Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Houden de problemen en het gezeur het nu nooit eens op…. ben er wel een beetje
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 juni 2018om 20:30 door Kietje.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2018 om 02:22 #18355905
En het schuifkanteldak alweer repareren… vorige week weekje Luxemburg en zeer mooi weer… schuifdak dicht…. was voor de vakantie al stuk toen weigerde hij dicht te gaan.
Wordt nieuwe module.
Rijden naar Luxemburg en he hoogtes bij Luik is appeltje eitje voor de 1.0T altijd zware motoren gehad maar wat dat betreft alle lof.
En verbruik heen en weer 6l/ 100km terug via Duitsland alleen 140 a 150 gereden
Verbruik is dus erg netjes met deze snelheden.
13 mei 2018 om 10:54 #18355915AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tja Opel is niet meer wat het geweest is: ben ook al ruim 1,5 jaar bezig om de auto een beetje normaal te laten rijden. De niet-pro-actieve houding van de dealer in Papendrecht en Opel Nederland deden zeker geen goed. Het is dat de dealer in Baarle-Nassau dat wel is en al diverse storingen heeft kunnen tackelen.
Nog geen opmerking gekregen dat je gewoon teveel opties hebt en teveel verwacht van de auto? Opel Nederland deed dat bij mij wel…. (en ik heb juist alleen dat schuifdak uit de opties gelaten )
Succes! Ik ga vanaf donderdagnacht een paar duizend kilometer erbij zetten in Frankrijk.
13 mei 2018 om 11:01 #18355916De rede dat de meeste dealers de modernere opels niet storingsvrij krijgen is de ervaring met elektronica, deze is er bij de meeste monteurs niet.
Ik zie vele dealers waar monteurs werken die al meer dan 30 jaar aan opels sleutelen. Ze krijgen bijscholing wat betreft de nieuwere modellen, maar veel te weinig over het hoe en waarom storingen kunnen optreden.
En dit gebeurt niet alleen bij de Opel Dealer, overige merken hebben hetzelfde probleem. Uitlezen kunnen we allemaal, vervangen wat er defect is volgens het uitlezen ook, maar wat nu als dat niet helpt? Daar houd het vaak op en komen de meeste monteurs die weinig ervaring hebben op het vlak van canbus systemen en de vele ecu’s gewoonweg niet uit.
Helaas is het ook zo dat de moderne ecu’s allemaal heel veel fouten loggen en opslaan en het soms lastig is te beoordelen welke fouten nu incidenten zijn of daadwerkelijk storingen veroorzaken.
18 mei 2018 om 15:49 #18356111Schuifdak module vervangen werkt gelukkig ook weer lekker. Als ik rij rijd ik bijna altijd open of met kierstand.
18 mei 2018 om 16:09 #18356112Zie je wel!!! Ik wist het, ik wist het!!! Dit moet de oorzaak zijn. Goed dat je aangedrongen hebt. En top dat ze iets gevonden hebben. Als ze nu nog even goed doorpakken en ook die navi vervangen dan krijgt je dealer van mij een dikke plus. Jij hebt hier ook niet om gevraagd.
18 mei 2018 om 16:52 #18356117@Vierwieler.
angen.. helaas tja brengt dit ook altijd wel beschadigingetjes mee.. waar gewerkt wordt…Maar het mooiste zou zijn dat het verholpen
31 mei 2018 om 02:04 #18356618Weer iets ontdekt wat niet klopt.
?31 mei 2018 om 17:59 #18356640Heel begrijpelijk en te belachelijk voor woorden dat een “kwaliteitsproduct” zoveel problemen oplevert. Het vertrouwen in Opel zal op die manier smelten als sneeuw in de zon !
Ik hoop oprecht dat je vanaf nu verschoond blijft van nieuwe ellende……
1 juni 2018 om 00:53 #18356650@Eppo dit probleem is nog niet verholpen…
Ik heb het gemeld..
2 juni 2018 om 00:20 #18356698vraag of het mogelijk is, in 0verleg met oa Opel Nederland om je Astra K om te ruilen voor een demo met weinig kilometers. Misschien iets bij betalen.
3 juni 2018 om 14:55 #18356760Nu eerst langs om de achterdeur rubbers recht te laten stellen. Dealer zegt dat geen rubber vervangen hoeven worden.
Met buigen en of verwarmen zegt met het goed te krijgen….. tja het is ook al een oude auto…?3 juni 2018 om 23:20 #18356780bij mijn anderhalf jaar oude Peugeot 308Sw werd mij wel dit aanbod gedaan. Afgewezen en de Opel Astra K St gekocht.
4 juni 2018 om 03:29 #18356783Ok aabkijken dus
5 juni 2018 om 11:19 #18356844AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ook ik/wij rij(en) nu zo’n 30 jaar (2) Opels en mijn vertrouwen in Opel is nu ook wel nagenoeg verdwenen. Na 2 weken vakantie zou je toch verwachten dat Opel nederland mijn dealer toestemming had kunnen geven om bepaalde zaken te mogen vervangen (zoals Opel Nederland eerder beloofde). Maar dus al weken geen reactie van Opel Nederland. Tja, als ze zo de oorlog proberen te winnen…
Kortom: Opel nederland roept wel dat ze mee willen werken aan oplossingen, maar de praktijk is anders…. Het wordt zo dus het probleem van de dealer, die weer afhankelijk is van Opel Nederland.
13 juni 2018 om 01:12 #18357207Update extra garantie… jaja bijna lachwekkend de dealer wil voor het vocht 1 maan garantie geven,
13 juni 2018 om 16:33 #18357223Tjongejonge Aapje, het houdt maar niet op bij jou……
Meteen even mijn 4 portieren gecheckt: alles roestvrij gelukkig. Komt vermoedelijk ook door het feit dat de Astra vaak in de (droge) garage staat.
Zou echter NIET mogen optreden ook al staat ie 24/7 buiten, lijkt me zo.Hartelijk dank voor de tip; sterkte gewenst in jouw strijd tegen de Opel-problemen.
Bij mij zou er al lang een jerrycan met benzine aan zijn opgeofferd (bij wijze van spreken)…….13 juni 2018 om 21:00 #18357234@Eppo61… mijn Astra in de garage, nee gewoon voor de deur joh..
14 juni 2018 om 16:12 #18357258Waarom niet vanaf het begin al je rechtsbijstandverzekering ingeschakeld?
14 juni 2018 om 16:49 #18357260Wat ook wel eens wil helpen: zorg dat het in de media (liefst nationale televisie) komt.
Stuur eens een mailtje/briefje naar RADAR of KASSA, en beschrijf het gehele Opel-dossier inclusief de starre houding van Opel-Nederland en (wellicht) het feit dat de handen van de dealer gebonden lijken te zijn…..Met (heel veel) geluk, stelt Opel-NL zich wat coulanter op: Nieuwe Astra-ST zonder bijbetaling, als compensatie voor alle (met name emotionele) schade !!!!
Ik gun het je i.i.g. van harte14 juni 2018 om 17:48 #18357265Of ga achter deze aan:
Van mij geweest en probleemloos.
Misschien kun je een mooie deal maken.
14 juni 2018 om 18:37 #18357267Wij hebben dit ook nog nooit eerder meegemaakt dus… onervaren.
14 juni 2018 om 18:40 #18357268Je schrijft het gelukkig zelf “met heel veel geluk”
14 juni 2018 om 18:43 #18357269Van 12000 km naar in de 50000 km.
En dit krijg ik nooit voor de astra terug.. dan 3 jr extra garantie gekocht ruim 600 euro trekhaak afkoppelbaar tja hoe zat dat dan moeten. Ik geef dan geen euro bij…
Waarom heb je hem zo snell ingeruild Kietje.. is toch ook snel 1.5 jaar inruilen?
14 juni 2018 om 20:37 #18357275Mijn vrouw kon er niet mee overweg omdat ze klein is (1,52) en het elke dag pijn in haar buik als ze hem moest parkeren. Mooie deal kunnen maken en een (voorraad) Volkswagen T-Roc gekocht.
15 juni 2018 om 13:48 #18357292[quote quote=18357275]Mijn vrouw kon er niet mee overweg omdat ze klein is (1,52) en het elke dag pijn in haar buik als ze hem moest parkeren. Mooie deal kunnen maken en een (voorraad) Volkswagen T-Roc gekocht.[/quote]
Hij is erg mooi… maar wat zakt zo.n auto de eerste 2 jaar.. voor ruim 20 te koop ex garantie jou inruil ligt dan nog lager….. ik denk dat jij er zeker 30.000 voor betasld hebt in 2016 maar ik denk niet dat ik mijn vrouw mee krijg om weer een Opel te kopen… zeker moet als het bijbetalen wordt.
Ik denk zelfs nooit meer een nieuwe te kopen… gedachten nu eens maar nooit weer.
Maar auto elders nieuw kopen dan in Doornspijk inruilen op een T-roc Doornspijk is toch ook Opel.. Broekhuis hoe kom je in Doornspijk terecht…..
Weer een hele nieuwe?
Rijd de T-roc goed? Ook wel prettig dat hij wat hoger is.
Kia en Hyundai suf vind ik ook netjes..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.