Fabrieksfout infotainment system (telefoongesprek)

Forumindex Forums Modellen Crossland Fabrieksfout infotainment system (telefoongesprek)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368272
    BobM
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 August 2019

      Als ik tijdens het bellen de motor afzet via de start/stop knop (bv. ik kom op mijn bestemming aan en ik wil nog even kletsen), dan krijg ik de volgende melding op het scherm van de infotainment systeem: “GESPREK BEZIG, Het systeem wordt na beëindiging van het gesprek automatisch uitgeschakeld”. In tegenstelling tot wat de melding doet vermoeden kan ik niet verder gaan met mijn gesprek, want de microfoon van de auto werkt hierna niet meer. De tegenpartij kan mij niet meer horen, maar hij is wel nog goed verstaanbaar. Dit probleem is te reproduceren met zowel een iPhone als een Android telefoon.

      De Opel dealer heeft hiernaar gekeken en tot de conclusie gekomen dat dit probleem bij alle Opel Crossland X modellen voorkomt. De dealer heeft dit probleem aan Opel Nederland voorgelegd. De reactie die zij van Opel Nederland hebben gekregen was dat dit een systeemeigenschap is. Daar neem ik natuurlijk geen genoegen mee. Dit werkte prima in mijn oude Meriva. Ik heb zelf ook een brief naar Opel Nederland geschreven hierover, maar ik wacht al een maand op een antwoord.

      Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben ?

      #18368659
      groen001
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 October 2018

        Niet hetzelfde probleem. Wel het feit dat Opel Nederland gewoon niet reageert.

        #18368666
        BobM
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 August 2019

          Heb je toevallig ook een Crossland X Innovation 2017 ? Volgens mij heeft de dealer het getest met een model van 2018 en die had ook hetzelfde probleem. De dealer heeft twee keer hiernaar gekeken, helaas zonder resultaat.

          Ik probeerde dit defect onder de fabrieksgarantie te claimen voordat mijn garantie afliep, maar met Opel Nederland komen wij niet verder. Als het bij jou wel goed werkt dan kan het geen systeemeigenschap zijn.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.