Ervaringen Dezent velgen

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Ervaringen Dezent velgen

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236396
    Alfred
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2005

      Uit m’n hoofd ergens in februari heb ik een setje nieuwe Dezent V velgen besteld. Paar weken op moeten wachten ivm langere levertijd banden, geen probleem, ’t was nog winter. Eind maart gemonteerd gekregen, maar last van enorm veel vibraties… Opnieuw uit laten balanceren… Daarna nog een keer… ’t Spul bleef trillen. Setje andere banden geprobeerd, zelfde verhaal… Uiteindelijk bleek dat de velgen krom waren. Setje nieuwe velgen besteld, ook krom… Vandaag zijn we 12 velgen verder waarvan er slechts 2 goed blijken te zijn… Voor mij dus never nooit weer velgen van het merk Dezent!

      Nu ben ik benieuwd of er meer mensen last hebben van kromme nieuw bestelde Dezent velgen. Heb op internet veel lopen zoeken maar geen negatieve ervaringen met Dezent kunnen ontdekken. Lijkt me sterk dat ik de enige ben die zoveel pech heeft met deze productie.

      #17865546
      Erwin1987
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 September 2009

        ik heb ze ook gehad en mijn schoonvader ook!

        bij ons allebei geen enkel probleem gekocht bij van essen westervoort.

        Erwin

        #17865543
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Denk eerder dat het probleem niet aan je velgen ligt.

          Pasringen en bouten moeten wel goed zijn bij montage van nieuwe wielen. Normaal krijg je die erbij, bij een set. Als je die tenminste op de auto besteld hebt…..
          Als dat al niet goed is dan krijg je hem nooit trillingsvrij.

          #17865547
          Ascona20E
            Lid sinds:
            30 September 2007

            mijn vorige had er ook Dezent velgen onder, maar nergens problemen meegehad
            Weet je zeker dat ze goed gemonteerd zijn ??
            Of probeer er eens een spacer tussen, dat hielp bij een auto van een vriend ook

            #17865548
            Alfred
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 January 2005

              Centreerringen en wielbouten zaten erbij… Met krom, bedoel ik ook krom. Velg gaat horizontaal en verticaal op en neer. Gezien op balanceerapparaat. Na 30cm plaklood nog steeds 120 gram onbalans. Zo krom.

              #17865549
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Dat is wel heel erg ja..
                Wel goed op de machine gezet? Ik heb nog nooit kromme nieuwe velgen op het apparaat gehad.

                enige wat ik ooit meegemaakt heb is een lekje in het velgbed van een nieuwe velg…..

                #17865550
                freek corsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 December 2004

                  Wat zegt Folkert ervan ?
                  (ik zag je auto staan bij zijn werk)

                  #17865545
                  Alfred
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 January 2005

                    Folkert had ’t nog nooit meegemaakt. Sowieso bij Profile Tyrecenter hadden ze nog nooit zoiets meegemaakt. Service is daar trouwens top! Straks heen om een nieuwe set AEZ Xylo velgen daar. Voor mij dus nooit weer Dezent.

                    Daarom ben ik ook zo benieuwd naar andere ervaringen, omdat ik alleen maar goeie ervaringen lees. Lijkt me sterk dat ik de enige ben.

                    #17865544
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      @Alfred wrote:

                      Folkert had ’t nog nooit meegemaakt. Sowieso bij Profile Tyrecenter hadden ze nog nooit zoiets meegemaakt. Service is daar trouwens top! Straks heen om een nieuwe set AEZ Xylo velgen daar. Voor mij dus nooit weer Dezent.

                      Daarom ben ik ook zo benieuwd naar andere ervaringen, omdat ik alleen maar goeie ervaringen lees. Lijkt me sterk dat ik de enige ben.

                      Ja en dan ga je van Dezent naar AEZ. :?
                      Nou dan heb ik een nieuwtje voor je die komen uit de zelfde fabriek.
                      samen met Enzo en Dotz. velgen. :wink:

                      Op mijn werk verkopen we honderden sets velgen per jaar van de AEZ groep en we hebben daar bijna nooit problemen mee.
                      Als we al problemen hebben is het vaak de schuld van de transporteur.

                      #17865551
                      Alfred
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 January 2005

                        De AEZ velgen voldoen iig super. De merken vallen onder de Alcar groep, of ze in dezelfde fabriek gemaakt worden weet ik niet. Vind ’t knap dat een transporteur de velg er kan laten uitzien als een ei. ’t Ziet er vanaf de zijkant uit als een stalen velgen waar de wieldop scheef van op zit. ’t Ziet er uit als een ei. En dat zonder krasje of butsje. Dat vind ik knap. Feit is dat het rommel is en dat het een slechte productie betreft. En daar betaal ik geen 900 euro voor (incl. banden).

                        #17865552
                        Erwin1987
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 September 2009

                          links om of rechts om velgen moeten goed zijn, en jij vraagt zelf naar de ervaringen.

                          Erwin

                          #17865553
                          modfreak
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            leip, heb zelf keskin kt4 9×17 zonder plaklood…

                            #17865554
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              @Alfred wrote:

                              De AEZ velgen voldoen iig super. De merken vallen onder de Alcar groep, of ze in dezelfde fabriek gemaakt worden weet ik niet. Vind ’t knap dat een transporteur de velg er kan laten uitzien als een ei. ’t Ziet er vanaf de zijkant uit als een stalen velgen waar de wieldop scheef van op zit. ’t Ziet er uit als een ei. En dat zonder krasje of butsje. Dat vind ik knap. Feit is dat het rommel is en dat het een slechte productie betreft. En daar betaal ik geen 900 euro voor (incl. banden).

                              die velgen zijn gewoon gevallen.
                              en ja waarom ze geen kras hebben. ze zitten in dozen. :vertag

                              We monteren jaarlijks heel veel Dezent velgen, en dit nog nooit mee gemaakt. Zonder een fout van de transporteur.

                              #17865555
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                m,n maat had ook n probleem
                                met z,n dezent velgen

                                chekk:
                                viewtopic.php?f=29&t=148003&p=1929269#p1929269

                                verder was hij der best tevreden over ;)

                                #17865556
                                Alfred
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 January 2005

                                  @arjontje wrote:

                                  @Alfred wrote:

                                  De AEZ velgen voldoen iig super. De merken vallen onder de Alcar groep, of ze in dezelfde fabriek gemaakt worden weet ik niet. Vind ’t knap dat een transporteur de velg er kan laten uitzien als een ei. ’t Ziet er vanaf de zijkant uit als een stalen velgen waar de wieldop scheef van op zit. ’t Ziet er uit als een ei. En dat zonder krasje of butsje. Dat vind ik knap. Feit is dat het rommel is en dat het een slechte productie betreft. En daar betaal ik geen 900 euro voor (incl. banden).

                                  die velgen zijn gewoon gevallen.
                                  en ja waarom ze geen kras hebben. ze zitten in dozen. :vertag

                                  We monteren jaarlijks heel veel Dezent velgen, en dit nog nooit mee gemaakt. Zonder een fout van de transporteur.

                                  Wederom wonderbaarlijk… Transporteur is 3 of 4 keer geweest om oa mijn velgen te leveren. Dus ook vele andere velgen van andere klanten… Niemand anders heeft kromme velgen. Mijn AEZ velgen komen van dezelfde leverancier… Mankeert niets aan. Zou extreem toevallig zijn als iemand 3 tot 4 keer ALLEEN mijn velgen zou laten vallen…

                                  Op die manier zou je met 60 km/u toch ook niet door een kuil kunnen rijden zonder de velgen krom te rijden. Denk dat er dan wat meer kracht op een velg uitgeoefend wordt als wanneer iemand een doos met velgen uit z’n handen laat vallen of omvalt in de vrachtwagen…

                                  Wou dat ik er een filmpje van gemaakt had, met de Dezent velgen op het balanceer apparaat, dan kon je zien dat het niets te maken heeft met transportschade maar met een simpele productiefout.

                                  Kan me voorstellen als jij dealer bent van Dezent dat je je merk niet afvalt. Neemt niet weg dat zij ook productiefouten kunnen maken. Maar daar wil jij niets van weten. Dikke prima. Maar goed, ik kan blijkbaar meer zeggen hierzo. Ik ga er geen woorden meer aan smerig maken.

                                  Ik was gewoon benieuwd of er meer eigenaren van Dezent velgen waren die dergelijke problemen hadden meegemaakt.

                                  Mocht je het een sterk verhaal vinden bel je Profile in Heerenveen zelf maar op.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.