En wie staat vandaag allemaal vast in de sneeuw?

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer En wie staat vandaag allemaal vast in de sneeuw?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17778663
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Ik heb ook nergens last (gehad) met de Combo.

      Deze staat op heerlijke Vredestein snowtrac winterbandjes (175-65-15) (voor type3 met 8mm profiel – achter type 2 met 7mm profiel).

      Kom goed weg bij stoplichten, hoe dikker de zacht sneeuw hoe makkelijker, zijn net tractor bandjes die Snowtrac 3’s

      Verplichting winterbanden:

      bekeuring is niet veel inderdaad, je moet je voertuig wel stlzetten inderdaad, en je moet verder denken dan dat, denk vooral aan de veiligheid, zeker als je met de familie op stap gaat.

      let er ook op dat in DLD in de meeste gevallen bij aanrijding als je geen winterbanden heb met het ijsvlokje, je deels of geheel aansprakelijk kan worden gesteld, al is het niet jouw fout.

      All seasons met ijs vlokje voldoen als winterband.

      Willem

      #17778664
      Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 September 2007

        [rquote=1822594&tid=138913&author=GlennGSI]Heb ook nog nergens last van gehad met men Omega.[/rquote]

        Hier wel kwam met de omie al niet meer van de plaats af.
        Wat een hel met achter wiel aandrijving zonder winterbanden.
        Auto staat inmidels al drie dagen stil.

        Volgend jaar toch aan de winterbanden.

        Gr Jack

        #17778665
        jermir
          Lid sinds:
          20 January 2010

          nou heb een bmw 325 coupe en heb nergens last van. zitten niet al te beste 215/35r19 bandjes omheen maar kan er prima mee rijden. soms kom je wel moeilijk over een drempel omdat je erniet met volle vaart overheen kan geen ivm de hoogte maar gaat prima verder.
          heb meer vast gestaan met me corsa tr, glij er alle kanten mee op. en daar liggen goede banden omheen met diep profiel!!!
          dus al die bmw rijders waar jullie t over hebben kunnen niet echt rijden denk ik……

          #17778666
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            tja, als enkel de automaat in D-zetten en dan de heuvel achteruit afglijden met de wielen vooruitdraaiend, al niet kunnen rijden is, dan weet ik het ook niet meer…

            en ja, ik heb ook in sneeuw gereden met een mooie E36 met nieuwe 225-45-17 bandjes, en ja op de rechte weg gaat het redelijk, maar voor een heuvel moet je echt GANG maken, anders kom je nergens..

            Ik ben al heel wat sneeuw rijden gewend, zowel met voor als achter aangedreven personen auto’s, en vrachtwagens (die laatste zelfs in erg extreme gebieden).

            Willem

            #17778667
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              heb zelfs met de combo door 30 40cm sneeuw gereden, zonder problemen, en ja, het is een vooraandrijver…

              willem

              #17778668
              eerste-opel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 March 2010

                Toen ik dit topic gisteren voor het eerst zag had ik kunnen typen het valt wel mee, maar intussen. Niet dat ik zelf vastgestaan heb. Die van mij staat goed zeg ik dan altijd maar, maar wel een collega (een van de 2 bazen, mede-vennootschap) op het werk die niet weg kwam maar wat wil je ook in z’n 1?? Dus die hebben ze eruit geduwd, Opel Combo was dat volgens mij (ik moest intussen de klanten maar helpen). Vervolgens bij het parkeerterrein van de kerk kwam er een Volvo niet op eigen kracht op met voorwielaandrijving en volgens mij een tante die hier was met kerstavond ook niet. M’n vader rent op sokken door het huis naar de plek waar de schoenen staan en volgens mij zag ik de achterlichten ook aanstaan nog op de plek. Hij heeft er niets over gezegd, maar dat is niet zo een prater. En op die plek staat volgens mij momenteel een andere auto, maar is geen bezoek van ons.

                #17778669
                jermir
                  Lid sinds:
                  20 January 2010

                  Ja ok als het te extreem word begin je niks met wat voor auto dan ook. Maar begon een beetje te lijken of elke bmw waardeloos in de sneeuw rijd. Maar winterbanden scheeld een hoop denk ik. Begrijp me verder niet verkeerd hoor.

                  #17778670
                  jermir
                    Lid sinds:
                    20 January 2010

                    Ja ok als het te extreem word begin je niks met wat voor auto dan ook. Maar begon een beetje te lijken of elke bmw waardeloos in de sneeuw rijd. Maar winterbanden scheeld een hoop denk ik. Begrijp me verder niet verkeerd hoor.

                    #17778671
                    champo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2006

                      Dat in de 2 weg rijden snap ik nog niet. De wielen willen eigenlijk harder draaien en je hebt geen vermogen. De 2e versnellingsbak van een 4×4 gaat ook halve snelheid draaien als je die inschakelt.

                      #17778672
                      GlennGSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 August 2007

                        [rquote=1822924&tid=138913&author=Jack-omegax3.0xe][rquote=1822594&tid=138913&author=GlennGSI]Heb ook nog nergens last van gehad met men Omega.[/rquote]

                        Hier wel kwam met de omie al niet meer van de plaats af.
                        Wat een hel met achter wiel aandrijving zonder winterbanden.
                        Auto staat inmidels al drie dagen stil.

                        Volgend jaar toch aan de winterbanden.

                        Gr Jack[/rquote]

                        Vorig jaar had ik voor het eerst winterbanden. Sindsdien wil ik echt niet meer zonder in de winter. Ik raad het je dus ook echt aan voor volgend jaar :P

                        #17778673
                        de wit
                          Lid sinds:
                          3 January 2008

                          Ook ik vorige week….
                          geen winterbanden…:hmmz, kwam een auto tegemoet bij ons in de polder en ging naast het spoor rijden…. kwam er niet meer terug in..

                          Stond net voor een boom stil, ging maar stapvoets…
                          Ze hebben mij eruit moeten slepen..

                          gisteren op een andere weg, lag geen sneeuw meer, alleen maar ijs.
                          Stond na een mooie 360 net voor de rand van een diepe sloot stil… Daarna stapvoets verder gereden..:hmmz

                          #17778674
                          JohnSmith
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 August 2007

                            moest net op een smalle weg uitwijken voor een auto, net iets te diep in de 30 cm sneeuw/ijswal gereden die langs de weg lag.
                            had er denk ik zelf wel uit kunnen komen(was er bijna uit voor ik vastliep) maar er kwam al iemand aan met een TNT bus, dus hij had spanbanden mee, en heefd me er ff uit getrokken.

                            #17778675
                            turbootje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              net nog een vriendin geholpen die zat hier vast in de sneeuw.. gladheid en een stoeprandje gaan niet samen :jerry

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.