ervaring corsa-a gsi motor in corsa-b??

Forumindex Forums Techniek Overige motor types ervaring corsa-a gsi motor in corsa-b??

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206315
    jerie
      Lid sinds:
      24 November 2005

      hee hallo!!

      heeft iemand hier ervaring mee??

      komt het blok overeen met een gewone 1.6 corsa b??

      weet iemand wat ik eventueel allemaal moet aanpassen???

      groetjes jo

      #17369777
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        kun je er gewoon inhangen.
        heb ik jaren geleden al gedaan.
        je moet wel voor een c16sei gaan.
        die is het gemakkelijkst in te bouwen en je voldoet dan nog aan de milieu eisen.. Verder dingen als airco en stuurbekrachtinging zal iets lastiger worden (tot echt vrij lastig aangezien dit nooit op een a corsa is geleverd.. maar op heel veel dingen is wel een oplossing…

        #17369778
        jerie
          Lid sinds:
          24 November 2005

          Origineel gepost door corsaboy
          kun je er gewoon inhangen.
          heb ik jaren geleden al gedaan.
          je moet wel voor een c16sei gaan.
          die is het gemakkelijkst in te bouwen en je voldoet dan nog aan de milieu eisen.. Verder dingen als airco en stuurbekrachtinging zal iets lastiger worden (tot echt vrij lastig aangezien dit nooit op een a corsa is geleverd.. maar op heel veel dingen is wel een oplossing…

          hee kijk hier heb ik wat aan!! kan jij mij daar eventueel meer info over geven?? wil nammelijk zon blokje mischien met webers gaan bouwen!

          en is zon c16sei standard geleverd in een a?? dus hetzelfde kwa vermogen als een e16se of toch echt anders?? dus ook zo’n alu kleppendeksel enzo toch??

          en voor stuurbekrachteging enzo is zeker een oplosing!! WEG ERMEE!!!!! :jerry:jerry:jerry

          alleen maar gewicht! :jerry

          #17369779
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            met webers in een corsa B.. Ga je niet leuk vinden met de APK. is hier al eerder een discussie over geweest.
            Je moet iig niet de e16se hebben. Die heeft geen lambda sonde.. een c16se zou nog lukken maar is qua kabelboom niet zo mooi.

            Laatste serie corsa a gsi is geleverd met c16sei.. Ik heb al diverse malen zo’n motor ingebouwd.. dus vraag maar raak verder..

            Eventueel via msn of mail..

            #17369780
            madmax1969
              Lid sinds:
              24 November 2007

              Als je slim bent gooi je er Mikuni’s achter is je co ook direct goed als ze goed staan afgesteld, kan ook met een S16SE of C16SE Met webers heb je een hoop geziek met de apk.

              #17369781
              sjoerdie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 September 2005

                een s16se bestaat niet…wel e16se

                #17369782
                corsa_b_graffitshadow
                  Lid sinds:
                  14 May 2006

                  gooi er gewoon een c16sei in.

                  ik wilde ook niet luisteren naar corsaboy en had ieder jaar heel veel gezeik bij de keuring.

                  er lag dus een e16se in.

                  heb daarna motor carbs erop gemaakt.
                  niet dat ik veel verstand ervan heb maar als je niet weet hoe je een motor ombouwt begin dan niet naar een carb ombouw dit valt echt vies tegen.
                  en als je ooit terug wilt naar injectie valt dat ook nog wel eens vies tegen.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.