Extreme trillingen Ascona-A automaat

Forumindex Forums Modellen Ascona Extreme trillingen Ascona-A automaat

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236097
    the aviator
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2008

      Hallo,

      Heb een raar probleem met m’n Ascona-a automaat:

      Vanmiddag reed ik een toerit van een autoweg in utrecht op (omhoog). Terwijl ik de toerit omhoog reed, voelde ik een subtiele ‘schok’ gedurende mijn acceleratie. En nee, het was geen opschakeling van versnelling.

      Toen ik een afrit later er weer af ging en stil stond voor het stoplicht, schudde de hele auto. De automaat stond toen gewoon in Drive en ik hield de voet op de rem. Ik heb de auto aan de kant gezet en het volgende geconstanteerd:

      – In P en N draait de motor normaal stationair en trilt de auto niet.
      – In R, D, 1 en 2 trilt de auto bij stilstand.
      – Tijdens het rijden in R of D trilt de auto alleen nog lichtjes tussen de 30 en 40 km/h. verder niet.

      Wat kan het nou ineens zijn dat de auto ineens extreme trillingen veroorzaakt bij stilstand in R en D? Ik ben benieuwd naar jullie reacties…

      Gegroet, Steve :(

      #17862318
      boyanka
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 June 2005

        ;)koppelomvormer naar de klote

        #17862319
        the aviator
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 May 2008

          Okee, bedankt voor uw reactie..Damm, Is een koppelomvormer apart te vervangen binnen zo’n bak of zal de hele automaatbak vervangen moeten worden? En hoe sloop je een koppelomvormer? ik heb geen rare dingen gedaan ofzo..beetje rustig getourd enzo..

          Laatste, voor mij belangrijke vraag: tot hoever valt er nog mee te rijden met een defecte koppelomvormer? aangezien er tijdens het rijden geen bijzonderheden zijn, alleen tijdens het stilstaan in D en R..Het laatste wat ik namelijk wil is tijdens mijn rit naar de garage stil staan langs de weg en helemaal niets meer kunnen :(

          Graag hoor ik van jullie, Mvg steve

          #17862320
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            8) je koppelomvormer zit tegen je blok gebout, dus zit niet vast aan de bak.
            je zal de bak eraf moeten halen en dan kan je de koppelomvormer zo los gooien.
            (is eigenlijk net zoiets als koppelingsplaten bij een schakel)
            je zal er niet echt meer mee kunnen rijden.

            :wink: google maar eens even

            #17862321
            the aviator
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 May 2008

              Een kleine update, Ben deze week bezig geweest met de Ascona. Nu trilde de auto hevig in alle standen van de automaatbak ipv de genoemde standen in de beginpost. Het kon nog wel eens zijn dat de motor op 3-poten liep dus heb de bougies vervangen (was zoiezo nodig) en de verdeelkap en bougiekabels geleend van mijn manta die wel goed loopt.

              Resultaat was dat de motor wel ‘netter’ liep, naar nog steeds hevig te keer ging. Voor de duidelijkheid, ben geen monteur of expert, maar ik begin wel te leren :). Tijdens het starten hoorde ik een patroon waaruit ik kon opmaken dat de motor 1 cylinder oversloeg. Ik had ondertussen het i’net geraadpleegd en de goede tip gevonden om de bougiekabels één voor één eruit te trekken. Mocht de motor op 3-poten lopen zou die bij het uittrekken van één van de 4 bougiekabels door blijven lopen…

              Zo gezegd, zo gedaan..trekken aan die handel!..en ja hoor, na een ‘schokkende’ ervaring (KNETTERS, geen fijn gevoel! :p) bij het uittrekken van bougiekabel 2 bleef de motor lopen zoals die liep..

              Conclusie, Zuiger 2 werkt niet mee..De auto binnenkort opgehaald voor controle dus wordt vervolgd :)

              Ondertussen hoop ik nog steeds dat de koppelomvormer niet zu de klut’n is :angel Maar er wordt even naar gekeken voor de zekerheid :) ben benieuwd!!

              #17862322
              the aviator
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 May 2008

                Auto is gerepareerd en rijdt weer als een beest :D Het lag aan de ontsteking..die maakte blijkbaar een soort van kortsluiting waardoor hij één bougie oversloeg waardoor de auto dus maar op 3 pitten liep. Auto is tevens te koop, zie te koop gedeelte van het forum.

                Grtz, steve :afro

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.