ervaring chiptuning astra H 2008 1.7 cdti 125 pk (Z 1.7DTR)

Forumindex Forums Modellen Astra ervaring chiptuning astra H 2008 1.7 cdti 125 pk (Z 1.7DTR)

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252111
    blastra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2005

      Geachte forumleden,

      is er hier al iemand die zijn 125 pk 1.7cdti heeft laten chiptunen ?

      lees verschillende verhalen omtrent stuurapparaten : bosch/denso

      Nu kan de ene wel aangepast worden met obd en de andere niet.

      Hoe kan ik er achter komen wat mijn voor een type heeft.

      en ervaringen met het chiptunen van de betreffende motor zou ik ook graag vernemen. :wors

      Heb mijn vorige twee astra ook laten chippen en vond dat altijd een verbetering qua gedrag van de motor, vandaar dat ik mijn astra weer zou willen voorzien van een kracht kuur omdat het een stuk relaxter rijd.(motor loopt mooier)

      Alvast bedankt voor de reactie’s.

      Danny

      #18064983
      iquick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2011

        DTR is denso dacht ik

        Voor 2008 (Denso ECU) niet tunebaar
        Na 2008 (Bosch ECU) wel tunebaar

        Voor tuning zou ik even rond bellen als je denso hebt, naar EDS of Datatuning, mischien dat ze wat kunnen regelen. De tuning zal wel wat duurder worden dan met een denso apparaat.

        Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

        #18064984
        demonius abraxis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 May 2012

          Alles is te tunen in prencipe…..

          Maar er zijn meer bedrijven waar je eens contact mee kan opnemen.
          – data tuning.
          – atm chiptuning
          – eds in duitsland
          – vmax in duitsland.

          Als de 1.7 125pk wordt gechipt kan die dacht ik naar 150pk en 350nm koppel gezet worden.

          Ik zelf heb goeie ervaring met atm chiptuning en die zit voor jou redelijk in de buurt dacht ik (eemnes).
          Bel of mail eens een paar bedrijven en je krijgt gelijk duidelijkheid

          #18064985
          rob4
            Lid sinds:
            19 August 2012

            Danny, laat jouw ervaring even weten als jij jouw astra hebt laten chippen . Ik wil mijn astra 1.7 cdti 92 kw ook laten chippen , dan zijn echte ervaringen beter dan mooie beloftes van een tuner

            #18064986
            blastra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              Heb een mail richting ATM en naar unlimited Tuning gestuurd met de vraag of het mogelijk was om mijn Astra te chiptunen.

              Wacht op antwoord en zal dan als het mogelijk is een keuze maken tussen beide.

              Unlimited Tuning is een maat van mij geweest en was erg tevreden over de gang van zaken daar , vandaar dat ik die ook mee heb genomen in vraag+offerte.

              Word vervolgd !!!

              #18064987
              demonius abraxis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 May 2012

                oke ik ben heel benieuwd wie het gaat worden.

                zorg wel dat je een op maat tuning doet incl testbank, want meten is weten en je weet ook gelijk hoe je auto er motorisch aan toe is :D

                #18064988
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  Anders stuur eens een mailtje naar m-tech.

                  Mark

                  #18064989
                  blastra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    Terugkoppeling van ATM dat dit motor type nog niet te chiptunen is.
                    Unlimitedtuning gaf aan dat ik langs moest rijden zodat ze met de computer kunnen zien wat voor een stuurapparaat erin zit.

                    Heb hier nog geen tijd voor gehad , misschien dat ik van het weekend langs rijd.

                    Word vervolgd !!!

                    #18064990
                    demonius abraxis
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 May 2012

                      Blastra, mischien kun je dan juist samen met ATM iets leuks opbouwen waar jullie beide iets aan hebben ;) (hun de kennis en jij de gechipte auto) of kunnen ze niks voor je betekenen (staat immers wel tussen hun lijst van te chippen auto)

                      #18064991
                      iquick
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 July 2011

                        Dat is de nieuwe model, vanaf 2008, die heeft een Bosch ecu. Denso is moeilijker te chippen. Zie plaatje bij hun.

                        Galaxy Nexus Tapatalk

                        #18064992
                        blastra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          maar mijn astra is van 04-2008 dus zou er een bosch ecu in moeten zitten , en dit type motor is ook alleen geleverd van 2008 t/m 2009 in de astra H !!!!
                          ik zal nog eens contact opnemen met ATM !!!

                          #18064993
                          iquick
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2011

                            Dan moet je dat even doorgeven kan zijn dat het nog denso is, ons auto is van mei 2007 maar er zit nog hardware in van 2004 dus het kan zo maar zijn dat er een denso in zit bij jou dan wel een bosch. Bij het uitlezen komt dat wel tevoorschijn hoor. Deze type motor is ook eerder geleverd anders zou er geen denso en bosch type zijn had je ook geen zoekwerk hoeven te verrichten he :jerry

                            Galaxy Nexus Tapatalk

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.