Even voorstellen, Mario en z’n Astra

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Even voorstellen, Mario en z’n Astra

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240665
    trashmetal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2007

      Hallo allemaal,

      Ik ben Mario 30 jaar woon in Tilburg en ben machine operator van beroep
      we produceren kunststof granulaten voor spuitgieterijen voornamelijk op nylonbasis
      technische dienst, die hebben we niet we gaan elke storing te lijf met plakband en tie raps! :jerry hahaha

      Opel is er met de paplepel ingegoten
      Toen ik nog een klein jongetje was en de politie nog op varkens reed
      Reed mijn vader een c kadetje en bijna de hele familie reed opel
      Onder andere manta b 19s berlina oranje (met skay dak), manta b 2.0 GSI (kanariegeel met zwarte ramen), kadett D 1.3s, opel record diesel (met die verhoogde kap) kadett e GSI (wit met opel racing streep zwart grijs geel)
      verder hebben we thuis ook nog een c ascona 1.6s gehad en een calibra 2.08v, koni verlaagd turbo velgen en leuke dtm er onder (paste niet echt bij mn pa maar was wel een hele gave bak)
      reed zelf op dat moment een omgebouwde vectra a 2.08v was een mooi gezicht die twee op de parkeerplaats :wub
      daarvoor reed ik een astra f 2.0 gsi 16v ’92 daar ben ik behoorlijk mee afgezet
      na nog geen jaar moest de kop worden gereviseerd, en nog geen twee jaar later vielen de gaten in de carosserie
      bleek overal dichtgestopt te zitten met plamuur, rijp voor de cross

      Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een astra f sport x16sz uit ’94 met kleurcode E266!
      Met nog maar 143dkm NAP en ben 3e eigenaar en bijna geen roest te vinden :wors

      Zo gekocht, niets nog aan gedaan

      Plannen….

      uiterlijk geven van de GSI, interieur blijft :D
      de x16sz aanpassen
      waarschijnlijk ga ik een 1.4 kopje plaatsen en een x16szr inspuitcomputer en kijken hoe het loopt
      zal hier een topic over plaatsen

      #17910348
      Kermitkiller
        Lid sinds:
        26 March 2005

        welkom hier :thumbup

        #17910349
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Welkom hier!
          Ben benieuwd naar je motor-ombouw. Scheelt X16xz zoveel in brandstofverbruik met 1.4? Of heb je motorschade o.i.d.?

          #17910350
          trashmetal
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 February 2007

            gelukkig heb ik (nog) geen motorschade :D
            blokje heeft er net 143 op zitten, loopt op zich lekker
            ik wil alleen wat meer vermogen uit mn blokje halen

            vraag me alleen af of mn injector deze ombouw aankan
            en welk kopje ik ga nemen
            iemand advies?

            #17910351
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              Welkom op het Opel-forum !

              Nette Astra hoor, zeker gezien het bouwjaar een erg mooie km stand

              #17910352
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                Dank je, ben al druk bezig hem qua looks gsi te maken
                sideskirts zitten er al op
                morgen blanke knipperlichten en donkere achterlichten plaatsen :agent

                #17910353
                KadAstra-EF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2010

                  Van harte welkom op dit forum !!!
                  De E266 is 1 van de mooiste kleuren die bij een Astra F passen dus je hebt een goede keus gemaakt !

                  Heel veel plezier hier !!

                  (ps: mijn Astra F is ook E266)

                  #17910354
                  trashmetal
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 February 2007

                    Thx, dat de kleur e-266 bleek te zijn was voor mij een erg leuke xtra bonus
                    ik ging er van uit dat hij basic zwart zou zijn, tot ik hem zag en op het typeplaatje keek :D
                    op slag verliefd :wub

                    ben haar de laatste tijd ook erg aan het vertroetelen
                    donkere achterlichten geplaatst
                    blanke knipperlichten
                    GSI sideskirts op gezet, deurpaneeltjes moet ik nog verlijmen
                    audio ingebouwd
                    alles onder de motorkap schoongemaakt incl onderzijde van de kap zelf
                    en in de was gezet :agent

                    met dit als resultaat…..

                    Word vervolgd…

                    #17910355
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      Staat er netjes bij inderdaad :thumbup :thumbup

                      Groet, Rik ;)

                      #17910356
                      trashmetal
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2007

                        Ben van het weekend weer druk bezig geweest
                        de sideskirts heb er er af genomen om de beginnende roestvorming tegen te gaan

                        ook de kriksteuntjes meegenomen

                        en ook hier niets weggerot :agent

                        alles in de menie gezet vervolgens 2 laagjes hamerite en daarna nog eens mat zwarte lak
                        kirts er weer op, verlijmd met polymax

                        Klaar! tot zo ver dan…

                        Wordt weer vervolgd.

                        #17910357
                        soepkiepe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 August 2010

                          mooie auto..
                          ik heb ook zitten denken aan side skirts.. alleen heb een 5 deurs dus word nog lastig haha

                          #17910358
                          trashmetal
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 February 2007

                            @soepkiepe wrote:

                            mooie auto..
                            ik heb ook zitten denken aan side skirts.. alleen heb een 5 deurs dus word nog lastig haha

                            Ook daarvoor zijn ze leverbaar hoor ;)
                            mn vectra (Rust In Pieces) had m3 sideskirts :D

                            #17910359
                            Mr.F
                              Lid sinds:
                              3 November 2008

                              Netjes hoor!
                              Vind E266 ook erg mooie kleur, m’n 1e F was ook die kleur :D
                              Helaas met bruin enzo ;-)

                              Maare rik, E140 is ook een geslaagd kleurtje op de F hoor! :D

                              #17910360
                              soepkiepe
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 August 2010

                                enuuhhh wat is er mis met mijn kleur?? :fy1

                                haha nja skirts en zo komt allemaal wel, staat nu met de achtervoetjes los van de grond om morgen onder handen genomen te worden.
                                heb 2 goudgele bumpers in de garage liggen, maja soepkiepe neemt altijd veel te veel tijd maar die zouden er onder moeten komen, waneer ik ze in kleur heb, en dat duurt nog wel ff denk ik.. heb wel rood liggen maar is aardig wat rooier dan de auto zelf.
                                gewone standaard bumpers.. maar dan met mistlampen en zonder scheuren :P

                                #17910361
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  @soepkiepe wrote:

                                  enuuhhh wat is er mis met mijn kleur?? :fy1

                                  haha nja skirts en zo komt allemaal wel, staat nu met de achtervoetjes los van de grond om morgen onder handen genomen te worden.
                                  heb 2 goudgele bumpers in de garage liggen, maja soepkiepe neemt altijd veel te veel tijd maar die zouden er onder moeten komen, waneer ik ze in kleur heb, en dat duurt nog wel ff denk ik.. heb wel rood liggen maar is aardig wat rooier dan de auto zelf.
                                  gewone standaard bumpers.. maar dan met mistlampen en zonder scheuren :P

                                  ik zou hem tot het horizontale randje mat zwart spuiten en daarboven mooi rood laten :agent
                                  maar dat ben ik dan, en mooi rood is niet lelijk :D

                                  #17910362
                                  soepkiepe
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 August 2010

                                    ja vind persoonlijk zwart met rood ook wel mooi, en heb ook wel over spuiten of rollen gedacht, mazijn ook weer lange termijn ideen:P

                                    ma dit topic ging over jou auto toch? laten we dat zo houden haha:P

                                    #17910363
                                    Mr.F
                                      Lid sinds:
                                      3 November 2008

                                      Je moet niet rollen man, gewoon mooi rood laten. Leg er dan zwarte velgen onder ofzo king:

                                      #17910364
                                      Mr.F
                                        Lid sinds:
                                        3 November 2008

                                        Ohja, de zwarte Astra Sportive ging’t over :D

                                        Onwijs net ding, en als je het in de tectyl gooit, dan blijft hij ook roestvrij :)

                                        #17910365
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007

                                          @Mr.F wrote:

                                          Ohja, de zwarte Astra Sportive ging’t over :D

                                          Onwijs net ding, en als je het in de tectyl gooit, dan blijft hij ook roestvrij :)

                                          binnenkort ga ik het gsi onderstel er onder klappen, voorpoten achteras incl remmerij en stugge verlagingsveren -3cm
                                          ook dan ga ik fanatiek met mn tolletje in de weer, en zal ook de tectyl er aan te pas komen

                                          Vraagje, wie weet of ik de gsi remschijven en klauwen en veren ook op een veerpoot van een 1.6 kan zetten?? bvd :D
                                          anders moet ik de aandrijfassen aanpassen

                                          Ook de gsi multi info display komt er in (uit de zelfde sloper)
                                          ik hoop dat ik het helemaal werkend krijg heb al info ingewonnen :D

                                          #17910366
                                          trashmetal
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 February 2007

                                            [/URL]
                                            wat sfeerverlichting:D

                                            wat bling

                                            kontjuhhhhh!

                                            Aaaaaaaahhhhstra!

                                            tot zo ver deze update…..

                                            #17910367
                                            trashmetal
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 February 2007

                                              Resume, Ik heb de astra nu een kleine 3 maanden.
                                              Inmiddels heb ik gedaan…

                                              GSi sideskirts & achterklepspoiler geplaatst
                                              Grille voorzien van gaas en verlichting
                                              F2 knipperlichtunits (wit) F2 achterlichtkappen (donker getint)
                                              Rode rand terug op de voorbumper geplakt
                                              Sierstukje op demper geplaatst
                                              Kleppendeksel gepolijst
                                              Klepdekselpakking en carterpakking vervangen
                                              Verse olie en filter
                                              Aanzuigrubber vervangen met stukje rvs pijp
                                              Bougies schoongemaakt
                                              Schadevrije bestuurderstoel geplaatst
                                              Nieuwe pookhoes met dank aan mn broertje voor het fixen :D
                                              Radio versterker speakers en sub ingebouwd
                                              Bekleding gecleaned
                                              Lak geclayed en gewaxt

                                              En dan heb je dit…

                                              Eerst had ik het idee hem volledig GSi te maken.
                                              Maar ik ben me gaan realizeren dat de sportive ook steeds zeldzamer word.
                                              Dus heb ik mijn plannen iets gewijzigd.
                                              De bedoeling is dat een echte opel kenner nog zo kan zien dat het een sportive is
                                              En een niet opel kenner denkt dat het een GSi is
                                              Hier ben ik eigenlijk al in geslaagd want een nieuwe collega van me zei dat ik een leuke GSi heb :D

                                              De volgende dingen wil ik nog aan het exterieur doen..
                                              Onderlip van bijvoorbeeld een astra g plaatsen
                                              Cupdiffusor onder de achterbumper
                                              Gsi motorkap, liefst verlengd
                                              Astra F2 kofferklepplaat
                                              Kofferkleprandspoiler
                                              Zwarte angel eyes
                                              16 inch matzwarte velgen met rode rand

                                              En dan motorisch, daar heb ik ook veel twijfels over gehad.
                                              Mijn x16sz loopt opzich hardstikke goed, niks mis mee.
                                              Maar helaas ben ik gewend aan iets meer paardjes.
                                              Omdat ik voorlopig aan een beperkt budget vast zit.
                                              Valt de c20let en de c20xe al af.
                                              Zat nog te denken aan een 20seh of c20ne
                                              Maar moet ook het verbruik in de gaten houden.
                                              Ik denk dat een x16xe voor mij op dit moment de beste keuze is.
                                              En ja, de kwaliteit is niet te vergelijken met een c20 ne xe of let
                                              Maar in combinatie van een mantzel of crooke powerbox en spaghettispruitstuk
                                              Is het toch leuk speelgoed ;)

                                              Wordt vervolgd….

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.