Ervaring met Philips BlueVison, Power2Night of XtremePower v

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Ervaring met Philips BlueVison, Power2Night of XtremePower v

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208216
    VectraSport
      Lid sinds:
      14 June 2005

      Ben een beetje aan het spitten op internet hierover.

      Nu zie ik 3 modellen op de website van Philips zie hier

      Er zijn dus 3 soorten van Philips :

      – BlueVision
      – Power2Night
      – XtremePower

      Bosch heeft ook een variant de ” Xenon-blue “

      Nu heb ik al beetje op youtube en via zoekfunctie op dit forum gezocht maar er zijn helaas geen reviews te vinden waarbij deze 3 worden vergeleken.

      Zelf wil ik in mijn Zafira één van deze setjes plaatsen.

      Twijfel dus tussen 1 van deze 3….

      Iemand tips? en / of ervaringen met deze setjes ?

      #17451977
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Ik heb volgens mij de philips blue vision. Schrok me te pletter van de prijs (43 euries :o ) maar het lichtbeeld is goed. Ik bleef goedkope lampen kopen en dat was ik zat, vandaar deze keuze. Het licht is iets blauwig, maar niet zo blauw zoals bijv. de goedkopere nep xenon lampen of de aftermarket xenon kits. Er zitten ook blauwige stadslicht lampjes bij.
        Ik ben er tevreden mee :thumbup

        #17451978
        VectraSport
          Lid sinds:
          14 June 2005

          oke thnx voor je reactie! ben benieuwd of er ook mensen zijn die de Power2Night en Xtreme Power lampen hebben gebruikt.

          Maar je weet dus niet zeker of je deze BlueVision in je auto hebt zitten ?

          #17451979
          imported_Gsifreak
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Ik heb ook bleuhivision van philips, en zijn best wel vel, alleen in me calibra dus iets minder. haha

            maar in me broer zijn corsa zijn ze erg fel:thumbup

            #17451980
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              origineel gepost door VectraSport
              oke thnx voor je reactie! ben benieuwd of er ook mensen zijn die de Power2Night en Xtreme Power lampen hebben gebruikt.

              Maar je weet dus niet zeker of je deze BlueVision in je auto hebt zitten ?

              weet het bijna zeker, het was philips, en iets van blue :P heb de verpakking weg gegooid en ga niet ff kijken naar de lampen zelf want dat is nogal een k@t klus (vandaar de dure lampen, scheelt een hoop ge-emmer als het goed is)

              #17451981
              opelfreak
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Heb vroeger ook Blue Vision gehad, was er erg tevreden mee:thumbup

                #17451982
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Heb bluevisions gehad met stadslichtjes.
                  Betaalde 30 euro voor een setje bij de leverancier.

                  laatst hebben mn kameraad en ik via die leverancier een partij xenonsets ingekocht. spotgoedkoop….hebben we een beetje verkocht via internet en mondopmond reclame:thumbup
                  Waren setjes die in de winkel 120 euro moesten kosten, wij konden ze verkopen voor rond de 75/80 euro.
                  6000k er in voor mooi wit licht. Was echt geen geld voor zulk fijn licht.

                  #17451983
                  VectraSport
                    Lid sinds:
                    14 June 2005

                    oke ik hoor het al, vanmiddag ff die BlueVisions halen. hier bij de Karwei verkopen ze die dingen zelfs :D

                    #17451984
                    groenetijger
                      Lid sinds:
                      13 December 2007

                      Die Philips XtremePower heb ik in een Ford gehad.
                      Dingen gaven echt heeeeeeel veel helder wit licht en je zag er ook daadwerkelijk veel meer mee.
                      Borden die verder weg staan zie je ook een stuk beter, en met groot licht was het net of je overdag keek. Echt alles wat gewoon goed verlicht.

                      Nu heb ik in de Tigra de ‘Philips NightGuide’ lampen zitten, omdat dit H1 is, waar helaas de XtremePower niet voor te krijgen is. Nightguide doet ook precies wat ze aangeven en alle borden zie je ook echt veel beter, maar het lichtbereik is minder ver als die van de XtremePower, en dat vind ik wel jammer.

                      #17451985
                      Laue
                        Lid sinds:
                        19 September 2006

                        Ik heb een setje breedstralers op mn bumper :) niet genoeg? dan doe ik het grootlicht aan en gaan automatisch een setje verstalers op het dak aan:jerry

                        #17451986
                        Tusk
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 January 2009

                          ik schop dit hele oude topic even omhoog om te kijken of er intussen nieuwe/andere meningen zijn.

                          Ik heb namelijk niet zoveel te besteden en ik ben een beetje huiverig voor een xenon kitje. Pilot is goed spul maar duur en momenteel te duur voor mij. Met een goedkoop setje ben ik bang dat ik al mn tegenliggers de berm in jaag.

                          Dus misschien is dit een optie. Ik wil MEER licht!!! in de regen in het donker zie ik geen zak! en ik wil van dat geel licht af. oftwel wit of blauw licht.

                          In hoeverre is de lichtopbrengst van die extreme power te vergelijk met een goedkoop xenon setje in mijn huidige koplampen. en hoe wit is dat licht dan eigenlijk :) het gaat me vooral om hoe anderen het zien. Welke kleur het vanuit de auto gezien is maakt me niet uit als het maar meer licht is :)

                          #17451987
                          GH45T
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 July 2005

                            Als ik me niet heel erg vergis heb ik Philips Xtremepowers in mijn Vectra B en die bevallen eigenlijk prima :)

                            Heb ze volgens mij in juni vorig jaar gekocht. Schrok toen ook wel van de prijs, maar ik had ook liever fatsoenlijke halogeen lampen dan slechte xenon.

                            Aan de kleur valt me eigenlijk weinig echt op. Het is geen “koud” wit licht, maar gewoon een klein beetje geelig. Ziet er in mijn geval absoluut niet als xenon uit maar wel merkbaar meer licht.

                            #17451988
                            Tusk
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 January 2009

                              maar wel witter als standaard halogeen neem ik aan?

                              #17451989
                              Juffer1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 July 2006

                                In een Astra H is heel eenvoudig “gewone” xenon te plaatsen. Als je een goedkope set zoekt, pak dan de H7R van lince.
                                Even uit mn hoofd is zo’n setje 80 euro en zit er een jaar volledige garantie op.

                                Van verblinding is nagenoeg geen sprake, lichtbeeld is erg goed te noemen.

                                #17451990
                                Tusk
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 January 2009

                                  ja ik zit net naar deze te kijken: http://hidxenonverlichting.nl/hid-xenon-h7-kit” onclick=”window.open(this.href);return false; (half jaar garantie)
                                  Lince idd 80 euro

                                  Een die philips lampjes kosten 40 piek. voor 30/40 meer heb ik xenon… aaah moeilijke beslissing voor zo’n arme jonge als ik :)

                                  ik google me helemaal blind op vanalles :) ebay wiki marktplaats google ebay wiki marktplaats google ebay wiki marktplaats google :shock: :shock: :shock:

                                  die pilot set is me gewoon té duur. Want ik moet ook m’n stadslampjes nog vervangen..das weer 20 euro extra

                                  daar tussenin kom ik dan uit op.. (3 jaar garantie)
                                  http://xenonlamp.nl/webshop/shop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&product_id=38&category_id=63″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  #17451991
                                  GH45T
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    10 July 2005

                                    @Tusk wrote:

                                    maar wel witter als standaard halogeen neem ik aan?

                                    Ja, is wel iets witter, maar je ziet wel duidelijk dat het halogeen is.

                                    In mijn Corsa had ik eerst van die standaard H4 lampjes, 60/55w. Daarna heb ik er van die 100/90w lampjes in gezet van een of ander wokkie merk en het verschil in licht is en dat verschil in licht was wel ongeveer vergelijkbaar. Wel een keer een van de lampvoetjes bij mijn Corsa gesmolten :shock:

                                    Kijk als je geen andere koplampen nodig hebt om Xenon in te bouwen dan zou ik misschien ook wel een Xenon setje halen. In mijn Vectra B zitten (nog) geen Xenon reflectoren. Als jij al over de juiste reflectoren beschikt dan verandert dat de zaak wel ja.

                                    #17451992
                                    leocabrio
                                      Lid sinds:
                                      8 October 2011

                                      heb zelf ook philips vision plus in de astra en straks ook in de cabrio bevalt me prima alleen de prijs van deze sets vind ik aan de hoge kant betaal voor set voor de astra h7 45 euro en voor de cabrio h4 bijna 40 euro
                                      voor degenen die een set h1 zoekt ik heb er een staan vision plus setje is nieuw 35 euro
                                      moet wel zeggen licht opbrengst is perfect daar valt niks op aan te merken :wors :wors

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.