F28 afstellen in een Kadett(OPGELOST) + digidashprobleem(NIE

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) F28 afstellen in een Kadett(OPGELOST) + digidashprobleem(NIE

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209751
    jtsl
      Lid sinds:
      2 June 2005

      Vandaag de eerste km’s gemaakt met de Kadett E c20let. Rijdt als een speer, ware het niet dat ik de versnellingspook niet goed afgesteld krijg, terwijl ik de F28 afstelwijze uit TIS heb gebruikt.

      De eerste versnelling zit op de plaats van de achteruit en de achteruit is er helemaal niet. Moet ik de (Kadett)pook soms verbouwen?

      Daarnaast geeft de snelheidsmeter van mijn digidash te weinig aan ondanks dat ik de complete km aandrijving + zender van de F20 ingebouwd heb. Of doe ik dat niet goed?

      Alvast bedankt voor het meedenken.

      #17481134
      folkyc20xe
        Lid sinds:
        13 February 2005

        de vesnellingen staan te ver naar links, die zul je op gevoel wat naar rechts moeten zetten.
        Aangaande die km-teller,dat probleem had ik ook met myn kadett,dit komt omdat het tandwieltje dat op het differentieel zit, die de zender aandryft, die is anders (meer of minder tandjes) hier zyn verschillende oplossingen voor: de electronische puls aanpassen door middel van een electronische schakeling, of je vervangt het tandwiel dat op het diff zit.

        #17481135
        cooperdude
          Lid sinds:
          18 October 2006

          Er zijn och verschillende pulsgevers? Het aantal pulsen per omwenteling.
          En zit er ook niet ergens een knopje op het dashboard? voor verschillende systemen, rood knopje volgensmij.

          #17481136
          jtsl
            Lid sinds:
            2 June 2005

            @folkyc20xe: Ik heb de aandrijving van de F28 vergeleken met die uit de F20. Behalve de lengte van de aandrijving die dus wel verschilt, heb ik geen verschil kunnen zien tussen de 2 tandwieltjes.
            Als ik de Mtech site moet geloven, moet de F28 aandrijving eruit en vervangen worden door de F20, vandaar dat ik het zo gemaakt heb zoals het nu is.
            Echter het werkt dus niet goed! Zou ik dan toch de F28 aandrijving moeten inbouwen? Want om nou het tandwiel op de dif te gaan vervangen dat is wel heel veel werk. Volgens mij kan het eenvoudiger.

            Vwb de versnellingspook; ik heb het idee dat de schakelas van de Kadett een te kleine diameter heeft tov het F28 schakelmechanisme.
            Ik heb inderdaad de versnellingen al naar rechts gezet en zelfs de achteruit met de hand ingeschakeld bij het schakeldeksel en daarna de pook in zijn achteruitstand gezet. Dat gaat wel totdat ik de pook in neutraal zet. Dan ben ik mijn achteruit weer kwijt en zit de 1e versnelling op die positie.
            Dit is volgens mij alleen te verklaren als de as te los in het schakelmechanisme zit.

            #17481137
            jtsl
              Lid sinds:
              2 June 2005

              @cooperdude: Ik zal die schakelaar eens omzetten, kijken wat er gebeurt…

              #17481138
              jtsl
                Lid sinds:
                2 June 2005

                Versnellingsbakprobleem is opgelost. Het schakelmechanisme was iets te ruim tov van de schakelas. Ik heb de opening van de klem iets groter gemaakt en nu klemt hij wel goed en kan ik alle versnellingen selecteren.

                Nu het digidashprobleem nog oplossen…

                #17481139
                xander n
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  neem eens contact op met frank janssen.hij heeft het bij mij ook opgelost.ik rij met een kadett e c20let met f28 en een vectra digidash.ik heb het tandwieltje vd f20 gebruikt en hij kwam met de juiste pulsgever.daar zijn er veel soorten van.
                  zie ook op

                  http://users.skynet.be/f.janssen/

                  #17481140
                  jtsl
                    Lid sinds:
                    2 June 2005

                    @ Xander n: zeer bedankt voor de tip!

                    #17481141
                    calipeter
                      Lid sinds:
                      2 June 2009

                      normaal heeft je digidash 16 imp nodig
                      maar met deze bak dus schijnbaar niet
                      dan moet je gaan proberen met andere impulsgevers tot je de juiste hebt
                      het loopt op voor zover ik weet van 6 dan 8 dan 10 dan 12 en dan 16 impulsen
                      maar hop[en dat de goede erbij zit voor jou
                      en idd op het dashboard zit een heel klein schakelaartje 1 en 2
                      die kan je ook nog een omzetten
                      dat heeft dienst als je een andere bandenmaat wou gebruiken
                      in de kadett

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.