Ervaringen met Boschmann ALX 993 Giga?

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Ervaringen met Boschmann ALX 993 Giga?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208271
    Emiel-Manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2007

      zoals de titel al luidt vraag ik me af hier een goede koop aan te gaan doen.

      Maatje van me heeft ze er net in hangen, en heb ze nu zelf ook op het oog..

      Ben persoonlijk erg te spreken over het geluid..
      maar is het ook degelijk?

      iemand hiero met ervaring?
      betreft dus deze set:

      bvd!

      #17452609
      opelfreak
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Als je te spreken bent over het geluid moet je het gewoon doen, ik zou persoonlijk never nooit Boschmann kopen want vind het troep. Er is echt veel en veel beter te krijgen tegen niet eens zo gek veel duurder en dat heb ik toch echt liever.

        #17452610
        Emiel-Manta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 January 2007

          nog alternatieven voor een setje goed knallende 3weggers dan?

          en zou je die mening van je eens kunnen onderbouwen?
          wil geen miskoop begaan.. vandaar ;)

          #17452611
          Vec Station
            Lid sinds:
            23 December 2007

            origineel gepost door Emiel-Manta
            nog alternatieven voor een setje goed knallende 3weggers dan?

            en zou je die mening van je eens kunnen onderbouwen?
            wil geen miskoop begaan.. vandaar ;)

            Ik heb deze in mn vorige wagen ook EVEN gehad, deze speakers zijn enorm schel. Daardoor lijken ze erg hard te gaan, maar het klinkt totaal voor geen meter.

            Van MTX heb je nette ovale 3 weg speakers, kosten 60 euro, deze klinken veel beter, een mooi vol geluid, ook op wat hogere volumes.

            #17452612
            Emiel-Manta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 January 2007

              schel..
              ook niet te regelen met versterker er tussen? wil er namelijk nog 1 bij kopen om m’n composet & hoedeplankspeakers aan te sturen..

              jou ervaring met de mtx is dus beter.. bedankt voor je antwoord!

              #17452613
              opelfreak
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Originally posted by Emiel-Manta
                nog alternatieven voor een setje goed knallende 3weggers dan?

                en zou je die mening van je eens kunnen onderbouwen?
                wil geen miskoop begaan.. vandaar ;)

                Wil wel eens voor een alternatief kijken hoor maar dan wel eerst je budget weten. Zie trouwens ook dat ze 1000W zijn, das echt belachelijk veel en kan gewoon niet voor ovalen. Moet je minimaal door 10 delen en als je er dan 100W echte rms opzet gaan ze nog moeite hebben denk ik om dat te kunnen verwerken. Boschmann is nu eenmaal een merk dat niet bekend staat om zijn kwaliteit en het klinkt, vind ik, voor geen meter.
                Idd zoals al gezegd heel schel, niet gedetailleerd en zet je er redelijk wat vermogen op en wil je een hoog volume dan krijg je gewoon een grote brij aan geluid waarin geen enkele definitie valt te ontdekken. Zoiets valt met een versterker wel deels te regelen maar nooit helemaal. Ben je totaal niet kritisch op geluid en geef je niets om kwaliteit dan kan je ze wel kopen, anders zou ik ze lekker laten liggen.

                Het al genoemde MTX is al een stuk beter alternatief.
                Maar geef eerst eens welk vermogen je versterker heeft (+merk) en wat je budget is.

                Greetz
                Opelfreak

                #17452614
                Emiel-Manta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 January 2007

                  werk nu nog met een oude 240w sherwood versterker.. 4kanaals
                  maar wil er in de toekomst nog een andere bij gaan hangen voor compo-set en 3weggers.

                  of 2 nieuwe kopen.. dat zien we tegen die tijd wel.

                  budget zal tot de €130,- gaan denk ik zo ;)

                  ben ook al wat aan het rondneuzen op pimtensen.nl etc. en heb ook al leuke speakers zien staan.

                  thnx voor je comment!

                  #17452615
                  opelfreak
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Originally posted by Emiel-Manta
                    werk nu nog met een oude 240w sherwood versterker.. 4kanaals
                    maar wil er in de toekomst nog een andere bij gaan hangen voor compo-set en 3weggers.

                    of 2 nieuwe kopen.. dat zien we tegen die tijd wel.

                    budget zal tot de €130,- gaan denk ik zo ;)

                    ben ook al wat aan het rondneuzen op pimtensen.nl etc. en heb ook al leuke speakers zien staan.

                    thnx voor je comment!

                    Ik zou er gewoon een 5-kanaals bijkopen over een tijdje, 4 kanalen voor je compo en je ovalen en eentje voor een sub?
                    Je Sherwood is die nu 4×240 of 4×60? Ik zou dan mijn speakers kopen op het vermogen dat de versterker die je straks wil ongeveer zal gaan hebben.
                    Een paar merken waar ik bij jouw budget eerder aan zou denken is Ground Zero, Clarion (onderschat merk), Alpine, wat hogere serie van JBL (ik vond de T595 ‘limited’ bij rondevries.nl) en zelfs Hertz (de DCX-690, ook op rondevries.nl) wat toch een zeer goed merk is. Of zoek een paar goede 2e hands van een mooi merk, eigenaars passen toch vaak goed op het wat betere spul.

                    Succes iig en laat die Boschmann maar liggen, met je budget kan je beter;)

                    #17452616
                    Emiel-Manta
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 January 2007

                      is maar 4×60, en kan er niet eens op af lezen of dat ze te bruggen zijn dus ’t is een old-timertje :P

                      bedankt voor je tips! zal eens rond gaan neuzen op rondevries.nl en zo een leuk setje samen gaan stellen.

                      denk toch aan 2 versterkers, of een 6kanaals ivm 2 subs ipv 1 ;)
                      dat zijn er trouwens 2 van Boss Audio-care, 500rms 1000max… beetje goed te noemen?
                      heb er zelf een ongepoorte bekisting bij gemaakt, zitten op 27liter p/s

                      gaat nu al redelijk hard, maar hoop er nog meer uit te kunnen gaan halen.

                      #17452617
                      Powercorsa
                        Lid sinds:
                        26 October 2007

                        Ik denk dat je beter een 2 kanaals kan kopen en een goede mono voor de subs
                        een 6 kanaals kan niet het vermogen leveren wat de subs goed kan aansturen.

                        #17452618
                        HardcoreHell
                          Lid sinds:
                          14 March 2005

                          Dit geen goed alternatief???

                          Emphaser ECX710S4 – Triax 7×10″ 3-Weg 250W/RMS

                          7 x 10” 3-Weg Triax: Aluminium-Drukgietkorf,
                          37 Unzen Strontium-Ferriet Keramiekmagneet,
                          metaalgecoat Spuitgietmembraan van Polipropyleen,
                          Half-Roll Butylrubber surround, 50 mm spreekspoelen,
                          progressieve centreerspiders van Black Nomex,
                          19 mm Neodym-Hoog en 25 mm Neodym-Middentoner met Alu conus,
                          250 Watt/RMS

                          Bij ACR voor 149,-

                          #17452619
                          Emiel-Manta
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 January 2007

                            ziet er inderdaad goed uit..

                            150 is ook nog wel op te brengen ;)
                            thnx voor je tip!

                            #17452620
                            BadMuts
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Fusion speakers heb je ook al in die prijscategoriën
                              de goedekopere lijn ca 59 euro, de middenste lijn iets van 129 en de duurste weet ik zo ff niet.

                              Ook de 3 weg Hifonics, geloof Zeus serie, ligt rond dat bedrag van 140 en klinkt ook erg goed.

                              Zelf heb ik de Hifonics Titan 3 weg….klinken erg goed!

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.