Fabrieksalarm inbouw. Welke onderdelen?

Forumindex Forums Modellen Calibra Fabrieksalarm inbouw. Welke onderdelen?

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230789
    McKaamos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 December 2009

      Hey allemaal!

      Ik heb een aanbod liggen om van Drakos het fabrieksalarm van zijn sloopcalibra over te nemen.
      Nu ben ik er zelf niet helemaal zeker van welke onderdelen en eventuele stukjes kabel e.d. er dan uit gehaald moeten worden.

      Ik weet dat ik de alarmcomputer nodig heb (op de gele stekker vlak bij de motor management computer) en de interieursensoren in de B-stijlen.

      Van mijn Calibra weet ik dat die gele stekker voor de computer er in zit. Is de rest van m’n auto dan ook voorbereid, of moet ik dan stukken kabelboom van de andere wagen in die van mij zetten?
      En zijn er nog andere onderdelen die ik over het hoofd zie? Sirene bijvoorbeeld? of gaat dat via de toeter?

      Oh, en is het alarm via OBD aan de auto gekoppeld? En moet die dan eerst via een OpCom ontkoppeld worden en later weer gekoppeld aan mijn auto?

      Alvast bedankt!

      #17793442
      The Undertaker
        Lid sinds:
        29 January 2005

        Ben hier ook benieuwd naar.

        #17793443
        drakos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2010

          ben hier het meeste benieuwd naar aangezien ik het eruit moet slopen. :P

          #17793444
          drakos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2010

            na wat gegoogle heb ik de handleiding van het alarm gevonden.
            mits de auto is voorbereid gaat het om;
            -sensors boven de b-stylen
            -computer naast t dashboardkastje
            -sensor voor de kofferklep (schuin boven remcillinder)
            -sirene/toeter

            http://www.v6calibra.net/ (ergens linkje onderin)

            dit is eigenlijk ook alles wat ik zelf al gevonden had
            maar iemand hier aanvulling op?

            #17793445
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Ik heb even contact gehad met TMDevil (z’n account hier doet het niet meer schijnbaar) en die had nog wat aanvullende info.

              Hey, laat ik nou juist net een fabrieksalarm hebben :D
              Ik kom alleen niet meer zoveel op het Opel forum door al het gebeun daar, en me password weet ik niet meer, en de password mailer is stuk….

              Ter aanvulling van het lijstje van drakos
              – sensor voor de motorkap (schuin boven remcillinder)
              – sensor van de kofferklep (zit in de kofferklep)
              – sirene/toeter, zit schuin boven remcillinder
              – je deur sensors moeten werken

              En ik weet niet meer uit welk jaar je Calibra ook al weer komt, maar als die van na ’94 komt, dan heb je kans dat je ook een stuk kabelboom nodig heb, maar dat zou je even moeten bekijken, vanaf ’94 zitten niet alle kabels er meer standaard meer in namelijk (denk bv aan de boordcomputer, alarm weet ik niet zeker, maar zou kunnen). Anders zou je eens moeten kijken als er al wel draden bij de B-style zitten bij jou (voor de sensors).

              Misschien dat je ook niet iets nodig (sensor oid) hebt bij het slot. Het alarm gaat tenslotte pas aan zodra je de sleutel horizontaal hebt gedraaid.

              Voor de rest durf ik het eigenlijk zo 1,2,3 niet te zeggen. Dan zou ik eerst even in me eigen Calibra moeten kijken.

              Wat ik me nu ook zit af te vragen, heb je ook niet een ander hemeltje nodig? (durf eigenlijk niet te zeggen als je de sensors er zo op kan klikken…. of je huidige hemeltje kan aanpassen)

              M’n Calibra is van 1994. Eerste toelating was in Juni 94. Eventueel kan het bouwjaar dan nog in 93 liggen, maar ik verwacht van niet.
              Sowieso is de brede gele stekker voor de alarmcomputer aanwezig (vlak bij motorcomputer). Of er kabels in de B stijlen zitten zou ik moeten controleren.
              Van de deur en achterklep sensoren neem ik aan dat dat de interieurlicht sensoren moeten zijn? Of zijn ze toch nog weer iets apparts?
              Sensoren op het slot zouden er ook op moeten zitten. Ik heb centrale vergrendeling met afstandsbediening en het slot 90 graden naar rechts (horizontaal) draaien resulteert in Safelock op beide deuren (tenminste, beide deuren moet ik nog even dubbelchecken. niet 100% zeker)

              Verder dus het hemeltje. Daar weet ik helaas niks over. Moet die inderdaad aangepast worden of vervangen?

              #17793446
              stellema
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2004

                hemel kan je makkelijk aanpassen hoor er zitten alleen 2 grote gaten in

                #17793447
                drakos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 December 2010

                  hemel is vrij makkelijk aan te passen idd. gewoon 2 hapjes bij de b-styl eruit. (desnoods maak ik een malletje mee van mijn hemel waar de gaten moeten komen)
                  zal vanmid de deursloten even vergelijken of hier verschil in zit, maar het lijkt me dat het gewoon met de cv meedraaid.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.