Ervaring met tunen 2.2 16V benzine?

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Ervaring met tunen 2.2 16V benzine?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221271
    peter_savier
      Lid sinds:
      16 April 2010

      Wie heeft er al ervaring met het ‘tunen’ van de 2.2 16V motor? Ik heb het dan niet over turbo`s/superchargers maar simpele tuning zoals een de-restricted luchtfilter en het vervangen/leeghalen van de kat.
      Het leuke is dat dit vaak goedkoop is en dat je na een aantal mod`s toch al wat pk`tjes extra hebt.

      Ik lees er veel over op http://www.z22se.co.uk maar vroeg me af of er hier ook al getunede 2.2`s waren…

      #17672575
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Er is niet zo gek veel mogelijk. Het gene wat wel behoorlijk wat oplevert is een amerikaans spruitstuk (is nog betaalbaar ook)
        Maar er zijn er hier weinig (heb het hier zelfs nog nooit gehoord/gelezen) die er wat mee doen

        #17672576
        peter_savier
          Lid sinds:
          16 April 2010

          Nee, maar wel erg jammer. Is dat spruitstuk hetzelfde als wat Dbilas levert? Die is wel duur in ieder geval. Wat weet je nog meer over dat spruitstuk?

          Op andere fora is wel veel te vinden maar dat moet je eerst allemaal even vertalen voordat je een fout maakt.

          #17672577
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ik heb het van andere fora, dus je zal toch moeten vertalen :)

            #17672578
            mrmonkey
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 February 2006

              er is juist heel veel mogelijk met een z22se!!! :wors:wors
              blokken zijn gemaakt tot 250 pk met std internals :)

              ik heb van mijn 22se alvast de luchtfilterbox ge-derestricted en een K&N filter geplaatst.
              volgende week ff de voorkat eruit halen en vectra c inlaat erop zetten.
              dan zit je al rond de 155/160 pk :D

              superchargers van een HHR 2.0 kan er ook op voor zon 250 pk.
              of een inlaat met grotere TB van een HHR 2.4

              oftewel je kan er heel veel mee doen met zon tor!! :wors

              #17672579
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                origineel gepost door mrmonkey
                er is juist heel veel mogelijk met een z22se!!! :wors:wors
                blokken zijn gemaakt tot 250 pk met std internals :)

                ik heb van mijn 22se alvast de luchtfilterbox ge-derestricted en een K&N filter geplaatst.
                volgende week ff de voorkat eruit halen en vectra c inlaat erop zetten.
                dan zit je al rond de 155/160 pk :D

                superchargers van een HHR 2.0 kan er ook op voor zon 250 pk.
                of een inlaat met grotere TB van een HHR 2.4

                oftewel je kan er heel veel mee doen met zon tor!! :wors

                -Ik heb al een vectra c, dus dat schiet niet op
                -superchargers, turbo is volgens topic starter niet de bedoeling
                -En 160 pk met een luchtfilteraanpassing + voorkat verwijderen lijkt me al helemaal sterk

                #17672580
                mrmonkey
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 February 2006

                  het is een inlaatpijp van een vectra c diesel die is groter…

                  en als je ziet wat een restrictor die pijpen in je luchtfilter zijn :thumbdown

                  #17672581
                  AsconaC20NE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 December 2004

                    Ik ben ook bezig met een supercharger op mijn 2.2

                    ze zijn extreem goed te tunen zelfs! Ze zijn inderdaad gemaakt zonder aanpassingen tot 250 PK.

                    Wil je het simpel houden, plaats een inlaatspruitstuk van een 2.4 ecotec. Voor zover ik weet zijn de enige auto’s die hier in NL rondrijden chevrolet HHR’s. En je kunt ze dus zo bij de dealer bestellen. Maar uit amerika ik veel meer te koop voor de 2.2, gezien ze daar veelvuldig in diverse auto’s geplaatst zijn.

                    Met een ander luchtfiltertje en zo schiet je niks mee op bij een z22se.

                    #17672582
                    mrmonkey
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 February 2006

                      een groter gasklephuis (ook van de 2.4 HHR) schijnt ook een hoop uit te maken

                      #17672583
                      cano666
                        Lid sinds:
                        28 September 2012

                        iemand die onderdeelnr heeft van de gasklephuis?? van een hhr 2.4? past deze op de originele inlaat?

                        #17672584
                        turbootje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          zo leer je nog is wat

                          ik heb tot nu toe motorisch gedaan
                          custom rvs uitlaat..100 cells sportcat. magnaflow tussendemper.en l r uitlaat
                          dblias aanzuigbuis.k&n inlegfilter in de orginele bak
                          gechipt

                          zit nu op de 149.8 paardjes op de wielen dus ong 170 op de krukas
                          en een koppel van 223 nm

                          ik had er een dbliasflowmasterkit op. maar leverd totaal niks op
                          diverse mail gestuurd na dblias maar helaas
                          na diverse banken geweest ervoor
                          de curve is prima net als alle temperaturen..dus de flowmaster is eraf en ligt in de kast

                          #17672585
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Dit type blok is toch naueelijks te chippen, en als ze dit al doen is de winst toch te verwaarlozen?(ten opzichte van de prijs?)

                            #17672586
                            turbootje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              vind dat wel meevallen. loopt een stuk beter sinds die gechipt is

                              ook is de egr afgedopt met een blinde pakking

                              #18350923
                              J.huntink
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 November 2017

                                Zoals eerder al gezegd werd,kat verwijderen evt ander brandstof druk regelaartje (hogere druk ) van m-tech en motor loopt al beter.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.