even geen oliedruk bij koude motor 1.7 cdti

Forumindex Forums Overige Handleidingen & instructies How to’s – Modellen How to’s – Astra even geen oliedruk bij koude motor 1.7 cdti

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18420424
    Popje64
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 May 2016

      Hallo, mijn naam is Frank en ben ik het bezit van een Astra H 1.7 cdti Z17DTJ bj 2010. Nadat er onlangs olie en filter is verwisseld duurt het steeds langer voordat het oliedruklampje uitgaat, begon met paar seconden, nu ongeveer 17 seconden. als ik daarna de motor uitzet en weer start gaat het lampje wel normaal zoals anders ( na 2 seconden) uit. Heb eerst een Bosch en daarna een Mann filter geplaatst maar het euvel bleef. Er zit een nu een origineel opel filter in geplaatst door opel garage maar het euvel is er nog steeds. Altijd na lang ( een halve dag ) stilstaan. Zijn er mensen die dit herkennen ? Ik heb het vermoeden dat de filter niet goed geplaatst is en dat daardoor de olie langzaam wegloopt naar het carter met als gevolg dat het oliefilterhuis s morgens leeg staat. Ik wil graag het volgende weten :

      1 blijft er bij dit model olie in het oliefilterhuis staan zodat je bij het starten meteen olie hebt en dus oliedruk ?

      2 zo ja, sluit het oliefilter dmv de O-ringentjes de terugloop van olie af of zit er een terugloopklepje in het oliefilterhuis

      3 zit de oliedruksensor voor of na het oliefilterhuis ?

      4 zit er anders misschien een terugslagklep op de oliepomp onder in het blok ( en die misschien niet goed afsluit zodat de olie na lang stilstaan terugloopt in het carter)

       

      m vr gr Frank

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.