extreme olie lekkage… ( voorheen krukas keerring vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum extreme olie lekkage… ( voorheen krukas keerring vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213029
    navreen76
      Lid sinds:
      30 May 2007

      Even een korte vraag

      is het makkelijk om de krukaskeerring te vervangen aan de poulie kant, ik denk zelf de poule eraf en dan moet je bij de keerring kunnen of zijn hier nog haken en ogen aan vast ???

      het is nogal een olie vettigheid onder de auto momenteel.

      motor is DTL, dus met distributie ketting.

      #17535896
      chrisvocht
        Lid sinds:
        16 January 2006

        zoals ik hier in me vraagbaak lees moet de distributie riem/ketting er af
        en de krukasriemwiel,
        best wel ingewikkelt om dat alles optijd staat .

        #17535897
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          Ja de distributie riem moet los en dan het krukas tandwiel er af halen met een parker de keerring er uit halen en de nieuwe plaatsen denk er om sla hem niet verrot .

          montage omgekeerd kijk naar de distributie ik zou zeker de (riem) vernieuwen .

          beter is een complete set te monteren mocht de waterpomp mee zitten in de distributie loop deze ook vervangen ,je brengt namelijk de boel opnieuw op spanning ??? hoe lang zit de distributie er in (4 jaar 60.000km bij benzine motor)
          ik weet dit setje kost dik 100 euro maar ik laat me motor daar niet voor in de soep draaien

          bert

          #17535898
          Famempeters
            Lid sinds:
            8 March 2008

            ohh ik lees net DTL met ketting .

            ketting zit aan de binnen kant gemonteerd dan kan je volstaan met de multie riem los te nemen en de poelie te demonteren en de keerring uit het deksel te trekken door een parker er in te draaien en met een tang de keerring er uit te nemen/trekken

            nieuwe monteren en de boel weer opbouwen .

            succes

            #17535899
            navreen76
              Lid sinds:
              30 May 2007

              nou het was wel te doen. als de bout normaal los was gegaan. met een dop en een lange pijp niet dus he…. dus naar garage gereden van kennis en met de slagtol duurde het nog een minuut voordat die los ging. pfffff

              heel die bout vol loctide of hoe dat ook moge heten.

              maar gelukkig. nieuwe keerrring erin getikt en opgebouwt en klaar.

              #17535900
              navreen76
                Lid sinds:
                30 May 2007

                de lekkage komt toch ergens anders vandaan. want het is nu nog erger geworden. na een rit van 100 km gemaakt te hebben heb ik olie tot aan mn achterbumper zitten. de keerring is trouwens netjes droog. de volgende verdachte is de turbo….

                iemand nog wat suggesties.. zijn zeer welkom. want de lekkage is echt extreem….

                ik heb vandaag het hele blok schoongespoten met remmenreiniger. en maar even kijken waar de sporen beginnen….

                #17535901
                Navy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 August 2005

                  Dan je motor maar eens schoonmaken in een wasbox. Dan maar eens even proefdraaien. Als het zoveel olie is die er uit komt dan is dat toch niet zo moeilijk te vinden, dacht ik zo.

                  #17535902
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Het beste is inderdaad motor schoonspuiten met hogedruk, en moeilijke plekken met remmenreiniger.

                    Laat de motorplaat er eens een dagje of wat onderuit, effe rijden, en auto weer omhoog om te kijken waar het vandaan komt.

                    Willem

                    #17535903
                    navreen76
                      Lid sinds:
                      30 May 2007

                      motorplaat heb ik er al lang onder vandaan gehaalt. al die plastieke onzin

                      maar goed. het komt hoogstwaarschijnlijk zo lijkt het bij de distributie ketting kap vandaan. want het begint bij de dynamo. en vervuilt zo de rest van het motorblok. ik laat hem vanavond staan. morgen even op de krik kruip ik er even onder om exact te traceren waar het vandaan komt heb nu maar 5 km gereden en de olie drupt al weer op straat. en dit van het 1 op andere moment he. hij was vorige week nog kurk droog. dat verbaast me ….

                      #17535904
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        goed zoeken dan maar, zorg anders dat je een paar bussen remmenreiniger hebt, kan je schoonmaken om de lekkage beter te kunnen vinden.

                        Willem

                        #17535905
                        navreen76
                          Lid sinds:
                          30 May 2007

                          gaat morgenvroeg eerst maar eens de schroeven aandraaien van de kettingkast… wellicht dat wat aanhalen moge helpen.

                          #17535906
                          navreen76
                            Lid sinds:
                            30 May 2007

                            het is toch lastiger dan het lijkt het vinden van de lekkage. maar wat een verdachte is de spanner van de ketting. die heb ik 6000 km geleden los gehad met het vervangen van de pomp…

                            daar ligt een alu ring achter. die heb ik niet vervangen. wellicht lekt hij daar op.

                            #17535907
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Enige remedie is ECHT GOED schoonmaken..

                              Hoop dat je t snel vind in ieder geval.

                              Willem

                              #17535908
                              Silverspeed
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 June 2009

                                waarom vraag je die kennis niet even mee te kijken? hij heeft toch een garage? kost je misschien een beetje meer geld maar dat bespaar je dan uiteindelijk wel weer uit aan olie.. heb je er wel de juiste dikheid olie erin zitten? dit kan dacht ik ook nog wel eens problemen geven… of zeg ik nu wat verkeerds? :D

                                #17535909
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Olie lekkage duid op kapotte onderdelen of iets wat los zit.

                                  Of er nu 5w40 of 10w40 in zit, tis allebij goed.

                                  Willem

                                  #17535910
                                  navreen76
                                    Lid sinds:
                                    30 May 2007

                                    Het lijkt toch de spanner plug geweest te zijn er hangt nog wel wat olie aan het motorblok maar aanzienlijk minder. heb de plug los gehad. de alu ring goed schoongemaakt. en het blok goed schoongemaakt. en deze terug gemonteerd goed aangetrokken.

                                    silverspeed heb wel gelijk je hebt een garage. maar dan moet je wel weten waar het vandaan komt. en dat is dus alleen als het motortje op bedrijfstempratuur was. want als deze niet warm word is de olie veel dikker.

                                    maar goed hopen dat dit het was… want olie op straat is zo vervelend….

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.