Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Ervaring met tunen 2.2 16V benzine?
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 25 december 2017om 21:05 door J.huntink.
-
AuteurBerichten
-
15 mei 2010 om 19:57 #17221271
Wie heeft er al ervaring met het ‘tunen’ van de 2.2 16V motor? Ik heb het dan niet over turbo`s/superchargers maar simpele tuning zoals een de-restricted luchtfilter en het vervangen/leeghalen van de kat.
Het leuke is dat dit vaak goedkoop is en dat je na een aantal mod`s toch al wat pk`tjes extra hebt.Ik lees er veel over op http://www.z22se.co.uk maar vroeg me af of er hier ook al getunede 2.2`s waren…
15 mei 2010 om 20:13 #17672575Er is niet zo gek veel mogelijk. Het gene wat wel behoorlijk wat oplevert is een amerikaans spruitstuk (is nog betaalbaar ook)
Maar er zijn er hier weinig (heb het hier zelfs nog nooit gehoord/gelezen) die er wat mee doen16 mei 2010 om 14:15 #17672576Nee, maar wel erg jammer. Is dat spruitstuk hetzelfde als wat Dbilas levert? Die is wel duur in ieder geval. Wat weet je nog meer over dat spruitstuk?
Op andere fora is wel veel te vinden maar dat moet je eerst allemaal even vertalen voordat je een fout maakt.
16 mei 2010 om 20:37 #17672577ik heb het van andere fora, dus je zal toch moeten vertalen :)
21 juni 2010 om 18:54 #17672578er is juist heel veel mogelijk met een z22se!!! :wors:wors
blokken zijn gemaakt tot 250 pk met std internals :)ik heb van mijn 22se alvast de luchtfilterbox ge-derestricted en een K&N filter geplaatst.
volgende week ff de voorkat eruit halen en vectra c inlaat erop zetten.
dan zit je al rond de 155/160 pk :Dsuperchargers van een HHR 2.0 kan er ook op voor zon 250 pk.
of een inlaat met grotere TB van een HHR 2.4oftewel je kan er heel veel mee doen met zon tor!! :wors
21 juni 2010 om 19:06 #17672579origineel gepost door mrmonkey
er is juist heel veel mogelijk met een z22se!!! :wors:wors
blokken zijn gemaakt tot 250 pk met std internals :)ik heb van mijn 22se alvast de luchtfilterbox ge-derestricted en een K&N filter geplaatst.
volgende week ff de voorkat eruit halen en vectra c inlaat erop zetten.
dan zit je al rond de 155/160 pk :Dsuperchargers van een HHR 2.0 kan er ook op voor zon 250 pk.
of een inlaat met grotere TB van een HHR 2.4oftewel je kan er heel veel mee doen met zon tor!! :wors
-Ik heb al een vectra c, dus dat schiet niet op
-superchargers, turbo is volgens topic starter niet de bedoeling
-En 160 pk met een luchtfilteraanpassing + voorkat verwijderen lijkt me al helemaal sterk22 juni 2010 om 21:09 #17672580het is een inlaatpijp van een vectra c diesel die is groter…
en als je ziet wat een restrictor die pijpen in je luchtfilter zijn :thumbdown
29 juli 2010 om 20:00 #17672581Ik ben ook bezig met een supercharger op mijn 2.2
ze zijn extreem goed te tunen zelfs! Ze zijn inderdaad gemaakt zonder aanpassingen tot 250 PK.
Wil je het simpel houden, plaats een inlaatspruitstuk van een 2.4 ecotec. Voor zover ik weet zijn de enige auto’s die hier in NL rondrijden chevrolet HHR’s. En je kunt ze dus zo bij de dealer bestellen. Maar uit amerika ik veel meer te koop voor de 2.2, gezien ze daar veelvuldig in diverse auto’s geplaatst zijn.
Met een ander luchtfiltertje en zo schiet je niks mee op bij een z22se.
29 juli 2010 om 20:03 #17672582een groter gasklephuis (ook van de 2.4 HHR) schijnt ook een hoop uit te maken
17 maart 2014 om 00:10 #17672583iemand die onderdeelnr heeft van de gasklephuis?? van een hhr 2.4? past deze op de originele inlaat?
17 maart 2014 om 04:40 #17672584zo leer je nog is wat
ik heb tot nu toe motorisch gedaan
custom rvs uitlaat..100 cells sportcat. magnaflow tussendemper.en l r uitlaat
dblias aanzuigbuis.k&n inlegfilter in de orginele bak
gechiptzit nu op de 149.8 paardjes op de wielen dus ong 170 op de krukas
en een koppel van 223 nmik had er een dbliasflowmasterkit op. maar leverd totaal niks op
diverse mail gestuurd na dblias maar helaas
na diverse banken geweest ervoor
de curve is prima net als alle temperaturen..dus de flowmaster is eraf en ligt in de kast17 maart 2014 om 05:22 #17672585Dit type blok is toch naueelijks te chippen, en als ze dit al doen is de winst toch te verwaarlozen?(ten opzichte van de prijs?)
17 maart 2014 om 17:42 #17672586vind dat wel meevallen. loopt een stuk beter sinds die gechipt is
ook is de egr afgedopt met een blinde pakking
25 december 2017 om 21:05 #18350923Zoals eerder al gezegd werd,kat verwijderen evt ander brandstof druk regelaartje (hogere druk ) van m-tech en motor loopt al beter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.