Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Even voorstellen + rem probleempje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2010 om 19:41 #17216423
Beste lezers,
De afgelopen paar weken lees heb ik dagelijks op dit forum gelezen. Eigenlijk om ervaringen te lezen van een auto die ik op het oog had. Onder andere op basis van deze ervaringen heb ik de knoop doorgehakt een een Opel Astra G gekocht. Het is een 2 liter diesel uit 2001, motortype y2.0dth. Ik had extra op DTH gelet, omdat deze meer vermogen hebben dan een dtl (l staat for low heb ik hier gelezen) en hij is zuiniger. Naar mijn werk haal ik met gemak 1:20. Ik ben er echt blij mee.
Maar vanaf het moment dat ik de auto heb gekocht blijft de rem rechtsachter aanlopen, soms iets erger dan de andere keer. Toen ik gister naar mijn werk reed merkte ik opeens dat het verbruik omhoog ging. Eenmaal op mijn werk aangekomen kon je ruiken dat de rem rechtsachter heel warm was geworden.
Mijn vraag aan jullie is nu: hoe kan ik de schijfrem rechtsachter losmaken en schoonmaken? Gisteravond heb ik geprobeerd om de rem te demonteren met het doel de rem eens goed schoon te maken, maar ik krijg de klauw niet van de remschijf af. Ik heb hier op het forum al een eenvoudige omschrijving gezien, maar ik blijf steken op een aantal punten.
1. Hoe haal je de twee veren van de rem af? Eentje gaat redelijk goed (die aan de binnenkant), maar een ander met een oogje aan het uiteinde zeg maar, krijg ik niet los (ik durf er ook niet te hard aan te trekken).
2. Er wordt ook gesproken over het uit elkaar drukken van de rem dmv het gebruiken van een waterpomp tang. Hoe moet ik me dat voorstellen?
In ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoorden. Als het me gelukt is zal ik eens een keer een ‘How to’ ervoor schrijven, zodat we die aan kunnen vullen in de ‘How to’-sticky.
19 januari 2010 om 20:09 #17596907Hoi hoi,
bekijk dit filmpje eens (is alleen wel van voorrem)
http://www.youtube.com/watch?v=K8MBYawSMpo
voor de rest kan ik je niet verder helpen..
Groet Nikoz
19 januari 2010 om 20:15 #17596908Bedankt, hier heb ik al heel wat aan! Zo ziet de rem van mijn auto ook uit inderdaad.:thumbup
9 februari 2010 om 18:37 #17596909Het probleem van de rem is nog steeds niet opgelost. Ik krijg de remschijf niet uit de klauw. Op het filmpje zie je dat hij met een schroevendraaier de rem los probeert de maken door de remblokken / remcilinder terug te duwen. Als je dat doet met een schroevendraaier, gaat dan je remblok niet kapot?
Daarnaast vraag ik me af of het extra moeilijk is om de schijfrem eruit te krijgen, als deze in gesleten is. Ik dat dat bij mij het geval is.
Hebben jullie nog tips en ideeën?
PS: door de zichtbare delen van de rem schoon te maken is het aanlopen in ieder geval al minder (zelfs een tijdje weggeweest), maar het komt steeds weer terug.
9 februari 2010 om 19:06 #17596910Hey, ik had je een U2U gestuurd maar helaas heb je niet gereageerd.
Misschien heb je hier wel wat aan. Ik heb het voor je upgeload.
Het is een beschrijving met tekening hoe je, je achterremblokken kunt vervangen.9 februari 2010 om 19:12 #17596911de remzuiger bij een astra g moet je in draaien om de zuiger los:cry te krijgen als je deze los hebt kun je hem goed schoonmaken met remreiniger en persluct je kan ook als de klauw er nog op zit met een hammer er op slaan en dan komt ie ook los mvg erik:vertag
9 februari 2010 om 20:16 #17596912Sorry, wat is een U2U? :+
Heb het bestand gedownload, ik ga het eens bestuderen.
Wow, indraaien. Dat lijkt mij dus veel moeilijker. Moet je hier apart gereedschap voor hebben dan? :O
Bedankt allebei!
9 februari 2010 om 20:21 #17596913bovenin op het forum staat U2U dat zijn persoonlijke berichten..
oftewijl User to User
Willem
9 februari 2010 om 20:21 #17596914indraaien is niet zo moeilijk hoor.
Als de zuiger echt vast zit dan kun je hem ook helemaal loshalen van de remleiding en er wat perslucht opzetten. Heb ik ook eens gedaan. Werkt perfect.
10 februari 2010 om 06:46 #17596915Waarom niet gewoon de 2 bouten even loshalen en de klauw er af?
10 februari 2010 om 18:35 #17596916aan de achter zijde van de remklauw zitten 2 bouten deze los nemen en je trekt de hele klauw van de schijf af ook dan pas is er ruimte om eventueel de schijf er af te halen en terug stellen van de zuiger gaat door drukken en draaien .
zet bij monteren van nieuwe schijven ook nieuwe blokken ,is geen overbodig advies gebeurd gewoon oude blokken op nieuwe schijven .zie topic tikkend geluid op vectra kant
boel met remmen reiniger of wasbenzine heel goed ontvetten. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.