Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2012 om 17:04 #17684453
Heb er een simons rvs demper voor liggen met een buis voor over de achteras.
Moet dan enkel nog een buis maken naar de voorpijp.Ipv de webers zit ik ook te denken aan throttlebody’s.
Crossseizoen is over dus er staat weer een hoop leuk speelgoed te koop.
Hoef dan enkel een set inlaatjes te kopen, aangezien veel body’s op basis van webers gemaakt zijn.25 november 2012 om 17:18 #17684454Voor de sedan 8 december een 6 in lijn ophalen.
Wou hem eigenlijk op webers bouwen, maar zit te denken aan throttle bodies.
Omdat er een hoop leuk spul te koop staat van oude crossauto’s….
vrij programeerbare systemen enz enz.
Plus dat de prijs van een throttle body gewoon een stuk goedkoper is als een weber.Ben dus druk bezig met uit te zoeken wat wel en niet kan qua vrij programeerbaar systeem en ontsteking.
Wordt voor mij de 1e keer dat ik zoiets ga doen dus dat wordt wat.Denk dat ik de gasklephuizen bij Chargertech vandaan haal en de inlaten bij dbilas. king:
25 november 2012 om 17:25 #17684455kiek an leuke plannen :thumbup
vind het zelf zo al wel een gaaf ding.. die C station.. maar met het zwart.. ach dan wordt het ook vast wel wat
succes
25 november 2012 om 17:32 #17684456De ultieme lijkenwagen in het zijdeglans zwart king:
25 november 2012 om 17:39 #17684457ik wou het net zeggen :D
7 december 2012 om 17:21 #17684458Vandaag tijd gevonden om mn eigen auto af te melden voor de apk.
Heb er een hoop aan moeten doen om hem voor de apk goed te krijgen, maar goed nu is het klaar.vandaag van enkele klanten auto’s apk gekeurd en afgemeld, en precies bij mijn wagen kapt de computer er mee.
Vanalles geprobeerd en uit eindelijk om 16:59 precies op tijd afgemeld met dank aan de rdwsite en de helpdesk :thumbupKan dus weer 2 jaar rijden, weer een zorg minder. En snel weer verder aan de SEDAN :afro
7 december 2012 om 17:50 #17684459ok mooi betjen sneej in double joew monkeyfield zie ik. :D
7 december 2012 om 20:06 #17684460Heleasch is dit het oh zo mooie Wezep.. :puke
Maar in weaponfield lag net zo veel.
Niet mee te rijden dit ding in de sneeuw…Waardeloos. in volle sneeuw kan je hem niet normaal een bocht insturen.8 december 2012 om 17:35 #17684461Eventjes richting Heino
Levert dit op:
Morgen 4 m10 bouten halen en het blok kan in de bok.
8 december 2012 om 18:27 #17684462Zo, zojuist dit hele topic even doorgelezen.. of ja ik was wel even bezig ;)
Ik ben vooral erg benieuwd naar de sedan dus ik ga dit zeker blijven volgen, leuk om te zien dat je zoveel zelf doet! :)8 december 2012 om 20:30 #17684463Zo veel mogelijk zelf doen, omdat als ik het een ander moet laten doen het te veel geld kost. Of het duurt te lang. Of ze doen het niet goed, ook vaak gehad. Sommige dingen moet ik wel uitbesteden zoals koppen vlakken enz. Maar dat is dan ook specialistenwerk.
Probeer ook zoveel mogelijk aan gereedschap te verzamelen zodat we later alles thuis kunnen doen.
Het is dat mn schuur er niet naar is anders stond er een 2 kollommer :jerry11 december 2012 om 20:25 #17684464In de bok:
Alvast wat spul er afgehaald en enkele delen weggesmeten, dingen die niet nodig gaan zijn of vervangen gaan worden.
Bij het loshalen van de oliepan kwam ik dit tegen.
Zal waarschijnlijk iets van een kettinggeleider zijn. Ben benieuwd.
Morgen eens zien of ik met mn gare luchtsleutel de krukasbout los kan krijgen.
Dan trek ik hem verder los.12 december 2012 om 20:16 #17684465Vandaag alles uit elkaar.
Allereerst de deksel+oliepomp er af. Viel me op dat er een boutje miste achter de oliepomp, Zal iemand ooit eens vergeten zijn denk ik.
hmmmmmmm, hier zal dat stuk plastic wel vanaf komen.
Onderblok zonder kop:
Cilinder kop los, had niet verwacht dat die zo inmens zwaar is:
Nokkenas zit er nog in. krijg hem er niet echt uit…hij draait wel vrij rond….
12 december 2012 om 20:25 #17684466AnoniemLid sinds:
1 January 1970goed bezig hoor ;)
en die koppen wegen er aardig in javroeger deden we nog wel eens cilinderkop gooien en dat was maar n 4 pitter :jerry :jerry
15 december 2012 om 15:46 #17684467Dat zware kopje maar eens leeggehaald.
Inlaatkleppen zijn wel wat ranzig, aangekoekte zooi er aan. En ik merkte bij 1 klepgeleider wat speling op de klepsteel.
Eerste wat ik nu ga doen is een pakkingset scoren, zodat ik de kanalen kan gaan vergroten.
Zal hem ook eens op het uitlaatspruitstuk houden. Mischien dat we daar ook nog iets kunnen winnen.De kophoogte is momenteel 4 inch. (10.16cm)
16 december 2012 om 20:54 #17684468zou met het groter maken van de poorten niet te veel weg halen je bent zo door een waterkanaal heen
is hier al eens beschreven met foto”s volgens mij van een kop zodat je een beetje kan zien hoe ver je kan gaan16 december 2012 om 20:58 #17684469Goeie tip, nu alleen die foto nog zien ff zoeken
10 maart 2013 om 16:05 #17684470Zo, tijdje niks gedaan.
De kop van de 6 cil gaat naar zwolle. Heb een partij mooie bouten en dopmoertjes gekregen voor de opbouw.
De sedan gaat de schuur weer in, hier en daar nog wat laswerk. Bijna klaar.
Binnenkort als de zon weer schijnt word de station klaar gemaakt, strakmaken en rollen. Dan lijkt dat ook weer wat. Laats de keienvanger losgetrokken door een lompe aktie. Dat ook weer vastlassen en klaar. Niet te veel werk van maken.
De achterbank gaat er uit en de lpgtank gaat weer naar voren, laadvloertje er in en een hondenrek er in, want we krijgen gezinsuitbreiding:lol:Nu eerst de troep van de 6 cilinder bij elkaar pakken wat gestraald moet worden.
10 maart 2013 om 17:33 #17684471Aha, kijk es aan, ook de boel afgestoft en weer van start gegaan :thumb
10 maart 2013 om 17:59 #17684472jazeker, ondertussen een hoop andere auto’s gedaan wat niet het vermelden waard was…andere merken oa :puke
Hopelijk dit jaar zoiezo de sedan zover dat ie weer voor de apk kan. wordt dan wel bijna zeker wel met de originele motor.10 maart 2013 om 18:32 #17684473Ik ken het.. dat van die ander merk auto’s :???: :???: Heb d’r ook al een paar voorbij zien komen voor reparatie’s….
En met grote tegenzin rij ik momenteel dagelijks in een ander merk :puke ( hoop dat die snel verkocht word… )
Dan weer snel in een opel :thumb :thumb16 maart 2013 om 14:38 #17684474Koppakkingset besteld….Goetze, 2.5 week levertijd..Dure meuk dat spul voor een 6cilinder :shock:
Tevens een 240 bak geregeld, hoop dat ie het een tijdje uithoud achter de 6cil.Als de pakkingsset binnen is ga ik de poorten uitvijlen. Hiervoor wil ik ook nog eventjes een 3tal inlaatspruitjes in huis halen.
Dus als iemand wat heeft liggen….Anders bestel ik het nieuw (bijna 400 euro :jerry )16 maart 2013 om 15:19 #17684475getrag 240 doet het prima achter een 6 pitter ,heb er medere in een manta gehad.
ook had ik een 240 achter een 2.0 turbo blok met 278pk,maar alles kan kapot is maar net hoe ga je er mee om ;)19 maart 2013 om 16:23 #17684476Bakkie achter in de station gesmeten..kan die mooi ff liggen
4 april 2013 om 20:54 #17684477:swear Pakkingset laat nog op zich wachten. Kan alsnog wel weer 2 weken duren.
Moeten ze de pakkingen nog stansen ofzo??? :thumbdownDan maar alvast andere dingen klaar maken.
Maatje van me heeft zojuist wat delen van de c30ne in de straalbak gehad. Die kunnen dus gespoten gaan worden.
Ik bezig met dit apparaat, morgen achter de draaibank en een dop fabriceren. Wordt mooi.
Van het weekend met de oliepomp/distrideksel bezig.
Waarschijnlijk bestel ik nog een pomp van Risse. Zorgt voor een hogere opbrengst. Kost alleen weer een beetje veel. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.