ENORM TRILLEN VANAF 60KM/U (SPOED VRAAGJE)

Forumindex Forums Modellen Astra ENORM TRILLEN VANAF 60KM/U (SPOED VRAAGJE)

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244218
    vectra208v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 January 2006

      Een paar weken terug belde een kennis mij op met een probleem bij zijn astra 1.6 16v (x16xel).
      Hij is over een zandpad gereden waar een paar dikke kuilen in zitten en wat ik begreep ging dat met een gangetje van 40/50km/u. Ook heeft hij op dat zelfde stuk achteruit met zijn rechter achterwiel en zwerfkei geraakt.

      Na dat offroad ritje was er in eerste instansie niks aan de hand maar smiddag even bodschappen doen en opweg naar huis begon de auto ineens ontzettend te trillen (vanaf 60km/u).
      Ik heb hem aanbevolen om de wielen eens te wisselen van voor naar achter om te kijken of het trillen weg was of iig minder.
      Hij zei dat het wel iets minder was maar nog niet weg.

      afgelopen vrijdag kwam hij de auto brengen zodat ik er even naar kon kijken en kwam in eerste instantie niks geks tegen.
      Heb de auto aan 1 kan op een as steun gezet zodat het wiel vrij van de grond was en de auto gestart.
      Met het rechter wiel van de grond was er niks aan de had bij het gas geven en schakelen naar dde 60 tot 100km/u.
      Met het linkerwiel het zelfde gedaan en toen ik gas gaf en schakelde naar de 60km/u en verder begon de auto dus ook ontzettend te trllen dus dacht aan die kant zit het probleem.

      Ik onder de auto gekropen en voelde na mijn idee een vreemde speling op de steekas (bak-kant).
      Waar de as de bak in gaat voelde ik speling als ik de homokineet omhoog en naar beneden heen en weer schudde.
      Ik dacht dus hehe gevonden…

      Vandaag een andere bak van de sloop gehaald en wilde toch weten of die speling normaal was,Dus ik de as onder de auto vandaan gehaald en in de “nieuwe ” bak gedrukt en wat denk je…..juis…zelfde speling als bijde andere bak.
      Ik heb toen gelijk de as aan de passegiers kant bekeken en die had die speling ook.

      Daar komt het probleem dus ook niet weg denk ik alleen weet ik het dus niet meer.

      Geen speling op de wiel lagers,geen kromme velgen,geen kromme steekassen en geen gebroken motorsteunen.

      Wie weet wat het nog meer kan zijn….IK WEET HET NIET MEER HELP WANTED!!!!!!!!

      #17959479
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        stabilisatie stangetjes dan?

        #17959480
        vectra208v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 January 2006

          @soepkiepe wrote:

          stabilisatie stangetjes dan?

          die zij net nieuw en heb ik er net onder gezet voor de apk.

          #17959481
          leen1
            Lid sinds:
            3 March 2012

            Hoogteslag/zijslag in een wiel dus kromme velg??

            #17959482
            midnight black
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2011

              Breuk in de koordlaag van een band is ook het eerste wat bij mij opkomt: hoef je niet altijd meteen te zien en bij die wielwissel werd het wel minder.
              Ik zou eens beginnen met het verdachte wiel te wisselen met het reservewiel.

              #17959483
              vectra208v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 January 2006

                @midnight black wrote:

                Breuk in de koordlaag van een band is ook het eerste wat bij mij opkomt: hoef je niet altijd meteen te zien en bij die wielwissel werd het wel minder.
                Ik zou eens beginnen met het verdachte wiel te wisselen met het reservewiel.

                met het wiel aan de bestuurderskant omhoog begon bij gasgeven te trillen en daar zat het reserve wiel op.

                I zet morgen alles weer in elkaar en prbeer even 4 andere vegen eronder en kijken wat die dan doet.

                Ik ben u ook erg aan het denken dat de velgen de boosdoener zijn.

                Vond het ook al raar dat door dat ritje zomaar een lager in de bak kapot kan gaan (niks in onmogelijk maar toch)

                verder nog iemand sugesties??

                #17959484
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Ik zou zeggen Fuseestuk, Wiellager, veerpoot, stuurstang krom? Waardoor het wiel ietswat slingert?

                  #17959485
                  vectra208v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 January 2006

                    @Haasje17 wrote:

                    Ik zou zeggen Fuseestuk, Wiellager, veerpoot, stuurstang krom? Waardoor het wiel ietswat slingert?

                    ik zet hem zo ff weer inelkaar en laat hem een keer draaien zonder wiel….eens kijken wat er dan gebeurt.
                    kan ook zijn dat de remschijf een tik gehad heeft maar zie wel ff.

                    prbleem is dat hij er maandag mee naar wassenaar moet (weekje vakantie) maar zie dat met deze auto niet gebeuren.
                    Wil eerst die trilleng eruit hebben voordat hij hem weer krijgt.

                    ook eens kijken of ik vandaag nog ergens 4 stalen velgen met banden kan regelen.

                    #17959486
                    agezet
                      Lid sinds:
                      18 April 2011

                      Zit er aan één van de twee wielen misschien nog een klont blubber/grond?Dit kan ook voor onbalans zorgen.

                      #17959487
                      thereaper
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 March 2011

                        Remschijf kan inderdaad ook best heb ik gehad met een nieuwe op mijn vorige vec. Trilde ook ineens.
                        Heeft de garage nog vele uurtjes gekost voordat ze het gevonden hadden!

                        #17959488
                        vectra208v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 January 2006

                          @agezet wrote:

                          Zit er aan één van de twee wielen misschien nog een klont blubber/grond?Dit kan ook voor onbalans zorgen.

                          dat van die modder klonten komt wel vaak voorbij…..Ik heb alle wielen er al fa gehad en dus ook alles schoon gemaakt.

                          Al het zand wat op het onderstel zat is er inmidels wel af maar was ook niet zo veel dat het een trilling kan veroorzaken (zeker niet dze trilling)

                          dus modder is al uitgesloten

                          ga morgen andere assen ophalen en 1 of 2 andere veerpoten…kijken of het dan klaar is.

                          Als dat het ook niet is gaan we overleggen of een ander auto voor hem finacieel haalbaar is (heeft een mooie op het oog en voor mij en sommige van jullie wel bekende)

                          #17959489
                          agezet
                            Lid sinds:
                            18 April 2011

                            Ik heb het ook alleen maar geplaatst ter voorkoming dat je vanalles overhoop zou halen terwijl de oplossing zo eenvoudig kan zijn.

                            #17959490
                            vectra208v
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 January 2006

                              @agezet wrote:

                              Ik heb het ook alleen maar geplaatst ter voorkoming dat je vanalles overhoop zou halen terwijl de oplossing zo eenvoudig kan zijn.

                              haha tja daar had ik in eerste instantie ook de hoop op gelegt dat het een kromme velg ofzo was maar dat is dus niet het geval.

                              trillingen kan vanalles zijn alleen weet ik nog steeds niet waar het door komt.

                              zoals gezegt…morgen 2 steekassen ophalen en misschen nog een veerpoot en dan nog eens kijken.

                              jou mening heb ik ook mee genomen in de zoektocht naar het probleem en alle tips zijn welkom

                              #17959491
                              OA-H
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 May 2012

                                Ik zou je achter wielen eens laten balanceren.

                                #17959492
                                vectra208v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 January 2006

                                  @OA-H wrote:

                                  Ik zou je achter wielen eens laten balanceren.

                                  Als ik het linker voor wiel van de grond heb en de gas geeft en schakel op naar 60 tot 100km/u begint de auto te trillen (dan staan de achterwielen op de grond)

                                  Vandaag ff met de auto bij mijn oude stage plek geweest waar ik nog regelmatig kom en ff samen gekeken maar werd ons bijde toch snel duidelijk dat het toch wel aan de bak ligt.(maakt wel erg veel lawaai en hoort alsof er dieper in de bak wat stuk is.

                                  Donderdag heeft hij de 2 koloms brug niet nodig dus dan gaat de astra de brug op en komt er toch een andere bak achter + andere linker steekas.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.