Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems*
- Dit onderwerp bevat 784 reacties, 108 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 december 2016om 19:42 door okkie-001.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2012 om 20:07 #17684379
De oprit is groot zat king:
Morgen weer lassen, zal ook de remmen achter eens bekijken. Hij begint zoiezo steeds beter te remmen, die nieuwe remblokken moeten iets inslijten. Ik rij ook niet zoveel, hooguit 20km op een dag.
Heb hier en daar wat delen van de sedan geleend, die delen zal ik wel weer nieuw moeten halen. Maargoed dat wordt dan ook een nette, de station maakt me niet veel uit verder.
21 september 2012 om 05:21 #17684380Wel vet hoor 2 van die big opels voor de deur :thumb
21 september 2012 om 11:55 #17684381:thumb goed bezig!
Kun je er geen gordels in bouwen van een ander/later model? Meestal zijn de bevestigingspunten wel aanwezig.
Als hij verder goed rijd en remt waarom je meissie niet laten rijden? Die van mij is ook graag met m’n corsa TR C20XE onderweg.21 september 2012 om 15:48 #17684382Er zitten volgens mij wel bevestigingspunten in. En anders zijn die zo gemaakt natuurlijk.
Ik zelf gebruik eigenlijk geen gordel, die heb ik 9 van de 10 keer in mn eigen auto toch niet om. Dus die komen er ook niet in in de sedan, want als ze er in zitten moet je ze ook gebruiken.
En dan weet ik wel, gordels zijn veiliger enz….Als de station klaar is en mn meis besluit er mee te willen rijden dan komen er gordels in.
Maar dan nog, zon ouwe rekord is een boot in vergelijking met zon fijn strak rijdend corsatje. Maar alles went, en zij zal er ook wel aan kunnen wennen. En anders blijft ze maar lekker in dr 306je rijden king:Maar dat wordt zoeizo toch niet eerder dan dat mijn sedan klaar is, en dat kan nog best wel eens een tijdje duren.
Ik sloop zo de banken er uit, en plaats de versleten stoelen van mn sedan. Voor mn sedan heb ik nu toch een hele mooie set liggen.
Voorbank is niet je-van-het….helaas. Dus dan maar stoelen er in.
En morgen ook weer een hele dag om te knutselen, bekabeling uitzoeken en netter maken.
En trek ook de trommels even los achterop.Helaas nog steeds geen lasgas…..Klerebedrijven hier in de buurt. :fy1
21 september 2012 om 19:45 #17684383Pff….
Waarom past een Sedan achterbank nou niet gelijk in een station.
Zal dus een paar aanpassingen moeten maken.Dus vanaaf alles er uit gehaald en begonnen met de bedrading onder het dashboard. Heel wat troep eruit en hier en daar wat nieuwe dingen gesoldeerd.
21 september 2012 om 19:47 #17684384lekker bezig hoor :thumb
en een machtig gezicht 2 van die Ctjes op de oprit :wub
21 september 2012 om 20:05 #17684385Misschien is het een gek idee hoor maar is het niet mogelijk om een aan de kont goede sedan te vinden en van het stuk dat je moet hebben een mal te maken zodat je daar een stuk plaatstaal in kan kloppen?
21 september 2012 om 20:49 #17684386Voor de bank in de station bedoel je?
Daar ga ik geen monnikenwerk van maken, daar ga ik gewoon een stel beugels voor maken en eventueel een hoeklijn in de breedte van de wagen zodat ie daar op steunt.
Zo krijg je een beetje het zelfde als in een sedan.Ik zou niet weten hoe het normaal hoort te zitten in een station.
Alle bedrading wat niet netjes is trek ik los en maak ik nieuw, en dan gelijk alles solderen.
Heb er een hekel aan om alles na te moeten lopen als er een keer iets niet doet.
Helaas is mn overpriced Facom soldeerbrander er mee gekapt…..
21 september 2012 om 21:11 #17684387Zo ziet een achterbank van een station eruit.
In het midden heb je een draaihendel om de sloten links en rechts los te maken en dan kan de bank neerklappen
Is ee heel andere bank dan van een sedan, dus jouw oplossingis een optie, of anders een bank voor een station zoeken
Groeten
Dirk
22 september 2012 om 04:38 #17684388Niet voor de achterbank maar die moelijke stukken plaatwerk aan de kont.
22 september 2012 om 06:43 #17684389Bedankt youngtimer, ga dus ff wat verzinnen.
Een complete kont vond ik niet nodig. Aangezien het grootste deel wel goed was. Dat stukje achter leek me lastig maar nu dat klaar is…viel dat reuze mee.
Is altijd zo, als je denkt dat het moeilijk wordt, gewoon aan beginnen.je ziet vanzelf waar je tegen aanloopt en dan gaat het bijna vanzelf.Ik moet op de sedan alleen nog de chassisbalk aflassen en dat affekdeel er op. Stukje scherm bij de uitlaat en bij de radiateur. Een klein stukje:grin: laswerk bijna klaar dus:)
22 september 2012 om 14:34 #17684390Hoe heb je die vorm onderaan er dan in gekregen, gewoon het oude stuk zo goed mogelijk met de hand nagemaakt?
22 september 2012 om 18:01 #17684391Met de hand ja, en een balkje om de boel in vorm meppen.
De chassisbalk heb ik nagemaakt op een a4 papiertje. En die vervolgens in vorm gemept.
Kost wat tijd, maar wel netjes.Heb maar 2 hamers die ik voor het lassen gebruik, een gewone bankhamer en een bolkophamertje.
Een oude balk wordt telkens wat aangepast om een keer een appart verzetje te maken.Vandaag een hoop gedaan, heel wat oude bende aan bedrading er uit getrokken.
De radiodraden er in gesoldeerd.
Het oude sedan interieur er in, op de achterbank en achterpaneeltjes na..
Zit heerlijk, alleen jammer van de scheuren in de zetelsook mn Fusion composet in de deuren gezet, vind ze toch te kermis voor in de Sedan. Daar ga ik dus weer een keer nieuwe voor halen.
En de achterste chassisbalkjes gelast.
Aankomende week de dorpel en achterstuk.23 september 2012 om 14:24 #17684392Wat te doen op een loze zondag…..schuur opruimen is een idee, maar lekker touren was een beter plan king:
Eerst langs mn schoonbroer, die had 2 dakrekjes over…Hoppa dr op :D
Spuit ie me dr ook een smiley op het dak :jerry
De oude stoelen en deurpanelen van de sedan er in….stoelen komen uit een 4 deurs dus wordt wat lastig instappen voor de mensen achterin….boeit niet. De set die in de sedan komt is in nette staat, en komen wel uit een 2deurs :thumbup
Stacy bij het hertenkamp….
en ook nog ff snel schaapjes kijken bij de plaatselijke schaapskooi.
Morgen weer verder knooien. Apk klaar maken en als dat er weer op zit ga ik weer door met de sedan….
24 september 2012 om 11:16 #17684393Ik zou er weer een bank voorin zetten en dan een mexikaanse deken erover. Met een bank kun je veel lekkerder met z’n 2en voorin zitten (loveseats).
Stoelen kunnen ze moeilijk over gaan doen bij de APK daar je passagiers er achter niet uit kunnen in nood. Of je haalt de achterbank er uit.
Dat je geen gordel draagt moet je zelf weten.
Maar waarom alles voor je vrouw 100% in orde maken zodat haar niets overkomt. Daarbij zelf dan onnodige risico’s nemen en zij dan alleen achterblijven na een ongeluk. Just my 2 cents. :hmmzVerder is en blijft het een mooie cruiser :thumb
24 september 2012 om 16:24 #17684394De manier van montage van de bank stond me niet aan, en heb al gezegt.. Ga in deze station niet onnodig geld steken. De Sedan wordt een geldput…
Dus kon ik mooi mn oude seats in deze drukken. Dan maar lelijk, maar wel goed vast op de bodem en zit nog goed ook.
Die bank was ook lang niet alles met zn beiden, omdat de keuzeschakelaar van de automaatbak op de vloer zit. Das nog niet lekker met zn beiden helaas. Dan had ik een stuurversnelling moeten hebben.Momenteel zit ook de achterbank er niet in ivbm enig laswerk. en het pasmaken van de sedan bank.
Ik kan eens kijken naar mn nette interieur hoe dat zit met die klaphaak, want volgens mij is dat nog redelijk simpel na te maken op de oude voorstoelen. Het zijn gewoon 2 simpele frames met bekleding er om. Moet niet al te moeilijk zijn lijkt me.24 september 2012 om 19:49 #17684395Wat een gigantisch gave bak!! Super om in rond te sturen lijkt me!
24 september 2012 om 20:04 #17684396Het rijdt wel leuk ja, tis echt heel anders dan een jongere wagen. Veel bekijks en duimpjes.
Maar toch rij ik liever in de sedan. Het model van de sedan staat me veel meer aan dan de station. …. Dus daar wordt volop aan gewerkt als de station voorzien is van verse apk.Voor velen is de sedan nog een gedrocht om te zien, maar dat zijndan mensen die niet weten wat voor werk ik er al aan gehad heb.
Straks als die klaar is, wordt dat echt machtig touren.
Daar kan voor mij die station niet tegen op.Denk dat de station dan alleen gebruikt wordt voor de lange afstanden ivbm het gas.
25 september 2012 om 19:32 #17684397Stiekem heb ik iets meer met de station :wub
25 september 2012 om 21:38 #17684398Ook als ie straks zijdeglans zwart is? :jerry
[youtube:1lc5k6o6]http://www.youtube.com/watch?v=9rJeYZkjmAk[/youtube:1lc5k6o6]
26 september 2012 om 03:40 #17684399Zwart is gewoon DE kleur :wub
26 september 2012 om 08:22 #17684400Leuke voorbijgangster :jerry
26 september 2012 om 10:30 #17684401Das mijn meis:grin:
26 september 2012 om 18:38 #17684402@Fearless wrote:
Ook als ie straks zijdeglans zwart is? :jerry
[youtube:3ippy069]http://www.youtube.com/watch?v=9rJeYZkjmAk[/youtube:3ippy069]
Vind hem zo wel bruut! Zit er aan te denken om mijn Corsa na alle roest te verwijderen ook in de menie te rollen.. :wub mat of zijdeglans word al zo vaak gedaan, al is het ook gaaf!
26 september 2012 om 18:45 #17684403Mjah…het zijdeglans zwart hoort toch wel een beetje bij mn showcase aan wagens.
De circuitcorsa was zijdeglans (eerst mat)
De sedan is zijdeglans, en dat wordt ie straks ook weer.
En vind het gewoon lachen om de caravan ook die zelfde kleur te maken. Zodat je kunt zien dat ze bij elkaar horen king: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.