Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2012 om 19:00 #17684429
denk dat je op een of ander manier eerst met een schuurschijfje de losse chroom moet verwijderen
7 november 2012 om 19:47 #17684430We proberen eerst grid. Dat is het grove werk, daarmee krijg je normaal alles wel los. Die chroomlaag zit er niet best op dus die is er zo af.
Mocht dat niets worden gaan breng ik hem even langs een verchromer hier in de buurt, die zal er vast wel wat ervaring mee hebben om de laag er af te krijgen :DMaar mijn insteek was eers grof met grid, daarna met parel voor het fijne.
Wil eerst nog even een mooie slang maken voor de carterventilatie. Die wil ik op een potje maken tegen het schutbord aan of ergens verstopt.
Zal wel iets van een sanitair koppelingsslang worden :thumb7 november 2012 om 20:19 #17684431anders eerst dit is proberen voor je gaat stralen
effe googlen op ontchromen
http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/151839-verwijderen-van-chroom/page__utm_source__topic__utm_medium__cf-redir__utm_campaign__cf” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 november 2012 om 20:36 #17684432Goeie tip, wou zoiets al eens gaan doen met andere metalen.
Beetje chemisch maar wel lekker king:Maar nu het volgende….
Het kleppendeksel zal waarschijnlijk gewoon decoratie gaan worden in de huiskamer….want…..:De sedan wordt een 6cilinder :wub
7 november 2012 om 21:23 #17684433@Fearless wrote:
Goeie tip, wou zoiets al eens gaan doen met andere metalen.
Beetje chemisch maar wel lekker king:Maar nu het volgende….
Het kleppendeksel zal waarschijnlijk gewoon decoratie gaan worden in de huiskamer….want…..:De sedan wordt een 6cilinder :wub
hahah heb je al een goeie carterpan want die heb ik dan nog wel liggen ;)
7 november 2012 om 21:34 #17684434ik weet nog niets over die 6 cilinder, weet ook nog niet hoe het zit qua steunen en pannen enz…
Radiateur zal wel verplaatst moeten worden denk ik.Zal wel een lange baan project worden omdat ik m op webers wil hebben…3x dubbele weber is wat prijzig, maar wel heul erg…broawp :wub
Ondertussen kan ik gewoon de 1900 weer fatsoenlijk laten draaien dus ik heb geen haast ;)7 november 2012 om 21:45 #17684435@Fearless wrote:
ik weet nog niets over die 6 cilinder, weet ook nog niet hoe het zit qua steunen en pannen enz…
Radiateur zal wel verplaatst moeten worden denk ik.Zal wel een lange baan project worden omdat ik m op webers wil hebben…3x dubbele weber is wat prijzig, maar wel heul erg…broawp :wub
Ondertussen kan ik gewoon de 1900 weer fatsoenlijk laten draaien dus ik heb geen haast ;)motorsteunen van je 1900 overzetten dan komt hij op dezelfde plek iets naar voren en naar achter dan boven op je front een gat maken waar je radiateur door komt andere carterpan er onder van een a commodore die heb ik dus met de bult bijna achteraan. want de senator pan past niet die heeft de bult aan de voorkant en lassen is niet mooi en bijna nooit 100% dicht.heb zo,n pan ook onder de c30ne zitten van mijn c kadett city ;) en dat loopt super zo,n 6 pitter
7 november 2012 om 22:01 #17684436Goeie tips hans, daar heb ik wat aan.
Die dingen hadden alleen wat oliedrukproblemen he?zon 6 in lijn klinkt zo fijn….
en op webers is het helemaal een feest, dat roffeltje uit de uitlaat.
Op de meeting bij Romijn hoorde ik al wat 6 cilinders. Dat klinkt origineel al heel lekker, maar dan ook nog eens het snorkelen van de webers…. :afro Wordt ff een investeren, maar wordt dan wel een goed geluidje. en lekker rijden zon 6 pitter7 november 2012 om 22:21 #17684437@Fearless wrote:
Goeie tips hans, daar heb ik wat aan.
Die dingen hadden alleen wat oliedrukproblemen he?zon 6 in lijn klinkt zo fijn….
en op webers is het helemaal een feest, dat roffeltje uit de uitlaat.
Op de meeting bij Romijn hoorde ik al wat 6 cilinders. Dat klinkt origineel al heel lekker, maar dan ook nog eens het snorkelen van de webers…. :afro Wordt ff een investeren, maar wordt dan wel een goed geluidje. en lekker rijden zon 6 pitterde 2,8 had bij mij oliedruk probleem. die city met 2,8 kwam bij romijn vandaan. maar ik heb naderhand de 3,0 er in gehangen en om laten keuren en een lekkere 63,5 rvs uitlaat er onder gehangen ;) geeft een diepe sound :agent
http://www.youtube.com/watch?v=P5b9qqPuUuQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier liep alleen af en toe 1 van de 6 niet mee kapotte kabelhier een met webers
http://www.youtube.com/watch?v=dH18h4a39k0&feature=fvwrel” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=hSFeoHgudWs&playnext=1&list=PL2DA56D2DAAA8E20B&feature=results_main” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 november 2012 om 09:55 #176844386 cilinder :wub
Webers :wub .
6 cilinder + webers :wub :wub :wub :wub :wub8 november 2012 om 17:23 #176844393 x 45 mm webers….prijs € :cry
maar wel heul fijn lopen/geluidje enz.
8 november 2012 om 17:27 #176844406 cil webers prijs van pomp naar pomp maar wel vet king:
8 november 2012 om 17:31 #17684441webers op een 6 pitter :wub :wub :wub
http://www.youtube.com/watch?v=DhPF0HELX-o” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 november 2012 om 18:20 #17684442deze wil ik ook nog hebben :thumb goeie keuze
8 november 2012 om 20:35 #17684443goede keuze van de 6 cilinder
beieuwd naar de vorderingen8 november 2012 om 20:45 #17684444Ik kocht de 2.0s al met twijfels…de 1900 reedt goed hoor daar niet van. Maar wil gewoon een fris betrouwbaar blok maken. En toevallig kwam die manta op de sloop binnen. Ja doe mij die motor dan maar om klaar te maken.
En nu die 6 cilinder in beeld :D, zal alleen wel wat langer gaan duren om hem te reviceren. Ook omdat de carburateurs zo machtig duur zijn :D
18 november 2012 om 13:18 #17684445A.s maand weer Apk op de station.
Dan gaan we verder met strakmaken/plamuren en schuren van de auto.
Daarna zijdeglans zwart rollen :wub
Als alles klaar is gaat de auto (of enkel de beide deuren) naar een kennis voor een airbrush op de deurenking:
18 november 2012 om 13:22 #17684446gaaf hoor
19 november 2012 om 18:37 #17684447was al fan maar met die airbrush gaat de rekord nog knapper maken
19 november 2012 om 19:22 #17684448t wordt waarschijnlijk een sticker….
3.5 uur per deur gokte ie. Wordt te duur voor die bak.
19 november 2012 om 19:34 #17684371Zonde ik zag het idee van die airbrush wel zitten, moet met een stencil goed te doen zijn lijkt me :thumb
19 november 2012 om 19:41 #17684449Ik denk dat ik 1 stencil laat drukken. Dan spritz ik m zelf :thumbup
ns even bij de stickerboer vragen of zoiets kan.20 november 2012 om 10:12 #17684450Dit is ook wel een optie voor die 2 tientjes :
http://www.ebay.com/itm/Large-Vinyl-Wall-Art-Decor-Jack-Daniels-decal-sticker-/180962586785?pt=Decals_Stickers_Vinyl_Art&hash=item2a2235f0a1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Of een échte big ass-variant van 110cm bij 140cm…. :shock: Ze hebben ‘m ook kleiner,dus ook voor minder! :D
http://www.ebay.com/itm/Jack-Daniels-Whiskey-Wall-Sticker-Decal-Transfer-Tattoo-Vinyl-Stencil-Mural-/180941329607?pt=UK_Wallpaper&var=480182581808&hash=item2a20f194c7″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mzzl L!
20 november 2012 om 17:55 #17684451Nice nice!
Maar ik vind dat altijd zo lelijk zon achtergrond., dan laat ik liever een zeefdruk maken zodat je geen achtergrond hebt.23 november 2012 om 13:50 #17684452gewoon een lekker v8 geluidje met de juiste demper
deze uitlaat bestond uit een rechte pijp met alleen een achterdemper (een of andere goedkope racedemper)
resultaat: heerlijk diepe v8 roffel uit een 2500 6cilinder cih
http://youtu.be/4uSaNK7gk-A” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.