f20 versbak afstellen

Forumindex Forums Modellen Corsa f20 versbak afstellen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221809
    djz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 January 2010

      goede dag mensen van het goede leven

      ik heb een f20 versbak onder mijn corsa A zitten maar hij schakelt moeilijk in zijn achteruit(tandenpoetsen)en gaat af entoe niet goed in zijn 2,
      weet iemand hoe je deze bak kan afstellen of is er iets anders mee aan de hand,
      hij schakelt voor de rest gewoon goed
      bvb dank:):)

      #17680222
      jblfreak
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        hij is te stellen op de aansluiting van de stang naar de bak

        maar kijk eerst even of de nylon bussen nog goed zijn en niet versleten

        #17680223
        djz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 January 2010

          tanx,ik heb gehoord dat het een zeer priegel werk is om hem goed afgesteld te krijgen

          #17680224
          brieken
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 July 2004

            Op je bak zit zo’n huis waar je schakelstang ingaat. Daar zit een gaatje in voor het afstellen. Daar zit nu denk ik een plastic plugje in. Die eruit halen en dan een 5 of 6 mm boortje (weet even niet meer welke maat het precies was) er in stoppen. Als het goed is dan gaat het boortje erin als je schakelpook in zijn vrij staat en helemaal naar links.

            Ik weet dat bij een B er ook een gat zit bij je schakelpook om daar een boortje te doen. Zodat je dus je bak en pook gefixeerd hebt. En dan je schakelstangen goed vast kan zetten. Maar je kan bijvoorbeeld ook je pook naar links houden met een kabelbinder ofzo natuurlijk.

            Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Veel mensen zeggen dat het een lastig werkje is. Maar als je weet hoe je het moet doen. Dan is het heel simpel. En hebt je het in 5 minuten gewoon goed zitten. Als je dan nog problemen hebt moet je het ergens anders zoeken. bijvoorbeeld die busjes bij je schakelstang omkeerpunt.

            #17680225
            djz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 January 2010

              tanx
              ga het van de week ff proberen

              #17680226
              corsaracer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 January 2005

                misschien kun je hier iets mee…


                succes

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.