Als ik tijdens het bellen de motor afzet via de start/stop knop (bv. ik kom op mijn bestemming aan en ik wil nog even kletsen), dan krijg ik de volgende melding op het scherm van de infotainment systeem: “GESPREK BEZIG, Het systeem wordt na beëindiging van het gesprek automatisch uitgeschakeld”. In tegenstelling tot wat de melding doet vermoeden kan ik niet verder gaan met mijn gesprek, want de microfoon van de auto werkt hierna niet meer. De tegenpartij kan mij niet meer horen, maar hij is wel nog goed verstaanbaar. Dit probleem is te reproduceren met zowel een iPhone als een Android telefoon.
De Opel dealer heeft hiernaar gekeken en tot de conclusie gekomen dat dit probleem bij alle Opel Crossland X modellen voorkomt. De dealer heeft dit probleem aan Opel Nederland voorgelegd. De reactie die zij van Opel Nederland hebben gekregen was dat dit een systeemeigenschap is. Daar neem ik natuurlijk geen genoegen mee. Dit werkte prima in mijn oude Meriva. Ik heb zelf ook een brief naar Opel Nederland geschreven hierover, maar ik wacht al een maand op een antwoord.
Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben ?