Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Enkele vraagjes; Opfrissen c20let
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2011 om 21:19 #17241432
Hey allemaal,
Sinds een tjidje heb ik een c20let motortje (180xxx km) in het schap liggen voor m’n manta.
Nu wil ik weten wat ik heb, dus ‘t blokkie uit elkaar trekken om hem even ‘op te frissen’Waar ik sowieso aan zat te denken:
-nieuwe zuigerveren
-nieuwe drijfstanglagerschalen
-kop reviserenMaar nu;
Was aan het denken om OEM spullen te bestellen voor ‘t blok, maar omdat hij niet helemaal origineel is weet ik niet of dat dit wel wijsheid zal zijn.Specs:
-c20XE inlaat nokkenas
-Phase 2 chip van Matthijsen Technics
-Bosch 443cc injectoren
-Benzinedrukregelaar 3barTurbo is origineel (reeds gereviseerd)
Bougies zijn Bosch platin r1’s..Ben niet van plan nog veel op te schroeven aan deze setup, maar wil ‘t wel ‘veilig’ houden.
Is het wijsheid om er een stalen koppakking tussen te zetten?
-ARP kopbouten?
-Drijfstangbouten?
-Drijfstanglagers?
-Krukaslagerkapbouten?
-Krukasglijschaallagers?Kortom, heb ik echt ARP spul nodig bij deze setup of voldoet OEM spul ook met deze setup?
Mochten jullie evt. nog andere tips of punten hebben waar ik rekening mee moet houden dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!
Alvast bedankt ;)
14 september 2011 om 09:10 #17919337bij standaard vermogen voldoet het OEM spul gewoon.
ARP bouten is altijd makkelijk mocht je er nog eens bij moeten, herbruikbaar.Verder zou ik wel nieuwe lagerschalen erin drukken.
Als je toch bezig gaat.Ook nieuwe frisse klepseals. en natuurlijk de stalen koppakking is een goed verbeterpunt.
Je zit goed in de richting :thumb14 september 2011 om 15:54 #17919338Ik zou wel ARP drijfstangbouten nemen.
Als je het toch los hebt gelijk de sterkere koppakking nemen.Verder kan het wel OEM.
14 september 2011 om 17:35 #17919339Oke, dus ARP kopbouten & ARP drijfstangbouten wordt ‘t sowieso dan.
Drijfstanglagertjes, moet ik daar ARP kwaliteit voor pakken, of voldoet OEM in dat geval ook?En zijn de klepseals van een XE ‘t zelfde als van een LET? want dan heb ik dat al vast klaar liggen :thumbup
14 september 2011 om 19:27 #17919340Is het een coscastkop of niet? Zoniet zou ik een buisje late persen, zodat de kop nooit meer scheurt. Als dat blok tog eenmaal uitelkaar ligt…
Koppen van de xe en let zijn als t goed is hetzelfde, verschil zit em in het onderblok..Groetjes Ram
14 september 2011 om 19:32 #17919341hangt van je budget af..
Kijk je kunt er acl lagers inzetten maar die kosten wat meer.:thumb
14 september 2011 om 19:44 #17919342Dat de koppen het zelfde zijn wist ik ja, maar aangezien een let wat warmer wordt zou het kunnen zijn dat de samenstelling van de klepseals anders zou zijn ivm hard worden? Maar dit is dus onzin :)
‘t is een KS700 kop, dus het is misschien wel wijsheid om het buisje te laten persen in ‘t voren inderdaad. Ik denk hier nog even over, omdat ik in dat geval ook opzoek kan gaan naar een Coscast kop.@ Corsaboy: Dat snap ik. Ik vraag alleen wat het meest wijze is om bij deze setup te gebruiken. Dat je het zo gek kunt maken als dat je zelf wilt is natuurlijk wel zo, maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel.
15 september 2011 om 20:51 #17919343ACL lagers zijn niet eens zo veel duurder dan gewone standaard lagers.
ik zou de zeker erbij pakken!
ARP kopbouten hoeft niet perse
drijfstangbouten wel zou ik wel ARP doen!Kun je die bouten trouwens hergebruiken lees ik hier???
dat is een nieuwtje voor mij.
wel mooi meegenomen! :thumb17 september 2011 om 17:59 #17919344drijfstangbouten moet en ook vervangen worden orgineele. pak dan arp
gewoon een busje in de kop dan is die onverwoestbaarik heb de versterkte schalen besteld bij m tech koste ook minder als de orgineele
en ik zou ook een nieuwe olie druk veer bestel voor de olie pomp word vaak vergeten19 september 2011 om 19:50 #17919345Hey goeje tip van de veer idd, gaan we doen :thumbup
Ik zat op iets van 35eu ex voor OEM schalen, en die zijn me dan toch een stukkie goedkoper als de Mtech drijfstangschalen. Weet niet waar die ACL schalen op zitten? En is het bewezen dat de kwaliteit vele malen beter is? want in dat geval ga ik daar niet op bezuinigen natuurlijk king:
20 september 2011 om 13:16 #17919346Heb nog een kompleet gereviseerde en geflowde kop voor je te koop eventueel.
Voor meer info stuur me een mailtje: servaasverkoop@hotmail.comIk zou als je het budget hebt, je oliepomp ook vervangen voor een van een z20let.
Al die ARP dingen gewoon via ebay kopen. Dat scheel toch behoorlijk.
Daarnaast zou ik het blok wel zo opbouwen, zodat je dadelijk toch nog extra vermogen kan gaan draaien ipv phase 2.
Uiteindelijk willen we allemaal meer.Er staan veel leuke betaalbare spullen op http://www.txautosport.co.uk daar heb ik ook veel vandaan gehaald.
20 september 2011 om 21:22 #17919347ACL lagers, zeker doen.
al is het maar omdat de motor een flinke bak vermogen en koppel krijgt.mijn C20XE heeft het 10.000km uitgehouden met +/_190pk en standaard lagers…..
23 september 2011 om 20:56 #17919348@Corsa_GSi wrote:
Heb nog een kompleet gereviseerde en geflowde kop voor je te koop eventueel.
Voor meer info stuur me een mailtje: servaasverkoop@hotmail.comIk zou als je het budget hebt, je oliepomp ook vervangen voor een van een z20let.
Al die ARP dingen gewoon via ebay kopen. Dat scheel toch behoorlijk.
Daarnaast zou ik het blok wel zo opbouwen, zodat je dadelijk toch nog extra vermogen kan gaan draaien ipv phase 2.
Uiteindelijk willen we allemaal meer.Er staan veel leuke betaalbare spullen op http://www.txautosport.co.uk” onclick=”window.open(this.href);return false; daar heb ik ook veel vandaan gehaald.
Bedankt voor de site, prijzen in nederland gaan vaak over de kop, maar het is me al vaker opgevallen dat ze in de UK helemaal niet zo duur zijn inderdaad.
Leuke intercoolers & pijp-sets, daar heb ik nog niets voor liggen dus ik denk dat ik dat daar eens ga bestellen!Heb je trouwens even een mailtje gestuurd, dat zie je wel een x ;)
@GSI Racer: haha mooie rommel dan. Ik ga er iig niet op bezuinigen, dan maar in 1x goed ;)25 september 2011 om 10:26 #17919349indd.
voor het bedrag wat je voor die complete revisie kwijt bent, daar tellen die lagers niet veel bij op hoor :thumb25 september 2011 om 22:12 #17919350Ik heb in mijn 470PK let gewoon glyco lagers lagers en daar gebeurd niets mee.
25 september 2011 om 22:28 #17919351@Andre Botter wrote:
Ik heb in mijn 470PK let gewoon glyco lagers lagers en daar gebeurd niets mee.
:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.