Ervaring Apple CarPlay ?

Forumindex Forums Modellen Grandland X Ervaring Apple CarPlay ?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359452
    Tsjakha
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2018

      Goedendag,

      Zojuist geregistreerd als nieuwe gebruiker. Relatief weinig Posts van de GrandlandX,  hier afgekort als GLX.  Ga deze auto private leasen en ga voor een Moonstone grey Online Edition met Edition Plus pakket en Intellisafe pakket, waardoor het een Innovation Light wordt met de 1.2 benzine motor met de nieuwe EAT8 automaat die vanaf september in productie gaat. levering rond de jaarwisseling.

      Las nog niets over ervaringen met Apple CarPlay, ben benieuwd of er slecht beperkt of alle apps worden getoond, en ik begreep dat de iPhone met kabelmodem zijn aangesloten op de USB poort?

      zou fijn zijn als de Apple kaarten, Google maps, waze of flitsmeister worden getoond, ik hoef me dan niet meer druk te maken voor dure en ingewikkelde kaartupdates alhier besproken, want met de telefoon is het altijd actueel.

      #18359453
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Ik heb een Astra K

        Android car hen ik navi google maps en Waze. Ook sportify whatsapp komt binnen als gesproken tekst en ik kan dan inspreken en diegene krijgt dan weer gewoon whatsapp tekst.

        M.n vrouw heeft Apple daar heb ik waze ook op geïnstalleerd.. maar ik zie deze niet op het navi scherm als wel zie ik google maps. Waze nog niet gezien in navischerm.. een paar apple apps zie ik. Ben ook nieuwschierig.. weinig ervaring mat Apple..

         

        #18359454
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          updates navigatiekaarten zijn 5 jaar lang, 4x per jaar gratis te downloaden.

          Voor Apple carplay ben je afhankelijk van wat Apple zal toestaan.

          SMS, whatsapp, Spotify, apple maps en natuurlijk bellen zijn zichtbaar, rest niet echt heel nuttige apps.

          Je grootste voordeel is na mijn mening dat je Siri kan gebruiken dat redelijk goed werkt.

          vanaf IOS12 die in september 2018 komt wordt e.e.a. vrijgegeven. Waze, flitsmeister etc zijn dan wel via apple carplay. Nu dus nog niet.

          Functioneren ligt ook aan welke iphone je gebruikt, had eerst nog een iphone 6, dat ging niet heel echt vlot, nu met Iphone 8 is het zoals het hoort.

           

          #18359469
          Tsjakha
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2018

            Hoi Gransteef

            Zijn de updates die je noemt gewoon direct via online contact in de auto te laden, of bedoel je de nogal bewerkelijke work around op dit forum beschreven waarbij een uitstapje naar de Franse Peugeot site moet worden gemaakt en via VIN nummer en FAT32 USB sticks (al dan niet legaal?) een update kan worden gehaald?

            Als iOS12 in september alle apps vrijgeeft kan ik hopelijk direct op het display mijn favoriete apps (Waze) draaien voor actuele kaarten, verkeersinformatie en actuele controles van justitiële struikrovers :yahoo:
            Ik heb een iPhone8 64Gb dus lijkt me redelijk actueel om Carplay te draaien in de GLX.

            #18359482
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              De kaarten kan je ook downloaden via myOpel.nl. Bij Peugeot lopen ze 1 kaart voor op de kaart die te downloaden valt via Opel.

              Je kan eventueel de firmware updaten zelf.

              de firmware  is wel uitsluitend via Peugeot te downloaden.

              Of je nu via Opel of Peugeot websitebezoek download maakt geen verschil, alles op USB stickje zetten en updaten tijdens lange rit minimaal 45 ongeveer. Principe is het zelfde.

              heb ook een iPhone 8, op de iPhone 6 was alles traag en met name spotify. Laden duurde lang, maar dat lag dus aan de Telefoon.

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.