Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Even voorstellen, Mario en z’n Astra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 juni 2011 om 16:31 #17240665
Hallo allemaal,
Ik ben Mario 30 jaar woon in Tilburg en ben machine operator van beroep
we produceren kunststof granulaten voor spuitgieterijen voornamelijk op nylonbasis
technische dienst, die hebben we niet we gaan elke storing te lijf met plakband en tie raps! :jerry hahahaOpel is er met de paplepel ingegoten
Toen ik nog een klein jongetje was en de politie nog op varkens reed
Reed mijn vader een c kadetje en bijna de hele familie reed opel
Onder andere manta b 19s berlina oranje (met skay dak), manta b 2.0 GSI (kanariegeel met zwarte ramen), kadett D 1.3s, opel record diesel (met die verhoogde kap) kadett e GSI (wit met opel racing streep zwart grijs geel)
verder hebben we thuis ook nog een c ascona 1.6s gehad en een calibra 2.08v, koni verlaagd turbo velgen en leuke dtm er onder (paste niet echt bij mn pa maar was wel een hele gave bak)
reed zelf op dat moment een omgebouwde vectra a 2.08v was een mooi gezicht die twee op de parkeerplaats :wub
daarvoor reed ik een astra f 2.0 gsi 16v ’92 daar ben ik behoorlijk mee afgezet
na nog geen jaar moest de kop worden gereviseerd, en nog geen twee jaar later vielen de gaten in de carosserie
bleek overal dichtgestopt te zitten met plamuur, rijp voor de crossSinds een paar weken ben ik in het bezit van een astra f sport x16sz uit ’94 met kleurcode E266!
Met nog maar 143dkm NAP en ben 3e eigenaar en bijna geen roest te vinden :worsZo gekocht, niets nog aan gedaan
Plannen….
uiterlijk geven van de GSI, interieur blijft :D
de x16sz aanpassen
waarschijnlijk ga ik een 1.4 kopje plaatsen en een x16szr inspuitcomputer en kijken hoe het loopt
zal hier een topic over plaatsen1 juli 2011 om 07:24 #17910348welkom hier :thumbup
2 juli 2011 om 08:31 #17910349Welkom hier!
Ben benieuwd naar je motor-ombouw. Scheelt X16xz zoveel in brandstofverbruik met 1.4? Of heb je motorschade o.i.d.?4 juli 2011 om 14:28 #17910350gelukkig heb ik (nog) geen motorschade :D
blokje heeft er net 143 op zitten, loopt op zich lekker
ik wil alleen wat meer vermogen uit mn blokje halenvraag me alleen af of mn injector deze ombouw aankan
en welk kopje ik ga nemen
iemand advies?4 juli 2011 om 14:51 #17910351Welkom op het Opel-forum !
Nette Astra hoor, zeker gezien het bouwjaar een erg mooie km stand
9 juli 2011 om 13:46 #17910352Dank je, ben al druk bezig hem qua looks gsi te maken
sideskirts zitten er al op
morgen blanke knipperlichten en donkere achterlichten plaatsen :agent10 juli 2011 om 11:53 #17910353Van harte welkom op dit forum !!!
De E266 is 1 van de mooiste kleuren die bij een Astra F passen dus je hebt een goede keus gemaakt !Heel veel plezier hier !!
(ps: mijn Astra F is ook E266)
10 juli 2011 om 21:50 #17910354Thx, dat de kleur e-266 bleek te zijn was voor mij een erg leuke xtra bonus
ik ging er van uit dat hij basic zwart zou zijn, tot ik hem zag en op het typeplaatje keek :D
op slag verliefd :wubben haar de laatste tijd ook erg aan het vertroetelen
donkere achterlichten geplaatst
blanke knipperlichten
GSI sideskirts op gezet, deurpaneeltjes moet ik nog verlijmen
audio ingebouwd
alles onder de motorkap schoongemaakt incl onderzijde van de kap zelf
en in de was gezet :agentmet dit als resultaat…..
Word vervolgd…
10 juli 2011 om 22:02 #17910355Staat er netjes bij inderdaad :thumbup :thumbup
Groet, Rik ;)
17 juli 2011 om 19:41 #17910356Ben van het weekend weer druk bezig geweest
de sideskirts heb er er af genomen om de beginnende roestvorming tegen te gaanook de kriksteuntjes meegenomen
en ook hier niets weggerot :agent
alles in de menie gezet vervolgens 2 laagjes hamerite en daarna nog eens mat zwarte lak
kirts er weer op, verlijmd met polymax
Klaar! tot zo ver dan…
Wordt weer vervolgd.
17 juli 2011 om 19:49 #17910357mooie auto..
ik heb ook zitten denken aan side skirts.. alleen heb een 5 deurs dus word nog lastig haha17 juli 2011 om 20:14 #17910358@soepkiepe wrote:
mooie auto..
ik heb ook zitten denken aan side skirts.. alleen heb een 5 deurs dus word nog lastig hahaOok daarvoor zijn ze leverbaar hoor ;)
mn vectra (Rust In Pieces) had m3 sideskirts :D17 juli 2011 om 20:16 #17910359AnoniemLid sinds:
1 January 1970Netjes hoor!
Vind E266 ook erg mooie kleur, m’n 1e F was ook die kleur :D
Helaas met bruin enzoMaare rik, E140 is ook een geslaagd kleurtje op de F hoor! :D
17 juli 2011 om 20:25 #17910360enuuhhh wat is er mis met mijn kleur?? :fy1
haha nja skirts en zo komt allemaal wel, staat nu met de achtervoetjes los van de grond om morgen onder handen genomen te worden.
heb 2 goudgele bumpers in de garage liggen, maja soepkiepe neemt altijd veel te veel tijd maar die zouden er onder moeten komen, waneer ik ze in kleur heb, en dat duurt nog wel ff denk ik.. heb wel rood liggen maar is aardig wat rooier dan de auto zelf.
gewone standaard bumpers.. maar dan met mistlampen en zonder scheuren :P17 juli 2011 om 20:47 #17910361@soepkiepe wrote:
enuuhhh wat is er mis met mijn kleur?? :fy1
haha nja skirts en zo komt allemaal wel, staat nu met de achtervoetjes los van de grond om morgen onder handen genomen te worden.
heb 2 goudgele bumpers in de garage liggen, maja soepkiepe neemt altijd veel te veel tijd maar die zouden er onder moeten komen, waneer ik ze in kleur heb, en dat duurt nog wel ff denk ik.. heb wel rood liggen maar is aardig wat rooier dan de auto zelf.
gewone standaard bumpers.. maar dan met mistlampen en zonder scheuren :Pik zou hem tot het horizontale randje mat zwart spuiten en daarboven mooi rood laten :agent
maar dat ben ik dan, en mooi rood is niet lelijk :D18 juli 2011 om 05:29 #17910362ja vind persoonlijk zwart met rood ook wel mooi, en heb ook wel over spuiten of rollen gedacht, mazijn ook weer lange termijn ideen:P
ma dit topic ging over jou auto toch? laten we dat zo houden haha:P
18 juli 2011 om 06:55 #17910363AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je moet niet rollen man, gewoon mooi rood laten. Leg er dan zwarte velgen onder ofzo king:
18 juli 2011 om 06:57 #17910364AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ohja, de zwarte Astra Sportive ging’t over :D
Onwijs net ding, en als je het in de tectyl gooit, dan blijft hij ook roestvrij :)
18 juli 2011 om 14:08 #17910365@Mr.F wrote:
Ohja, de zwarte Astra Sportive ging’t over :D
Onwijs net ding, en als je het in de tectyl gooit, dan blijft hij ook roestvrij :)
binnenkort ga ik het gsi onderstel er onder klappen, voorpoten achteras incl remmerij en stugge verlagingsveren -3cm
ook dan ga ik fanatiek met mn tolletje in de weer, en zal ook de tectyl er aan te pas komenVraagje, wie weet of ik de gsi remschijven en klauwen en veren ook op een veerpoot van een 1.6 kan zetten?? bvd :D
anders moet ik de aandrijfassen aanpassenOok de gsi multi info display komt er in (uit de zelfde sloper)
ik hoop dat ik het helemaal werkend krijg heb al info ingewonnen :D5 augustus 2011 om 04:25 #17910366[/URL]
wat sfeerverlichting:D
wat bling
kontjuhhhhh!
Aaaaaaaahhhhstra!tot zo ver deze update…..
2 september 2011 om 03:26 #17910367Resume, Ik heb de astra nu een kleine 3 maanden.
Inmiddels heb ik gedaan…GSi sideskirts & achterklepspoiler geplaatst
Grille voorzien van gaas en verlichting
F2 knipperlichtunits (wit) F2 achterlichtkappen (donker getint)
Rode rand terug op de voorbumper geplakt
Sierstukje op demper geplaatst
Kleppendeksel gepolijst
Klepdekselpakking en carterpakking vervangen
Verse olie en filter
Aanzuigrubber vervangen met stukje rvs pijp
Bougies schoongemaakt
Schadevrije bestuurderstoel geplaatst
Nieuwe pookhoes met dank aan mn broertje voor het fixen :D
Radio versterker speakers en sub ingebouwd
Bekleding gecleaned
Lak geclayed en gewaxtEn dan heb je dit…
Eerst had ik het idee hem volledig GSi te maken.
Maar ik ben me gaan realizeren dat de sportive ook steeds zeldzamer word.
Dus heb ik mijn plannen iets gewijzigd.
De bedoeling is dat een echte opel kenner nog zo kan zien dat het een sportive is
En een niet opel kenner denkt dat het een GSi is
Hier ben ik eigenlijk al in geslaagd want een nieuwe collega van me zei dat ik een leuke GSi heb :DDe volgende dingen wil ik nog aan het exterieur doen..
Onderlip van bijvoorbeeld een astra g plaatsen
Cupdiffusor onder de achterbumper
Gsi motorkap, liefst verlengd
Astra F2 kofferklepplaat
Kofferkleprandspoiler
Zwarte angel eyes
16 inch matzwarte velgen met rode randEn dan motorisch, daar heb ik ook veel twijfels over gehad.
Mijn x16sz loopt opzich hardstikke goed, niks mis mee.
Maar helaas ben ik gewend aan iets meer paardjes.
Omdat ik voorlopig aan een beperkt budget vast zit.
Valt de c20let en de c20xe al af.
Zat nog te denken aan een 20seh of c20ne
Maar moet ook het verbruik in de gaten houden.
Ik denk dat een x16xe voor mij op dit moment de beste keuze is.
En ja, de kwaliteit is niet te vergelijken met een c20 ne xe of let
Maar in combinatie van een mantzel of crooke powerbox en spaghettispruitstuk
Is het toch leuk speelgoed ;)Wordt vervolgd….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.