Extra gaten boren in dakrails Zafira B ????

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Extra gaten boren in dakrails Zafira B ????

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223612
    dutch
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 July 2005

      Bij de Zafira vanaf 2007 zitten er 3 sets gaten in de dakrails om de dakdragers te fixeren: vooraan, in het midden en achteraan. Het nadeel is echter dat de dragers op die manier niet een klein stukje verschoven kunnen worden. Dat is soms toch wel handig, b.v. om ervoor te zorgen dat de bevestigingsklemmen goed door de gaten in de dakkoffer kunnen. Bij een rails zoals een Zaf A is dat geen probleem, dan schuif je de dragers makkelijk een paar cm naar voren of achteren.

      Het meest veilige is denk ik een paar nieuwe gaten in de dakkoffer boren. De dragers in de gaatjes voor + achter is veel te ver uit elkaar, het moet dus voor + midden worden. Maar eigenlijk had ik de achterste drager het liefste een cm of 10 achter de middelste gaatjes gezien. Zou het mogelijk zijn om daar een paar extra gaten in de dakrailing te boren??

      #17700650
      stillekracht
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2007

        uuuuh ik zou voor een paar gaten in je dakkoffer kiezen……

        ook omdat je in je dakrails M4 draad moet tappen.

        #17700651
        dutch
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 July 2005

          Heb ik ook maar gedaan, makkelijker en dakkoffer is goedkoper dan eventuele schade aan de Zaf. Maar een mens heeft wel een z’n ideeën :D En toegeven, de dragers hadden van mij best ietsje verder uit elkaar gemogen.

          Tussen haakjes, ik weet niet of er in de originele gaten draad zit, voor de dragers is het in elk geval niet nodig.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.