Enkele vraagjes; Opfrissen c20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Enkele vraagjes; Opfrissen c20let

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241432
    Emiel-Manta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 January 2007

      Hey allemaal,

      Sinds een tjidje heb ik een c20let motortje (180xxx km) in het schap liggen voor m’n manta.
      Nu wil ik weten wat ik heb, dus ’t blokkie uit elkaar trekken om hem even ‘op te frissen’

      Waar ik sowieso aan zat te denken:
      -nieuwe zuigerveren
      -nieuwe drijfstanglagerschalen
      -kop reviseren

      Maar nu;
      Was aan het denken om OEM spullen te bestellen voor ’t blok, maar omdat hij niet helemaal origineel is weet ik niet of dat dit wel wijsheid zal zijn.

      Specs:
      -c20XE inlaat nokkenas
      -Phase 2 chip van Matthijsen Technics
      -Bosch 443cc injectoren
      -Benzinedrukregelaar 3bar

      Turbo is origineel (reeds gereviseerd)
      Bougies zijn Bosch platin r1’s..

      Ben niet van plan nog veel op te schroeven aan deze setup, maar wil ’t wel ‘veilig’ houden.
      Is het wijsheid om er een stalen koppakking tussen te zetten?
      -ARP kopbouten?
      -Drijfstangbouten?
      -Drijfstanglagers?
      -Krukaslagerkapbouten?
      -Krukasglijschaallagers?

      Kortom, heb ik echt ARP spul nodig bij deze setup of voldoet OEM spul ook met deze setup?

      Mochten jullie evt. nog andere tips of punten hebben waar ik rekening mee moet houden dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!

      Alvast bedankt ;)

      #17919337
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        bij standaard vermogen voldoet het OEM spul gewoon.
        ARP bouten is altijd makkelijk mocht je er nog eens bij moeten, herbruikbaar.

        Verder zou ik wel nieuwe lagerschalen erin drukken.
        Als je toch bezig gaat.

        Ook nieuwe frisse klepseals. en natuurlijk de stalen koppakking is een goed verbeterpunt.
        Je zit goed in de richting :thumb

        #17919338
        freek corsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2004

          Ik zou wel ARP drijfstangbouten nemen.
          Als je het toch los hebt gelijk de sterkere koppakking nemen.

          Verder kan het wel OEM.

          #17919339
          Emiel-Manta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 January 2007

            Oke, dus ARP kopbouten & ARP drijfstangbouten wordt ’t sowieso dan.
            Drijfstanglagertjes, moet ik daar ARP kwaliteit voor pakken, of voldoet OEM in dat geval ook?

            En zijn de klepseals van een XE ’t zelfde als van een LET? want dan heb ik dat al vast klaar liggen :thumbup

            #17919340
            16VCalibra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2008

              Is het een coscastkop of niet? Zoniet zou ik een buisje late persen, zodat de kop nooit meer scheurt. Als dat blok tog eenmaal uitelkaar ligt…
              Koppen van de xe en let zijn als t goed is hetzelfde, verschil zit em in het onderblok..

              Groetjes Ram

              #17919341
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                hangt van je budget af..
                Kijk je kunt er acl lagers inzetten maar die kosten wat meer.

                :thumb

                #17919342
                Emiel-Manta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 January 2007

                  Dat de koppen het zelfde zijn wist ik ja, maar aangezien een let wat warmer wordt zou het kunnen zijn dat de samenstelling van de klepseals anders zou zijn ivm hard worden? Maar dit is dus onzin :)
                  ’t is een KS700 kop, dus het is misschien wel wijsheid om het buisje te laten persen in ’t voren inderdaad. Ik denk hier nog even over, omdat ik in dat geval ook opzoek kan gaan naar een Coscast kop.

                  @ Corsaboy: Dat snap ik. Ik vraag alleen wat het meest wijze is om bij deze setup te gebruiken. Dat je het zo gek kunt maken als dat je zelf wilt is natuurlijk wel zo, maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.

                  #17919343
                  GSI Racer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2009

                    ACL lagers zijn niet eens zo veel duurder dan gewone standaard lagers.
                    ik zou de zeker erbij pakken!
                    ARP kopbouten hoeft niet perse
                    drijfstangbouten wel zou ik wel ARP doen!

                    Kun je die bouten trouwens hergebruiken lees ik hier???
                    dat is een nieuwtje voor mij.
                    wel mooi meegenomen! :thumb

                    #17919344
                    16v kadett c
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 January 2010

                      drijfstangbouten moet en ook vervangen worden orgineele. pak dan arp
                      gewoon een busje in de kop dan is die onverwoestbaar

                      ik heb de versterkte schalen besteld bij m tech koste ook minder als de orgineele
                      en ik zou ook een nieuwe olie druk veer bestel voor de olie pomp word vaak vergeten

                      #17919345
                      Emiel-Manta
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 January 2007

                        Hey goeje tip van de veer idd, gaan we doen :thumbup

                        Ik zat op iets van 35eu ex voor OEM schalen, en die zijn me dan toch een stukkie goedkoper als de Mtech drijfstangschalen. Weet niet waar die ACL schalen op zitten? En is het bewezen dat de kwaliteit vele malen beter is? want in dat geval ga ik daar niet op bezuinigen natuurlijk king:

                        #17919346
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Heb nog een kompleet gereviseerde en geflowde kop voor je te koop eventueel.
                          Voor meer info stuur me een mailtje: servaasverkoop@hotmail.com

                          Ik zou als je het budget hebt, je oliepomp ook vervangen voor een van een z20let.

                          Al die ARP dingen gewoon via ebay kopen. Dat scheel toch behoorlijk.

                          Daarnaast zou ik het blok wel zo opbouwen, zodat je dadelijk toch nog extra vermogen kan gaan draaien ipv phase 2.
                          Uiteindelijk willen we allemaal meer.

                          Er staan veel leuke betaalbare spullen op http://www.txautosport.co.uk daar heb ik ook veel vandaan gehaald.

                          #17919347
                          GSI Racer
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 June 2009

                            ACL lagers, zeker doen.
                            al is het maar omdat de motor een flinke bak vermogen en koppel krijgt.

                            mijn C20XE heeft het 10.000km uitgehouden met +/_190pk en standaard lagers…..

                            #17919348
                            Emiel-Manta
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 January 2007

                              @Corsa_GSi wrote:

                              Heb nog een kompleet gereviseerde en geflowde kop voor je te koop eventueel.
                              Voor meer info stuur me een mailtje: servaasverkoop@hotmail.com

                              Ik zou als je het budget hebt, je oliepomp ook vervangen voor een van een z20let.

                              Al die ARP dingen gewoon via ebay kopen. Dat scheel toch behoorlijk.

                              Daarnaast zou ik het blok wel zo opbouwen, zodat je dadelijk toch nog extra vermogen kan gaan draaien ipv phase 2.
                              Uiteindelijk willen we allemaal meer.

                              Er staan veel leuke betaalbare spullen op http://www.txautosport.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false; daar heb ik ook veel vandaan gehaald.

                              Bedankt voor de site, prijzen in nederland gaan vaak over de kop, maar het is me al vaker opgevallen dat ze in de UK helemaal niet zo duur zijn inderdaad.
                              Leuke intercoolers & pijp-sets, daar heb ik nog niets voor liggen dus ik denk dat ik dat daar eens ga bestellen!

                              Heb je trouwens even een mailtje gestuurd, dat zie je wel een x ;)


                              @GSI
                              Racer: haha mooie rommel dan. Ik ga er iig niet op bezuinigen, dan maar in 1x goed ;)

                              #17919349
                              GSI Racer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 June 2009

                                indd.
                                voor het bedrag wat je voor die complete revisie kwijt bent, daar tellen die lagers niet veel bij op hoor :thumb

                                #17919350
                                Andre Botter
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 July 2004

                                  Ik heb in mijn 470PK let gewoon glyco lagers lagers en daar gebeurd niets mee.

                                  #17919351
                                  freek corsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 December 2004

                                    @Andre Botter wrote:

                                    Ik heb in mijn 470PK let gewoon glyco lagers lagers en daar gebeurd niets mee.

                                    :thumbup

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.