Even voorstellen dan maar!

Forumindex Forums Modellen Astra Even voorstellen dan maar!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239006
    Mr-T-Opel-Astra-G
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 August 2011

      Ik zal maar eens beginnen met het feit dat na het paar keer bezoeken van dit forum het wel eens leuk leek om dan ook daadwerkelijk actief lid te worden!

      Mijn naam is sander, bouwjaar augustus 1991, sportmodel en werkzaam in de beveiligingssector, en heb sinds kort een onverklaarbare liefde gevonden voor mijn Opel astra G, 4 deurs sedan 1.6 16V Club uit 1999.

      Vanuit deze liefde wil ik dan ook een leuke hobby aan overhouden, en heb al een aantal projecten in de primer gezet! (foto’s volgen)

      Zaken waar ik in de nabije toekomst aan wil sleutelen:
      -Verlichting: Interieur / Exterieur: Dash, Console, Voor/Achterlichten etc.
      -Cosmetisch: Interieur / Exterieur: Dash, Console, Bekleding, Chroom, ramen, etc, etc etc,
      -G3 installatie (Twijfelpunt bij 1.63 kilometer)

      Que performance liggen mijn prioriteiten nog niet zo hoog, maar zeker niet uit te sluiten.
      Mijn motto: Waarom moeilijk doen, als je het ook zelf kan?? :hmmz

      #17893631
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Hey, welkom hier!
        Ben wel benieuwd naar je foto’s.

        G3-installatie ligt er bij mij ook in, lekker goedkoop rijden en overschakelen naar benzine als je wat meer performance wilt, ideaal!

        #17893632
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Van harte welkom op het Opel-forum !

          Plannen genoeg zie ik zo :thumb

          #17893633
          DarkNL08
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2010

            Wilkommen! :kewlpics :kewlpics

            #17893634
            KadAstra-EF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2010

              Van harte welkom op dit forum !!

              Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar dit topic:

              viewtopic.php?f=78&t=139209

              Hartelijke groet, Rik

              #17893635
              Astrag88
                Lid sinds:
                5 August 2011

                Hallo.
                Ik ben nieuw..
                En …. ik heb een probleempje met mijn astra,,
                Naar welk topic moet ik dan gaan??

                #17893636
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Bij motorproblemen naar je motortype-topic.
                  En anders gewoon naar het Astra-topic.

                  #17893637
                  Mr-T-Opel-Astra-G
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 August 2011

                    Weer een week voorbij, weer hard gewerkt :lol: en weer tijd om eens aandacht te besteden aan openstaande projecten.

                    Updates:
                    – 6 Augustus: nieuwe schoenen aangemeten. lichtmetalen velgen 15” zilver met zwarte spaken van aluett, geheel ander gezicht.
                    – 15 augustus: Veel geleerd over de anatomie van de opel astra G. Wat doet het toch pijn om een prachtmodel verwrongen op de sloop te zien :swear Maar de pijn was snel geleden toen ik mezelf buit heb gemaakt aan een paar ZEER mooie onderdelen king: 4x chromen binnendeurklinken, hoppa 10€

                    coming updates:
                    – Momenteel nog onderdelen aan het jagen :hmmz , waaronder nog een aantal bestellingen aan het afwachten.
                    – Inbouw van buit (interieur), dit kon nog wel eens leuk worden, iemand zin om een facelift te geven aan een astra G uit 99 ;) ?
                    – Ramen tinten (nog bedrijf aan het zoeken die prijs/kwalitatief goed zit).
                    – opnieuw spuiten van stootlijsten etc. etc.

                    Recente wilde ideeën
                    – chroom, Chroom, CHROOOOOOM.. Kun je teveel chroom hebben?
                    – Verlichting voor/achterlichten. ik ben geen held met electronica, en ben bang als ik iets koop, het vaak niet zo PLUG AND PLAY is dan dat ze je het aanbieden… :hmmz ik ben geen voorstander van Xenon.. dus wil zo MIN mogelijk te hoeven veranderen.
                    – Bekleding. Wel/niet doen. ik heb een idee, maar weet nog niet hoe ik dit kan gaan verwezenlijken.. graag jullie mening:

                    Bloemetjes, bijtjes, papa, mama, ik. Nu is het namelijk dat mijn moeder zeer vakkundig is in het bedienen van een naaimachine :hmmz Moeder + naaimachine + eigen keus/ inkoop kwaliteit stof + format bekleding… kon nog wel eens interessant worden. Ze heeft er zelf ook oren naar.. Nieuwe bekleding – aanzienlijk wat kosten = kassa.

                    Probleem: materiaal moet natuurlijk bestand zijn tegen het gebruik ervan. logisch.
                    – Stoel moet exact hetzelfde gemaakt worden als origineel. probleem dus. waar kan ik die stalen vanaf toveren?
                    Oplossing: Oude frikandellen stoel van sloop ronselen, deze los stikken en overnemen. logisch? graag jullie mening.

                    En zooo blijven we weer aan de gang… hmmm jaa hmmm..

                    #17893638
                    DMLB ceo
                      Lid sinds:
                      27 June 2011

                      WELKOM king:
                      ik rij zelf ook een Astra G sedan met G3 installatie, automaat.

                      Aardige plannen lees ik idd, succes!!

                      #17893639
                      trashmetal
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 February 2007

                        @Mr-T-Opel-Astra-G wrote:

                        Weer een week voorbij, weer hard gewerkt :lol: en weer tijd om eens aandacht te besteden aan openstaande projecten.

                        Updates:
                        – 6 Augustus: nieuwe schoenen aangemeten. lichtmetalen velgen 15” zilver met zwarte spaken van aluett, geheel ander gezicht.
                        – 15 augustus: Veel geleerd over de anatomie van de opel astra G. Wat doet het toch pijn om een prachtmodel verwrongen op de sloop te zien :swear Maar de pijn was snel geleden toen ik mezelf buit heb gemaakt aan een paar ZEER mooie onderdelen king: 4x chromen binnendeurklinken, hoppa 10€

                        coming updates:
                        – Momenteel nog onderdelen aan het jagen :hmmz , waaronder nog een aantal bestellingen aan het afwachten.
                        – Inbouw van buit (interieur), dit kon nog wel eens leuk worden, iemand zin om een facelift te geven aan een astra G uit 99 ;) ?
                        – Ramen tinten (nog bedrijf aan het zoeken die prijs/kwalitatief goed zit).
                        – opnieuw spuiten van stootlijsten etc. etc.

                        Recente wilde ideeën
                        – chroom, Chroom, CHROOOOOOM.. Kun je teveel chroom hebben?
                        – Verlichting voor/achterlichten. ik ben geen held met electronica, en ben bang als ik iets koop, het vaak niet zo PLUG AND PLAY is dan dat ze je het aanbieden… :hmmz ik ben geen voorstander van Xenon.. dus wil zo MIN mogelijk te hoeven veranderen.
                        – Bekleding. Wel/niet doen. ik heb een idee, maar weet nog niet hoe ik dit kan gaan verwezenlijken.. graag jullie mening:

                        Bloemetjes, bijtjes, papa, mama, ik. Nu is het namelijk dat mijn moeder zeer vakkundig is in het bedienen van een naaimachine :hmmz Moeder + naaimachine + eigen keus/ inkoop kwaliteit stof + format bekleding… kon nog wel eens interessant worden. Ze heeft er zelf ook oren naar.. Nieuwe bekleding – aanzienlijk wat kosten = kassa.

                        Probleem: materiaal moet natuurlijk bestand zijn tegen het gebruik ervan. logisch.
                        – Stoel moet exact hetzelfde gemaakt worden als origineel. probleem dus. waar kan ik die stalen vanaf toveren?
                        Oplossing: Oude frikandellen stoel van sloop ronselen, deze los stikken en overnemen. logisch? graag jullie mening.

                        En zooo blijven we weer aan de gang… hmmm jaa hmmm..

                        Als eerste Welkom hier!
                        Nieuwe stoelbekleding maken is op zich te doen, leer alleen niet!
                        Dit is te stug en te dik voor een thuisnaaimachine, slaan de naalden van krom machine kaput
                        Leer heb je een professionele machine voor nodig
                        De frikandelle stoel van de sloop moet wel het exacte model zijn
                        En stikken doe je alleen vast, loshalen noem je tornen ;)
                        Zelf zou ik mn voorstoelen en achterbank er uit halen en poosje rijden met de sloopstoel
                        tot je moeder klaar is met bekleden
                        want de oude bekleding zal er toch af moetten anders ga je een stoelhoeseffect krijgen
                        maten idd evernemen van de oude panden (delen)
                        opnieuw opspannen is alleen een klote karwei het past allemaal maar net
                        en je wilt toch een strak resultaat?

                        Mvg Mario

                        #17893640
                        Mr-T-Opel-Astra-G
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 August 2011

                          @Trashmetal: Bedankt!

                          Leek me te logisch om te vermelden dat ik ga zoeken na hetzelfde model stoel, maar anyway. meedenken levert innoverende resultaten. :thumb
                          Het opspannen bijvoorbeeld was me nog niet op komen dagen, maar zeker iets om op te gaan letten.

                          Heb ondertussen contact gehad met een opel sloperij, schijnen nog een mooi lederen setje te bezitten. dit wordt dus mijn huiswerk voor morgen :afro

                          Binnenkort even pics maken voordat de bouwwerkzaamheden beginnen..

                          #17893641
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Kun je teveel chrome hebben?

                            JA!

                            Maar even serieus, chrome vind ik persoonlijk alleen mooi op donkere, oudere wagens en op sommige donkere, modernere wagens, zoals bij de Vectra C van m’n ouders rond de zijramen.

                            Maar bijvoorbeeld die dikke chrome strips achterop bij de Astra G Coupé, de Astra H of bij de Insignia zijn naar mijn mening echt spuuglelijk. Of van die chromen zijspiegelkappen….dat staat vaak echt niet.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.