkte olie lopen :thumb
                                                  Aankomend jaar dus met een warme bips aan de sedan werken

miesgeri

sorry
                                                    vind die side pijp helemaal niets :puke :puke :puke

Fearless
                                                    Deelnemer

Hoeft ook niemand mooi te vinden, als ik er maar schik van heb :thumb

25 berichten aan het bekijken - 376 tot 400 (van in totaal 785)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.