f20 4×4 overbrengingsverhouding

Forumindex Forums Overige 4×4 f20 4×4 overbrengingsverhouding

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235988
    drakos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2010

      ik heb een lege f20 4×4 met diff.
      nu wil ik hier weer een complete bak van maken door het binenwerk van een gewone f20 over te zetten.

      nu de vraag;

      past dit zonder problemen?
      en welke eindverhouding kan ik het beste nemen hiervoor in combinatie met 3.0 v6 en lagedrukturbo (koppel genoeg dus)

      #17859872
      drakos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2010

        niemand enig idee of dit past zonder problemen?
        heb al een f20 liggen maar om die nou te slopen om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt is ook zo wat.

        #17859871
        drakos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2010

          heb het geprobeerd en past.

          ben nu in het bezit van een gereviseerde f20 4×4 lange bak (3.42) :angel.
          dit is straks met het koppel van de v6 ieder geval iets rustigger en topsnelheid ligt stuk hoger

          het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is de passing van het diff deksel maar dit zou geen problemen mogen geven aangezien hij zelfs 2 tanden kleiner is ( ben nog zoekende ernaar )

          #17859873
          lemmuh
            Lid sinds:
            29 July 2005

            Kom je dan wel nog uit met je achteras overbrenging? Want als je op de vooras een andere overbrenging hebt, gaat ie toch in de tussenbak lopen wringen

            Jeroen

            #17859874
            drakos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 December 2010

              dit maakt (als het goed is) niet uit aangezien de eindoverbenging van de versnellingsbak voor het diff zit en de verdeelbak/voorassen erna.
              zal alleen in verhouding dus met meer toeren weg moeten rijden aangezien ik iets aan koppel heb ingeleverd.
              voordeel is dat ik met lagere toeren hogere snelheid kan rijden

              wat jij bedoeld is de verhouding van de verdeelbak of a-diff aanpassen, dan krijg je op de termijn ruzie met de verdeelbak inderdaad

              #17859875
              lemmuh
                Lid sinds:
                29 July 2005

                Eindoverbrenging zit toch in het kroon/pignonwiel. Hierdoor drijf je je tussenbak toch met een ander ingaand toerental aan waardoor je verhouding tussen voor en achter niet meer gelijk is…
                Ik kan me vergissen hoor :P

                #17859876
                McKaamos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  Eindverhouding is toch de ratio tussen het laatste tandwiel van de versnellingsbak en het differentieel?
                  En de tussenbak zit toch achter het diff, en wordt daar door aangedreven?
                  Dan zou het niets uit mogen maken, omdat de tussenbak slechts de snelheid van het diff 1:1 overbrengt op de achterdiff?

                  #17859877
                  lemmuh
                    Lid sinds:
                    29 July 2005

                    Klopt, ik was even fout aan het denken, tussenbak zit inderdaad op de uitgang van het diff… dus de verdere verhouding veranderd niet ;)

                    Jeroen

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.